In memoriam: Arthur overleden
#41
Oeps, bij het openen van het forum na mij terugkeer vond ik zopas dit droevige nieuws dat wij een van de meest actieve leden verloren.

Arthur, My kind of guy. altijd bereid om tips en zijn mening te geven. en zoals hij mij schreef recht voor zijn raap, zo hoort het ook.
We gaan je zeker missen in de toekomst en ik heb spijt dat ik nooit de gelegenheid gehad je persoonlijk te treffen.
Het zou zeker en vast een geanimeerd gesprek zijn geweest. dank voor je vele tips. en we kunnen jou het beste eren door jou voorbeeld te volgen
en dit forum verder uit te bouwen, maar steeds met de gedachten dat jij een van de stevige pijlers bent die die hebben opgericht.

Dank vanwege mezelf en de vele forumleden.

Cretenzer.
Quote
#42
Vanochtend was ik aanwezig op Arthur's uitvaart. Het was een prachtige en sfeervolle bijeenkomst waarbij Arthur's liefde voor Griekenland in het algemeen en Agios Nikolaos in het bijzonder regelmatig aan de orde kwam. Ook zijn typische manier van communiceren werd bij velen herkend.
Heel bijzonder vond ik de 'versiering' op zijn kist; onderaan prijkte het naambordje van zijn zo geliefde en helemaal zelf gerestaureerde kaik.

We zullen 'm gaan missen, vanaf nu géén bijdragen van Arthur meer op het Oriste-Griekenland forum. Dat zal wel even wennen worden.

Arthur, kalo taxidi!

Quote
#43
Ger, we zullen Arthur zeker gaan missen ...

Het was mooi dat zijn allerlaatste  berichtje  op 14 juni, naar jou  toe gericht was ter ere van je verjaardag.
Quote
#44
@ Ger: mooi dat je op de uitvaart aanwezig was.
Ik had er even aan gedacht om te vragen of iemand, namens Oríste, naar de uitvaart zou kunnen gaan, maar ik wou niemand een eventuele 'druk' opleggen. Jij hebt dat dus gedaan, Ger, waarvoor beste dank namens ons allen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#45
‘Ger, waarvoor beste dank namens ons allen’

Dat is wederzijds @Vlagreco!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#46
Mooi dat je dr bij kon zijn Ger.
Quote
#47
Heel mooi dat je er bij de uitvaart bent geweest
Quote
#48
(07 July 2022, 19:59)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Ger: mooi dat je op de uitvaart aanwezig was.
Ik had er even aan gedacht om te vragen of iemand, namens Oríste, naar de uitvaart zou kunnen gaan, maar ik wou niemand een eventuele 'druk' opleggen. Jij hebt dat dus gedaan, Ger, waarvoor beste dank namens ons allen.

Ik heb het ook als bijzonder waardevol ervaren om Arthur persoonlijk de laatste eer te bewijzen. Ik ken Arthur al geruime tijd; hij woonde in de buurt. Ik leerde hem kennen via het prikbord van de oude Kreta-Startpagina, daarna ook via het Griekenland-prikbord. Toen Startpagina stopte met de prikborden en ik Oríste oprichtte, verhuisde ook Arthur mee. De rest is geschiedenis. Daarnaast voelde ik me ook aanwezig als vertegenwoordiger van alle leden van het forum dat zoveel voor hem betekende.

NB: ook in de plaatselijke krant van Agios Nikolaos is het overlijden van Arthur niet onopgemerkt gebleven:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik grote lijnen begrijp ik wel wat er staat, maar mijn Griekse taal kennis is niet zodanig dat ik de tekst één op één kan vertalen. Mocht iemand dat wel kunnen én willen doen zou ik dat erg op prijs stellen......
Quote
#49
De goede vriend Arthur is vertrokken.

Een goede vriend van onze stad zullen we jammer genoeg nooit meer zien.
De Nederlandse vriend Arthur is overleden, zijn geliefde Danka heeft ons op de hoogte gebracht.
De laatste jaren van zijn leven, met tussenpozen, bracht hij door in Agios Nikolaos.
Hij had een kleine boot gekocht voor zijn uitstapjes, die hij Arthur had genoemd, en die hij vastbond aan het meer voor het standbeeld van Venizelos.

Hij hield heel veel van onze plaats en gaf er veel om.
Dikwijls vertelde hij mij over de punten van het meer, waar een tussenkomst vereist is, een keer nam hij me in zijn bootje en verbleven we onder de brug om mij te punten te tonen, die hij beschouwde als dat ze verbetering nodig hebben.

We zullen hem niet vergeten.
Quote
#50
Zo dat is schrikken. Even niet op Oriste geweest. Maar alsnog sterkte voor familie , vrienden en ieder die Arthur kende. We zullen je zeker missen.
Quote
#51
Ook van mij de condoleances voor de familie. Wij zijn net terug van onze vakantie in Elounda, ik had 
Arthur in het voorjaar om wat tips gevraagd en die stuurde hij mij. Met daarbij de vraag als we terug 
zijn om hem onze ervaringen te vertellen, maar helaas kan ik hem niet meer zeggen dat we genoten
hebben deze omgeving waar hij zoveel van wist te vertellen.
Quote
#52
(08 July 2022, 10:12)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 July 2022, 19:59)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Ger: mooi dat je op de uitvaart aanwezig was.
Ik had er even aan gedacht om te vragen of iemand, namens Oríste, naar de uitvaart zou kunnen gaan, maar ik wou niemand een eventuele 'druk' opleggen. Jij hebt dat dus gedaan, Ger, waarvoor beste dank namens ons allen.

