Betalen met debit-/ of kredietkaart
#1
Vraagje, daar de benzine-/dieselprijzen zo hoog zijn wil ik als we via ex-Yugo naar/van GR rijden, om cash te sparen,
met kaart betalen. Nu heb ik voor mijn kredietkaart (KK) een nieuwe PIN gekregen, maar weet eigenlijk niet of onderweg
en in GR de pompstations/restaurants het gebruik van de KK accepteren.
Wilde in Duitsland bij een restaurant per KK betalen maar de baas wilde dat niet.
Of ik nu ook voor de debitkaart een PIN aanvraag om "gewapend" te zijn tegen onwillige KK-ontvangers?
Quote
#2
Waarom niet gewoon pinnen met je NL bankpas?
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#3
Hallo Damiaatje, ik woon in Duitsland en heb Duitse bankkaarten.
Ik las ergens, als ik met een debitkaart betalen wil bij een som boven de 50 Euro moet ik de PIN intikken,
daar de tankrekeningen dik boven dit bedrag liggen zou ik dus een PIN moeten aanvragen, daar ik tot nu
toe alleen maar met de kreditkaart bij een bouwmarkt heb kunnen betalen.
Ik doe dus niet moeilijk maar wil gewoon een info, of iemand dit weet. Groeten naar Kriti.
Quote
#4
(21 June 2022, 15:58)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vraagje, daar de benzine-/dieselprijzen zo hoog zijn wil ik als we via ex-Yugo naar/van GR rijden, om cash te sparen,
met kaart betalen. Nu heb ik voor mijn kredietkaart (KK) een nieuwe PIN gekregen, maar weet eigenlijk niet of onderweg
en in GR de pompstations/restaurants het gebruik van de KK accepteren.
Wilde in Duitsland bij een restaurant per KK betalen maar de baas wilde dat niet.
Of ik nu ook voor de debitkaart een PIN aanvraag om "gewapend" te zijn tegen onwillige KK-ontvangers?

Johannes,

Je kunt gewoon met de KK betalen en als het goed is heb je voor deze kaart al een PIN.
Zelf heb ik een VISA van ING.DE waar ik ook geld mee uit de automaat trek.

Veel succes,

Dick
Quote
#5
Johannes, ik heb zo n apparaat van twee versch Gr banken, bij mij gaan alle duitse bankkaarten dr door.
Inderdaad soms is een pin vereist.
Vaak bij grotere bedragen, maar soms ook bij kleinere.
Ik heb t idee dat er soort beveiliging in het systeem zit dat na bijv 10 keer n klein bedrag zonder pin betalen,
je dan ff weer moet "melden" dat je je pin nog weet?
Quote
#6
(21 June 2022, 15:58)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vraagje, daar de benzine-/dieselprijzen zo hoog zijn wil ik als we via ex-Yugo naar/van GR rijden, om cash te sparen,
met kaart betalen. Nu heb ik voor mijn kredietkaart (KK) een nieuwe PIN gekregen, maar weet eigenlijk niet of onderweg
en in GR de pompstations/restaurants het gebruik van de KK accepteren.
Wilde in Duitsland bij een restaurant per KK betalen maar de baas wilde dat niet.
Of ik nu ook voor de debitkaart een PIN aanvraag om "gewapend" te zijn tegen onwillige KK-ontvangers?

Een debetkaart zonder PIN? Nog nooit gehoord dat die zo wordt afgeleverd? Voor zover ik weet worden debetkaarten steeds met PIN uitgegeven (om veiligheidsredenen wel niet te samen).

Er zijn altijd winkels/zaken die moeilijk doen wanneer je wil betalen met een KK omdat ze daar een percentage moeten laten op vallen. Het verbaast we echter wel niet dat een restaurant het weigert aan te nemen, 98% kans dat die een deel van zijn onkosten in zijn restaurant met cash moet (uit)betalen en via jou zo graag aan cash wil komen.
Quote
#7
Bedankt voor de respons.
Klopt met het koppelen van een debetkaart (DK) aan een PIN - ik had een jaar of 45 geleden zeker een PIN meegekregen, na verhuizingen en niet-gebruiken van de functie "betaling" buiten de deur van de DK heb ik 2 uur geleden een nieuwe PIN aangevraagd ;8).
Quote
#8
(22 June 2022, 12:23)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt voor de respons.
Klopt met het koppelen van een debetkaart (DK) aan een PIN - ik had een jaar of 45 geleden zeker een PIN meegekregen, na verhuizingen en niet-gebruiken van de functie "betaling" buiten de deur van de DK heb ik 2 uur geleden een nieuwe PIN aangevraagd ;8).

Tip om het makkelijker te maken: Mijn creditcard en pinpas van ING hebben dezelfde pincode. Die kon ik zelf aanpassen. Wellicht ook bij uw bank mogelijk?
Quote
#9
Jop, jjohn, wilde ik ook zo doen, kan bij de automaat van de bank de nieuwe PIN-code aanpassen
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Betalen voor je transfer je handbagage. Arthur 32 5.334 01 March 2020, 13:42
Laatste bericht: Beems
  KLM - extra betalen voor koffers? ADO 24 14.409 15 November 2013, 15:02
Laatste bericht: Margo

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)