Kalo mina - een nieuwe (foto van de) maand
#1
Kalo mina, oftewel een fijne nieuwe julimaand toegewenst aan alle forumleden.

Tevens het begin van de nieuwe rubriek, de 'Foto van de maand'. Vanaf nu verschijnt er elke maand een nieuwe 'foto van maand' in de header van het forum.
Vergelijkbaar met de bekende 'foto van week', echter nu één keer per maand in plaats van elke week.


(klik erop voor een vergroting)

De 'Foto van de maand' van juli 2022 is gemaakt door Patrick in het mooie Ermoupoli. Patrick, dank voor het inzenden van deze mooie foto.
Eventuele opmerkingen kunnen in deze topic worden gezet.
Quote
#2
Dank Ger, het is een eer om als eerste deze nieuwe "Foto van de maand" rubriek te mogen inwijden met een foto van Ermoupoli. Deze foto nam ik eerder dit jaar vanop een terrasje waar we een pita gyros nuttigden.
Het is de orthodoxe "Kerk van de Verrijzenis van Christus, één van de 2 kerken die ieder op hun heuvel boven Ermoupoli uittorenen. Wat voor een prachtig zicht zorgt als je in Syros aankomt of vertrekt met de ferry.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Prachtige foto, Patrick!
Quote
#4
Heel mooi Patrick, dit is voor ons een vertrouwd gezicht. Ik genoot elke keer van dat zicht.
Quote
#5
Kalo mina, voor alle forumleden een fijne augustusmaand toegewenst Smile
Uiteraard staat ook deze maand weer een mooie 'Foto van de Maand' in de header van Oriste:

(klik erop voor een vergroting).

Deze foto werd op het mooie Kastellorizo gemaakt door Johan.
Quote
#6
Bedankt voor het plaatsen van mijn foto, ik zag dit plekje en direct vielen mij de kleuren op ,helaas was de man die bezig was om opgeruimden net weggelopen. Toch een mooi plaatje denk ik van een erg leuk ( heel klein ) eiland.
Quote
#7
Wat een prachtige kleuren en die spade geeft het totaalbeeld juist iets extraas. Zeer geslaagde foto!
Quote
#8
Mooie foto! Ik zou ook graag een foto willen inzenden, waar mag deze naartoe gestuurd worden?
Quote
#9
Uit een grijs verleden, al zal dat niet uitmaken (vond ik onderstaande). Zo ja, dan merk je dat vanzelf en kan je Ger een privémail sturen.

"Dus: heb jij een foto die je wel met anderen wilt delen, stuur 'm dan op via emailadres "fotovandeweek (at) wageral.nl". Vertel er even bij wat er op de foto te zien is; ik zet het dan op de foto erbij en vermeld tevens de inzender ervan.
Groote: minimaal 800x600 px, uiteraard liever iets groter."
Quote
#10
(01 August 2022, 12:27)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat een prachtige kleuren en die spade geeft het totaalbeeld juist iets extraas. Zeer geslaagde foto!

hartelijk dank voor het compliment, ik doe mijn best om " goede" foto's te maken

(01 August 2022, 18:43)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Uit een grijs verleden, al zal dat niet uitmaken (vond ik onderstaande). Zo ja, dan merk je dat vanzelf en kan je Ger een privémail sturen.

"Dus: heb jij een foto die je wel met anderen wilt delen, stuur 'm dan op via emailadres "fotovandeweek (at) wageral.nl". Vertel er even bij wat er op de foto te zien is; ik zet het dan op de foto erbij en vermeld tevens de inzender ervan.
Groote: minimaal 800x600 px, uiteraard liever iets groter."
klopt nog helemaal B
Quote
#11
Kalo mina, voor alle forumleden een fijne septembermaand toegewenst  Smile
Uiteraard staat ook deze maand weer een mooie 'Foto van de Maand' in de header van Oriste:

(klik erop voor een vergroting).

Deze foto van taverne 'Milos' werd in Olympos op Karpathos gemaakt door Jjohn.
Quote
#12
(01 September 2022, 07:52)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kalo mina, voor alle forumleden een fijne septembermaand toegewenst  Smile
Uiteraard staat ook deze maand weer een mooie 'Foto van de Maand' in de header van Oriste:

(klik erop voor een vergroting).

Deze foto van taverne 'Milos' werd in Olympos op Karpathos gemaakt door Jjohn.