Ik heb het ook als bijzonder waardevol ervaren om Arthur persoonlijk de laatste eer te bewijzen. Ik ken Arthur al geruime tijd; hij woonde in de buurt. Ik leerde hem kennen via het prikbord van de oude Kreta-Startpagina, daarna ook via het Griekenland-prikbord. Toen Startpagina stopte met de prikborden en ik Oríste oprichtte, verhuisde ook Arthur mee. De rest is geschiedenis. Daarnaast voelde ik me ook aanwezig als vertegenwoordiger van alle leden van het forum dat zoveel voor hem betekende.

NB: ook in de plaatselijke krant van Agios Nikolaos is het overlijden van Arthur niet onopgemerkt gebleven:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik grote lijnen begrijp ik wel wat er staat, maar mijn Griekse taal kennis is niet zodanig dat ik de tekst één op één kan vertalen. Mocht iemand dat wel kunnen én willen doen zou ik dat erg op prijs stellen......
Hierbij de vertaling van t stukje, Ger. Ik merk dat mijn nl zinsopbouw er met de jaren niet beter op word,
sorry als t niet helemaal "mooi" is soms.


Goede vriend Arthur is heengegaan.

Een goede vriend van de stad, die we helaas niet weer zullen zien, de nederlandse Arthur ( Arthouros) is overleden deelde zijn geliefe vriendin Danka ons mee.
De laatste jaren van zijn leven bracht hij lange periodes door in Agios Nikolaos.
Hij had een bootje gekocht voor zn uitjes dat hij Arthouros noemde en dat hij aanlegde bij het standbeeld van Venizelos.

Hij hield erg van de omgeving, en die hield m ook bezig.
Hij praatte over delen van het meer waar ondehoudsingrepen nodig waren, hij nam me ook eens mee in zn bootje om me onder de brug,
plaatsen te laten zien waar ingrepen nodig waren ter verbetering.
We zullen hem niet vergeten.
Quote
#53
Sad Is me dat schrikken zeg. Ik ben door omstandigheden een goede 15 dagen niet op Oriste geweest. Gisterenavond zaten we nog te eten bij Karnagio in Agios en zei nog tegen mijn vrouw, jammer dat Arthur niet meer naar hier kan komen.
Ik ben er even niet goed van!
Alvast veel sterkte aan zijn familie.
Quote
#54
Ja EL Greco Wat raar he, dat hij  /de spil van Oriste nooit meer kan reageren op b.v waar ben ik nu weer enz...
Ik mis hem nu al!
Angel
Quote
#55
(16 July 2022, 01:35)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja EL Greco Wat raar he, dat hij  /de spil van Oriste nooit meer kan reageren op b.v waar ben ik nu weer enz...
Ik mis hem nu al!
Angel

Voor degenen die Arthur kenden zal dit een bekende foto uit betere tijden zijn:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#56
Ik kende Arthur niet persoonlijk. Maar door zijn posts heb ik wel t idee dat ik m n beetje kende. Type ruwe bolster blanke pit.
Soms iets "te aanwezig" met iets te directe opmerkingen, als hij daar op gewezen werd gaf hij dat ook gelijk toe,
maar t zat gewoon in m, dus gebeurde t n tijdje later weer dat ie wat te kort door de bocht was.
Hij zal t ook erg moeilijk gehad hebben met zn ziekte, ik weet niet wat hij precies mankeerde maar uit die paar keer dat hij daar iets over postte was t wel duidelijk dat hij ernstig ziek was. En hij begreep zelf al wel dat hij niet meer beter ging worden.
Terug naar Nl, afscheid van "zijn plekje", zn spullen, zn boot......moeilijk allemaal.
Ik denk, hoop dat ie veel afleiding, plezier beleefde aan de post waar ben ik nu weer. Ongelooflijk hoe snel hij plaatsen herkende....
Kwam ie weer met zo n "makkie" die niemand dan kon raden.....
Ja hij laat wel n lege plek achter op t forum.
Quote
#57
(16 July 2022, 10:15)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 July 2022, 01:35)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja EL Greco Wat raar he, dat hij  /de spil van Oriste nooit meer kan reageren op b.v waar ben ik nu weer enz...
Ik mis hem nu al!
Angel

Voor degenen die Arthur kenden zal dit een bekende foto uit betere tijden zijn:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik weet niet of de nieuwe eigenaar van de kaik weet dat Arthur is overleden. Als het in de locale krant gestaan heeft zou dit wel kunnen natuurlijk. Jammer dat we dat donderdagavond al niet wisten dat Arthur ons verlaten heeft want anders had ik de nieuwe eigenaar dat zeker kunnen melden.
Quote
#58
In september zijn we in de buurt van Agios N, dus gaan we zeker een kijkje nemen op de plek waar Arthur gelukkig was! greeksmiley1
Quote
#59
Al weer 1 jaar terug... je begint er aan te wennen, maar het gemis is er nog steeds!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  In memoriam: Aleko Ger 17 4.300 02 April 2023, 18:45
Laatste bericht: Corry
  In Memoriam: Sonja (van Leo en Sonja) Ger 50 7.268 20 February 2021, 19:54
Laatste bericht: moraitika
  In Memoriam metaxa 60 8.447 22 January 2021, 15:56
Laatste bericht: grek
  In Memoriam: Cor (Papajani) Ger 23 5.603 22 October 2018, 11:45
Laatste bericht: Petra
  In Memoriam: AvD Ger 14 5.921 31 July 2017, 12:54
Laatste bericht: philippos
  In memoriam: ElsR Ger 46 19.893 19 November 2016, 23:42
Laatste bericht: coby
  Xronia polla Arthur Ger 10 10.743 30 October 2011, 21:07
Laatste bericht: Yvon
  Xronia polla Arthur Ger 1 3.788 28 October 2010, 13:17
Laatste bericht: prasoudi

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)