Schiphol
#1
Schiphol staat veel in het nieuws. Hoe komt het met de geboekte reizen. Merken jullie al wat van de drukte (chaos)?  
Vliegen gaat mij steeds meer tegen staan. Eerst het formulier Corona gedoe, nu weer Schiphol, maar je zult daar toch doorheen moeten om in Griekenland te komen… 
Benieuwd naar jullie reacties en visie..
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#2
Wij zijn in de gelukkige omstandigheid dat onze tweeweekse hoofdvakantie naar Griekenland (Griekse Gids Reizen) er net opzit en we niet zoveel last hebben gehad van de problemen op Schiphol. Heen ca 1,5 uur gedaan van incheck tot achter de security, terug in ca 0,5 uur van uitstappen tot koffers van de band halen.
We hadden ook nog een weekje Lesbos (Sunweb) geboekt voor medio augustus en hebben die gratis kunnen omboeken naar een weekje rond oud en nieuw in Portugal, met vertrek vanaf Eindhoven.
Voor het volgend jaar proberen we een Griekenland bestemming te vinden die te bereiken is vanaf Eindhoven, Dusseldorf o.i.d en liever niet vanaf Schiphol. Niet alleen vanwege de troubles daar, maar ook vanwege het dure parkeren en bij een vroege vlucht voor de absurd hoge overnachtingsprijzen vlakbij de luchthaven.
Quote
#3
Wij zijn 1,5 week geleden vertrokken naar Kos. Met 40 min. door de security (hebben de koffers thuis laten ophalen, een aanrader) dus dat viel reuze mee. Wel bijna 2 uur vertraging maar dit was van tevoren aangegeven. Jammer, maar verder geen probleem.
Het probleem speelt overigens niet alleen op Schiphol maar overal in Europa. Kortom een kwestie van geluk hebben.
Quote
#4
@Pieter, grappig dat wat jij negatief vindt een ander weer positief. Zo vinden wij de parkeerkosten op Schiphol heel netjes, 15 dagen voor € 96,00. Op Rotterdam zijn we voor diezelfde 15 dagen € 146,00 kwijt! En wij zweren bij een vroege vlucht, liefst rond een uur of zes in de ochtend. Om 1 uur 's nachts in de auto en gewoon een nachtje doortrekken   Smile Scheelt een hotelovernachting. Groot voordeel afgelopen week op Rotterdam was dat we  na binnenkomst gelijk de koffers konden afgeven bij de balie en binnen 5 minuten door de security heen waren. Wel een nadeel dat de vlucht pas om 8 uur was. Maar ook dan hebben we de nachtrust overgeslagen en om 3 uur van huis vertrokken. Maar geen mens is hetzelfde!  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Afhankelijk uit welke richting je naar Schiphol moet is dat per trein prima bereikbaar, al zijn er daar (ook) soms personele problemen.
Als je door de Schipholtunnel moet bestaat er een risico dat die om wat voor reden dan ook dicht is.
Als je dat risico wil vermijden stap je op Station ArenA uit en neem je daar de snelbus 300 (Routenet) naar Haarlem. Die is (o.a. via busbanen) 25 minuten later recht tegenover de hoofdingang van Schiphol.
Quote
#6
(17 June 2022, 10:39)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Pieter, grappig dat wat jij negatief vindt een ander weer positief. Zo vinden wij de parkeerkosten op Schiphol heel netjes, 15 dagen voor € 96,00. Op Rotterdam zijn we voor diezelfde 15 dagen € 146,00 kwijt! En wij zweren bij een vroege vlucht, liefst rond een uur of zes in de ochtend. Om 1 uur 's nachts in de auto en gewoon een nachtje doortrekken   Smile Scheelt een hotelovernachting. Groot voordeel afgelopen week op Rotterdam was dat we  na binnenkomst gelijk de koffers konden afgeven bij de balie en binnen 5 minuten door de security heen waren. Wel een nadeel dat de vlucht pas om 8 uur was. Maar ook dan hebben we de nachtrust overgeslagen en om 3 uur van huis vertrokken. Maar geen mens is hetzelfde!  Wink