Bedankt Ger voor het gebruiken van mijn foto. 
Dit is de bekendste plaats op het eiland Karpathos, Olympos. 
Sinds ongeveer 12 jaar bereikbaar via een verharde weg door de bergen, daarvoor alleen over water of een lange vaak slechte onverharde weg. 
Olympos is tegen de kam van een berg gebouwd als bescherming tegen piraten. 
De vrouwen lopen er nog in klederdracht. De molen op de foto wordt nog gebruikt en de vrouwen bakken brood met het meel in een centrale buitenoven.
Het is tegenwoordig best toeristisch maar wanneer je er vroeg heengaat, voor de toeristen bussen en boten arriveren, of vroeg of laat in het seizoen, dan is het een prachtige plek om te verkennen.
Quote
#13
Op deze eerste dag van oktober wens ik alle forumleden een goede nieuwe maand toe. Uiteraard staat ook deze maand een nieuwe 'Foto van de maand' in de header van Oríste:



Deze mooie foto is ingezonden door forumlid Sagittarius en toont de zonsopgang bij de plaats Leonidio. Bedankt voor het inzenden van deze mooie foto Sagittarius!
Quote
#14
Prachtige foto!
Quote
#15
Iedereen een fijne novembermaand toegewenst.

De foto van deze maand is ingezonden door Martino en toont het Myrtidiotissa-klooster op het eiland Kythira.

(klik op de foto voor een grotere versie ervan).
Quote
#16
Wat leuk, op Corfu is ook een Myrtiotissa klooster.
Quote
#17
Kalo Mina! Iedereen een fijne, gezellige en vooral warme decembermaand toegewenst.

De 'Foto van de maand' die hierbij hoort toont een foto die door forumlid Andrebeek gemaakt is op Karpathos:

(klik op de foto voor een vergroting ervan).
Quote
#18
Ger, hartelijk dank voor het plaatsen van mijn foto als foto van de maand.
Dit tafereel zagen wij tijdens ons bezoek dit jaar (juni) op Karpathos.
De foto is genomen in het mooie en rustige plaatsje Finiki.
Direct ernaast ligt een taverne, neem aan dat het een vorm van reclame maken is.
Wel wat anders als een neon reclamebord.  Smile
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
(01 December 2022, 15:32)Andrebeek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger, hartelijk dank voor het plaatsen van mijn foto als foto van de maand.
Dit tafereel zagen wij tijdens ons bezoek dit jaar (juni) op Karpathos.
De foto is genomen in het mooie en rustige plaatsje Finiki.
Direct ernaast ligt een taverne, neem aan dat het een vorm van reclame maken is.
Wel wat anders als een neon reclamebord.  Smile
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De door Andre genoemde taverne maakt deel uit van het visrestaurant wat aan de overkant van de straat ligt. 
Dit deel met de boot er naast is gebouwd tegen een onbewoonbare ruïne en heel sfeervol gemaakt. Het blauwe trapje op de foto gaat bijvoorbeeld nergens heen maar staat wel mooi. 
Alles, zoals die boot, is om klanten te trekken vooral omdat dit het enige restaurantje is wat niet aan de haven ligt maar in een zijstraat.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
Dit is volgens mij ook aan dezelfde taverna. Rechtsboven zie je ook nog "de trap naar nergens".


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Klopt. Dat is dezelfde maar dan wel een jaar of 4-5 geleden.
Inmiddels is alles fris geverfd, behalve het huis zelf.
Quote
#22
(01 December 2022, 22:03)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Klopt. Dat is dezelfde maar dan wel een jaar of 4-5 geleden.

Perfect. De foto is van 2017, dus 5 jaren geleden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Beste forumleden, ook in 2023 is er elke maand een nieuwe 'Foto van de maand'.
De foto van de maand januari 2023 is door Robienne gemaakt en toont het Asklipio Kerkje bij Prophet Ammos, Faliraki Rhodos:

(klik op de foto voor een vergroting).
Quote
#24
dank je wel voor het plaatsen Ger, en ook de allerbeste wensen voor 2023...

robienne
Quote
#25
Kalo Mina!
Iedereen een fijne februarimaand toegewenst.

De foto van deze maand is ingezonden door Nikos1 en toont een zonsondergang bij Falasarna op Kreta.

(klik op de foto voor een grotere versie ervan).
Quote
#26
Kalo Mina aan alle forumleden, voor iedereen een fijne nieuwe maand toegewenst.

De foto van deze maand (maart 2023) is ingezonden door Patrick en toont een priester die zijn kerk in Donoussa reinigt.



(klik op de foto voor een grotere versie ervan).
Quote
#27
Bedankt Ger om mijn foto als "foto van de maand" te plaatsen.

Nog iets over deze priester: Hij gaat ook op regelmatige basis helpen bij de ouderlingen van het eiland. Zo zag ik hem tijdens ons verblijf werken in de groentetuin van een oudere dame en enkele dagen later hielp hij een oudere man bij schilderwerken. Dus echt wel een priester die er is voor zijn gemeenschap.
In mei ben ik terug op Donoussa en ik ga toch eens zien of ik met de man een praatje kan maken. Lijkt me een heel interessante figuur die vast veel te vertellen heeft.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
Kalo Mina aan alle forumleden, voor iedereen een fijne nieuwe maand toegewenst.

