Beste forumleden, ik wens iedereen een fijne septembermaand. Uiteraard staat er ook deze maand een nieuwe 'Foto van de maand' in de header van Oríste.
De foto van de maand september 2023 is door Fani gemaakt en toont een begroeid huisje in Anaxos op het eiland Lesbos:
Wat leuk dat mijn foto is geplaatst als foto van de maand.
De foto is gemaakt aan het begin van het mooie wandelpad langs de kust van Anaxos naar Ambelia Beach
Kalo mina, voor alle forumleden een fijne oktobermaand toegewenst
Uiteraard staat ook deze maand weer een mooie 'Foto van de Maand' in de header van Oriste:
(klik erop voor een vergroting).
Deze foto werd gemaakt door JohannesGR op het eiland Zakynthos.
Kalo mina, voor alle forumleden een fijne novembermaand toegewenst
Uiteraard staat ook deze maand weer een mooie 'Foto van de Maand' in de header van Oriste:
Deze foto van Pigadia op Karpathos werd gemaakt door Jjohn.
01 November 2023, 10:57 (Dit bericht is bewerkt op: 01 November 2023, 11:01 door jjohn.)
Hey Ger,
Wat leuk dat je een foto van mij als foto van de maand hebt gekozen.
Het is een foto van de haven van Pigadia op Karpathos.
Ik betrapte mij er vorige maand op Karpathos nog op dat ik steeds weer dezelfde foto's neem, elk bezoek weer.
Maar ik denk dat alle repeaters hier dit ook wel doen.
Groet,
John
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Kalo mina, voor alle forumleden een feestelijke decembermaand toegewenst
Leuk dat mijn foto gekozen is als foto van de maand. Ik vond het contrast van die oude roestbak onder die prachtige grote bougainville wel een mooi plaatje. Heerlijke vakantie ook gehad in Parga afgelopen juni, leuk om daar zo even aan herinnerd te worden.
Beste forumleden, allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Moge 2024 voor iedereen een in alle opzichten geslaagd jaar worden.
Ook in 2024 is er elke maand een nieuwe 'Foto van de maand'.
De foto van de maand januari 2024 is door Martino gemaakt en toont een bekend plekje op het eiland Kythira:
(klik op de foto voor een vergroting).
NB: De voorraad kandidaat-foto's om als 'foto van de maand' te dienen begint behoorlijk te slinken (hint )
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Beste forumleden, de kop van het nieuwe jaar is er alweer van af. ik wens iedereen een fijne februarimaand. Uiteraard staat er ook deze maand een nieuwe 'Foto van de maand' in de header van Oríste.
De foto van de maand februari 2024 is door Cors gemaakt toen hij op weg was naar de top van de Schineras op Kreta:
Het is een foto gemaakt op een hoogte van ongeveer 1.750 meter op Schinakas (Sorry Ger, typefout bij het opsturen van de foto) op Kreta. Vanwege de sterrenwacht op de berg is er een weg aangelegd waardoor je via een asfaltweg naar boven kunt rijden.
Toen ik er was waren er helaas aardig wat wolken maar je kunt op de foto toch nog Heraklion herkennen, een 20/25 kilometer verderop. Ondanks het niet optimale weer was er ook een groep fietsers naar boven gereden. Een hele klim en door alle steenslag op de weg denk vrij gevaarlijk met de afdaling. Het is een imponerende omgeving zoals je op deze foto's kiunt zien en zeker de moeite van het bezoeken waard als je in de buurt bent met mooi weer.
Cors
Vanaf zondagmiddag tot donderdagochtend is er in Heraklion aardig wat neerslag geweest. Schinakas en omgeving zien er nu wat anders uit.
Kalo mina, voor alle forumleden een fijne maand maart toegewenst
Deze sfeervolle foto van de zonsondergang op het strand van Kallikratia op Kreta Chalkidiki werd gemaakt door Erik van Venrooij
01 March 2024, 17:17 (Dit bericht is bewerkt op: 01 March 2024, 17:20 door Patrick.)
(01 March 2024, 15:15)El Greco schreef:
Nog nooit van gehoord Ger. Waar mag dit dan wel zijn op Kreta?
(01 March 2024, 17:17)Patrick schreef:
[quote="El Greco" pid="104416" dateline="1709298911"]
Kallikrateia is in Chalkidiki en niet op Kreta.
Oeps, geen flitsende start van de nieuwe maand voor mij. Heb het inmiddels aangepast. Mijn excuses
Oh, okay bedankt. Ik dacht het al, het klonk me wel bekend in de oren klonk maar niet op Kreta. We zijn er wel geweest maar is ondertussen van 1992 geleden vandaar dart ik het niet juist kon thuis brengen. Merci voor de hulp Patrick & Ger.
Dank je wel Ger voor het plaatsen van mijn foto in de rubriek 'foto van de maand'.
Foto is gemaakt in Messonghi (Corfu). Achterbak van auto volgestopt met overheerlijk vers fruit.
Kalo mina, voor alle forumleden een fijne meimaand toegewenst
Deze foto werd in Sisi op Kreta gemaakt door Arnold.
Leuk Ger! Mijn kiek foto van de maand. Na de jaren van Corona en een jaar chaos op Schiphol weer eens naar Griekenland. In september naar Lesbos, hoop nog vele foto's te maken.
Groetjes uit Amsterdam,
Wim
Afgelopen augustus is er hier ook een ‘havenfoto’ van Chania als ”Foto van de maand” geplaatst.
Dat bracht me op het idee, na Ger’s melding of de deze rubriek nog bestaansrecht heeft, een overzichtsfoto van de jachthaven van Chania te sturen. De heden door Ger geplaatste foto is onderdeel van een serie havenfoto’s die ik in 2013 maakte.
Gelijkertijd bedacht ik dat ik tijdens mijn vakantie op Kreta vorige maand naar Chania zou gaan. Ik wilde de gerenoveerde overdekte markt gaan bekijken. Gelijkertijd kon ik dan gaan zien of er in de jachthaven iets met de pakhuizen is gedaan. Ik was daar een aantal jaar niet meer geweest.
De overdekte markt is nog lang niet klaar. Momenteel staat er alleen het historische skelet. Het zal nog een aantal jaar gaan duren voor er weer reuring is daar. Hoe ik erbij kwam te denken dat hij nu open zou zijn… ik heb geen idee meer.
Aangekomen in de jachthaven…
Ach, mijn verhaal maakt de feiten niet anders: kijk zelf maar en zoek de verschillen. De foto’s staan in de rubriek “Mijn mooiste foto’s”. Klik