In de week die wij gepland hadden, kost P3 bij Schiphol voor 8 dagen € 106 en het simpelste hotel op loopafstand van de luchthaven (citizenM) € 189 voor 1 nacht. We zouden inderdaad ook vroeg in de morgen om 01.30 uur van huis kunnen vertrekken, maar komen dan waarschijnlijk total loss in Griekenland aan. Ik weet dat de prijzen van parkeren en een hotel bij Schiphol heel wisselend zijn en het een kwestie van seizoen en vraag en aanbod is.
Quote
#7
(17 June 2022, 11:57)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Afhankelijk uit welke richting je naar Schiphol moet is dat per trein prima bereikbaar, al zijn er daar (ook) soms personele problemen.
Als je door de Schipholtunnel moet bestaat er een risico dat die om wat voor reden dan ook dicht is.
Als je dat risico wil vermijden stap je op Station ArenA uit en neem je daar de snelbus 300 (Routenet) naar Haarlem. Die is (o.a. via busbanen) 25 minuten later recht tegenover de hoofdingang van Schiphol.

Alleen zo jammer dat je in een Nederlandse trein niet op een normale manier je koffers kan meenemen. Geen plaats voor en staan dus altijd in de weg. NS  Rodekaart
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#8
PZC poll Ik ga niet meer met het vliegtuig op Vakantie
[1631 reacties ]eens 63 % oneens 37% dus aan de Zeeuwen
gaat het niet liggen Tongue
Quote
#9
Wij gaan dit jaar voor het eerst via Düsseldorf.
Maar intussen is er daar ook een groot probleem.
We zullen het mettertijd beleven....
Word de vlucht geschrapt of hebben we geluk?
En gaan we wel, hoe gaat het er daar dan aan toe?

Vanaf Schiphol deden wij altijd met Park Sleep Fly.
Nooit meer betaald dan € 140.- inclusief 22 dagen parkeren.
Wel ver van te voren al uitzoeken wie de mooiste aanbieding heeft.....
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#10
(18 June 2022, 13:01)Harma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij gaan dit jaar voor het eerst via Düsseldorf.
Maar intussen is er daar ook een groot probleem.
We zullen het mettertijd beleven....
Word de vlucht geschrapt of hebben we geluk?
En gaan we wel, hoe gaat het er daar dan aan toe?

Vanaf Schiphol deden wij altijd met Park Sleep Fly.
Nooit meer betaald dan € 140.- inclusief 22 dagen parkeren.
Wel ver van te voren al uitzoeken wie de mooiste aanbieding heeft.....
Wat zal het worden dit jaar Voorpret of Stress voor de vakanties??? Confused
Quote
#11
(18 June 2022, 13:01)Harma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij gaan dit jaar voor het eerst via Düsseldorf.
Maar intussen is er daar ook een groot probleem.
We zullen het mettertijd beleven....
Word de vlucht geschrapt of hebben we geluk?
En gaan we wel, hoe gaat het er daar dan aan toe?

Vanaf Schiphol deden wij altijd met Park Sleep Fly.
Nooit meer betaald dan € 140.- inclusief 22 dagen parkeren.
Wel ver van te voren al uitzoeken wie de mooiste aanbieding heeft.....

Wij zijn net terug en vlogen via Düsseldorf. 
Nauwelijks problemen gehad. 
We moesten wat langer op de koffers wachten op de terugreis.
Wij hebben bij Düsseldorf ook Park Sleep Fly toegepast. Erg relaxed.
Quote
#12
(18 June 2022, 11:49)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




PZC poll Ik ga niet meer met het vliegtuig op Vakantie
[1631 reacties ]eens 63 % oneens 37% dus aan de Zeeuwen
gaat het niet liggen Tongue

Is natuurlijk totaal niet objectief Metaxa. Mensen beslissen zelf of ze stemmen of niet, dus dit heeft geen enkele waarde,net zomin als de restvan de polls van hen. We noemen deze krant in Zeeland niet voor niets " Het Zeeuwse Suffertje "  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#13
Ik vond het best wel meevallen van de week op Schiphol. Alle bagage moest je zelf inchecken maar er liep zat hulp (want uiteraard had ik weer wat?). De rij bij de douane leek "το δράμα " maar ik heb bijna niet stilgestaan, het liep redelijk vlot door. Om wat te kunnen eten, tjah,...zou bijna zeggen neem je eigen picknickmand mee want de rijen bij de weinige eetgelegenheden waren "μεγάλο".
Eenmaal in Heraklion ben ik na het negeren van het bordje met rookverbod ? de koffers wezen halen en was al snel onderweg. Dus, het viel mij reuze mee!
Quote
#14
[quote pid="97966" dateline="1655551078"]
Wat zal het worden dit jaar Voorpret of Stress voor de vakanties??? Confused
[/quote]