De foto van deze maand (april 2023) heeft als titel 'Zomaar een straatje in Chora - Samos' en werd ingezonden door Loukia



(klik op de foto voor een grotere versie ervan).
Quote
#29
Kalo mina, voor alle forumleden een fijne meimaand toegewenst Smile
En uiteraard staat er ook deze maand weer een mooie 'Foto van de Maand' in de header van Oriste:

(klik op de foto voor een grotere versie ervan).

Deze mooie foto is ingezonden door El Greco en toont de Psiloritis op Kreta gezien vanuit Listaros.
Quote
#30
(01 May 2023, 07:35)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kalo mina, voor alle forumleden een fijne meimaand toegewenst  Smile
En uiteraard staat er ook deze maand weer een mooie 'Foto van de Maand' in de header van Oriste:

(klik op de foto voor een grotere versie ervan).

Deze mooie foto is ingezonden door El Greco en toont de Psiloritis op Kreta gezien vanuit Listaros.

Hartelijk dank Ger voor het plaatsen van mijn afbeelding in de "foto van de maand". Deze is genomen op 11 februari vanop het terras van de kruiden/thee winkel Bótano/Vótano in Listaros. Tot vóór enkele maanden was deze bio-winkel nog gevestigd in Kousés. Listaros en de dorpen in zijn nabijheid liggen aan de voet van het Asterousia gebergte, ten zuiden van de Messara/Mesará-vlakte.
Quote
#31
Kalo mina, voor alle forumleden een fijne juni maand toegewenst!
Ook deze maand weer een mooie 'Foto van de Maand' naast het logo van Oriste:

(klik op de foto voor een grotere versie ervan).

Deze mooie foto van een typisch Grieks tafereeltje in Kalo Limani op Lesbos is ingezonden door Roefke .
Quote
#32
Kalo Mina.
In Patras aangekomen.
De eerste camping in kato Alisos.
We maken weer een mooie ronde in Griekenland.
We eindigen in Thessaloniniki.



Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#33
Dank je Ger om mijn foto van de maand te maken: een stilleven op het strand van Kalo limani - Lesbos. Rust, zicht op zee en een ouzo wat heeft een mens meer nodig, En zoals elke Ouzo liefhebber weet is Lesbos the place to be.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#34
Kalo Mina!
Beste forumleden,
De tijd vliegt, we zitten inmiddels precies op de helft van 2023.
Iedereen een fijne en zonnige julimaand toegewenst.

Ook deze maand weer een mooie 'Foto van de Maand' naast het logo van Oriste:

(klik op de foto voor een grotere versie ervan).

De foto toont een leuke situatie in Ammoudara nabij Heraklion en is ingezonden door Cors.
Quote
#35
Bedankt voor het plaatsen Ger.

Er staat al een aantal jaren een driewieler te roesten net achter het strand van Ammoudara. Later is het terrein er naast een autowasserij geworden. Die heet Let's Wash. Niet zo lang geleden hebben ze er extra naamborden bijgezet. Vrees dat het voor de driewieler wat te laat is.

Cors
Quote
#36
Tijdens mijn wandeling in Pilion kwam in onderstaande tegen.
Dank aan de makers van de website
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#37
Nog een foto.
Aan het begin van de wandeling.
Beginnend in Chorto. (Pilion)
OOk weer dank aan de makers van de website
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Wachtend op de eerste zonne aanbidders.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#38
Kalo Mina!

Iedereen een fijne en (hopelijk) zonnige augustusmaand toegewenst.

Ook deze maand weer een mooie 'Foto van de Maand' naast het logo van Oriste:

(klik op de foto voor een grotere versie ervan).

De foto toont zicht op het plaatsje Matala op Kreta en is ingezonden door Messara.
Quote
#39
Daar ook al stoelendans zo te zien Big Grin
Quote
#40
(01 August 2023, 09:43)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kalo Mina!

Iedereen een fijne en (hopelijk) zonnige augustusmaand toegewenst.

Ook deze maand weer een mooie 'Foto van de Maand' naast het logo van Oriste:

(klik op de foto voor een grotere versie ervan).

De foto toont zicht op het plaatsje Matala op Kreta en is ingezonden door Messara.

Mooi belicht en mooie uitsnede Messara!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Foto van de week wordt Foto van de maand Ger 5 3.854 12 April 2023, 14:51
Laatste bericht: Ger
  Rubriek 'Foto van de week' stopt eind van de maand Ger 24 5.347 15 June 2022, 21:22
Laatste bericht: Harma
  Nog nooit een 'Foto van de week' ingestuurd? Ger 1 4.636 29 July 2017, 14:49
Laatste bericht: Samoslovers
  Thema vd maand september 2012: Griekenland met een knipoog oriste 52 45.914 09 June 2014, 21:34
Laatste bericht: Arthur
Lightbulb Alle "foto's van de week" (2010-2020) op een rijtje Ger 12 17.741 21 July 2012, 17:29
Laatste bericht: Els Cuijpers

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)