Grieksegids nieuws     
Samos na 26 jaar
#1
Hallo allemaal,

26jaar geleden was ik voor het laatst op Samos. Er is ongetwijfeld een hoop veranderd.
- Hebben jullie nog tips waarvan je zegt dat moet je echt doen of zien?
- Weet iemand ook of je bijvoorbeeld ergens potten kunt bakken met de kinderen?
- Wij zitten bij Pythagorion. Ik zag op maps dat er tegenwoordig parkeerplaatsen aan de rand van het dorp liggen?

Groeten, Arnold
Quote
#2
Dag Arnold, de eerste keer Samos was in 1977. Daarna zo'n 10 jaar geleden nog een weekje op terugreis van Ikaria. De tunnel van Pythagoras is een aanrader. Neem je wiskunde boek even door, de gids vraagt je zeker naar de stelling. Het is een prachtig eiland, pottenbakkers zijn er zeker, maar daar heb ik niet op gelet.
Groetjes en fijne vakantie,
Wim
Quote
#3
Zoals vermeld door Wim, de tunnel van Eupalinos. Verder is het misschien ook leuk om, als je over een huurwagen beschikt, naar Drakei te rijden waar net voor het dorp nog boten op traditionele manier (handwerk) gebouwd worden. Er zijn ook nog de leuke dorpjes zoals Platanos, Pagondas, Palaio Karlovassi, en meerdere andere.
Er zijn pottenbakkers in o.a. Koumaradei en Mavratzaioi. Geen idee of ze kinderen even laten proeven van hun ambacht.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)