Gewoon voorpret hoor!
Ga me er niet druk om maken, zien wel wat het word.
Zullen zeker flink balen als onze vlucht niet door gaat.

Wij wonen op een 40 minuten rijden van Eelde.
Kunnen dan altijd nog een last minute boeken vanaf daar....

(18 June 2022, 16:02)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 June 2022, 13:01)Harma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij gaan dit jaar voor het eerst via Düsseldorf.
Maar intussen is er daar ook een groot probleem.
We zullen het mettertijd beleven....
Word de vlucht geschrapt of hebben we geluk?
En gaan we wel, hoe gaat het er daar dan aan toe?

Vanaf Schiphol deden wij altijd met Park Sleep Fly.
Nooit meer betaald dan € 140.- inclusief 22 dagen parkeren.
Wel ver van te voren al uitzoeken wie de mooiste aanbieding heeft.....

Wij zijn net terug en vlogen via Düsseldorf. 
Nauwelijks problemen gehad. 
We moesten wat langer op de koffers wachten op de terugreis.
Wij hebben bij Düsseldorf ook Park Sleep Fly toegepast. Erg relaxed.

Fijn dat het bij jullie zo goed ging.
Wij vinden dat ook erg relaxed.
Moeten altijd 2 uur rijden naar het vliegveld.
Nu de dag ervoor lekker op je gemak naar het hotel en ook nog een goede (korte) nachtrust.
Vliegen altijd rond 7.00 uur.

Hebben nu een overnachting bij van der Valk in Düsseldorf voor € 50.-
1 km verderop parkeren we voor iets van € 80.- voor 3 weken bij Parkos
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#15
Afgelopen April hebben we voor het eerst Park Sleep Fly geboekt, bij Ibis Schiphol. Dat is ons goed bevallen! De auto staat daar voor ons gevoel veiliger dan op P3 of P4 van Schiphol. Dit arrangement bij Ibis was maar ietsjes duurder dan alleen parkeren bij Schiphol, dus voor ons gevoel was de hotelkamer gratis en het was toch wel lekker relaxed! Geen ontbijt geboekt, want om 4.00 uur hebben we geen behoefte aan ontbijt. We hebben wel op Schiphol bij de AH vers afgebakken croissants gekocht en meegenomen door de veiligheidscheck.

Door alle ellende bij Schiphol durven we in Augustus niet vanaf Schiphol naar Kreta te vliegen. We gaan vanaf Weeze met (helaas) Ryanair. We vliegen halverwege de middag, dus kunnen op een normale tijd ons bedje uit en nog lekkere broodjes halen bij de bakker. We vliegen 's avonds laat weer terug, dus ook alle tijd om het huis op Kreta schoon achter te laten en nog even te genieten van de laatste dag.
Quote
#16
Ik ben verleden week vanaf Düsseldorf gevlogen en het was een grote chaos. Ik had alleen handbagage bij me, en op 5 minuten voor tijd was ik bij de gate. Ik heb meer dan 2 uur in de rij gestaan voor Security en meerdere mensen om mij heen stapten uit de rij omdat zij hun vliegtuig toch al gingen missen.
Dus ook Düsseldorf was chaos.
Quote
#17
Dankje voor de tip

Wij vliegen 9 augustus vanaf Düsseldorf
Als de reis niet geanuleerd word zorg ik dat we er smorgens vroeg al zijn ...
Beter te vroeg op de luchthaven als net te laat ..
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  overnachten + parkeren Schiphol john67 15 3.610 09 August 2023, 09:47
Laatste bericht: JohanV
  NS / stremming nachtrein / reizen naar Schiphol Martino 2 1.028 02 May 2023, 20:25
Laatste bericht: Martino

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)