Discussies: 1
Waarderingen:
1
Ik woon in: Bunschoten / Klima, Zuid-Kreta
Ik ben momenteel in:

Hoe komen we op die nieuwe weg van Agia Galini langs de zee? Ik denk dat we die nog niet kennen :)
Discussies: 8
Waarderingen:
2
Ik woon in: Eindhoven
Ik ben momenteel in:

Het deel langs de kust tussen Agia Galini en Agis Pavlos is vernieuwd, die was een paar jaar geleden nog gedeeltelijk onverhard
Discussies: 5
Waarderingen:
12
Ik woon in: Randstad / Apokoronas
Ik ben momenteel in:

Stranden in Griekenland kunnen niet te koop staan. Er is wettelijk geregeld dat die altijd openbaar zijn.
Het is ergens in de buurt van Athene ooit ergens fout gegaan maar verder nergens.
Discussies: 103
Waarderingen:
29
Ik woon in:
Ik ben momenteel in:

Zeer zeker niet. In dit geval gaat het om bouwgrond wat grenst aan het strand. On the Beach betekent in dit geval aan het strand en niet op het strand.
Discussies: 28
Waarderingen:
48
Ik woon in: Noord Brabant
Ik ben momenteel in:

15 September 2022, 15:09
(Dit bericht is bewerkt op: 15 September 2022, 15:17 door jjohn.)
Een hotel kan op een vrij simpele manier zich een strand toe-eigenen voor zijn gasten.
Hier op Amoopi (Karpathos) is dat gaande.
Een hotel aan het strand is zeer luxe verbouwd. Het hotel heeft het openbare strand voor het hotel gehuurd om parasols en bedjes op te zetten voor hun gasten. Nu hoor ik jullie denken dat de bedjes beschikbaar moeten zijn voor iederen. Dat zijn ze ook wanneer je €30,- betaald plus €10,- reserveringskosten.
Voor gasten van het hotel zijn ze gratis.
Discussies: 103
Waarderingen:
29
Ik woon in:
Ik ben momenteel in:

Plus 1/3 van strand moet vrij toegankelijk blijven publiek met eigen handdoeken en of stoeltje.
Discussies: 5
Waarderingen:
12
Ik woon in: Randstad / Apokoronas
Ik ben momenteel in:

Wanneer je de behoefte hebt om je handdoek of stoeltje pontificaal voor hun bedjes of er zelfs tussen te leggen mogen ze daar niets van zeggen. Of ze dat dan ook niet doen is wat anders.
Ze huren van de gemeente het recht bedjes op het strand neer te zetten, niet het recht op het strand zelf. Dat is en blijft openbaar.
Discussies: 28
Waarderingen:
48
Ik woon in: Noord Brabant
Ik ben momenteel in:

Je legt daar je handdoekje niet meer neer. Te weinig ruimte en ongezellig. En de Italianen op de luxe bedden hebben er een mening over.