Vliegtuigspotten op Skiatos
#1
Quote
#2
Mooi filmpje! Blijft inderdaad een spectaculaire landingsbaan. Ook wij zijn er eens geland en op het moment dat de piloot het vliegtuig aan de grond zette, moest hij natuurlijk vol in de remmen! Want het is een korte baan, met aan de achterkant weer zee. Een krant lag in het gangpad en vloog met volle vaart onder de deur van de cabine door. Het was gelukkig maar een krant.....Confused, maar dan zie je wat een kracht er achter zit......
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#3
Inderdaad een schitterend filmpje. Ik weet nog goed dat ik de eerste keer op Corfu met een huurauto plotseling rode verkeerslichten (en als ik het me goed herinner óók slagbomen) aantrof zonder dat er een kruispunt, voetgangersoversteekplaats of iets dergelijks in de buurt te bekennen was. Even later bulderde een groot vliegtuig op enkele meters boven het dak van onze auto; we konden de tekst op de banden ervan lezen.
We schrokken ons een ongeluk; we bleken over de weg nét aan het einde van de start/landingsbaan te rijden. Een volgende keer zijn we even uitgestapt waarbij duidelijk bleek dat ie inderdaad enorm laag en met oorverdovend kabaal opsteeg. Een spannende ervaring, dát wel Big Grin

En dan te bedenken dat de landingsbaan van Skiathos nóg korter is Confused

Trouwens, vlak ook Kythira niet uit; daar gaat het er ook heftig aan toe tijdens zowel de landing als het opstijgen.........

Idea Weet iemand toevallig waar de kortste landingsbaan van Griekenland ligt? Uiteraard die waar ook commerciële vluchten mogen/kunnen landen, niet één of ander grasveldje of zo.
Quote
#4
Ik vind Skiathos nog steeds de engste landingsbaan van alle landingsbanen waar ik geweest ben. Maar ik ben nog nooit op St. Maarten geweest.
LA vind ik ook eng maar dat is vanwege de drukte en het feit dat er meerede vliegtuigen tegelijk landen en opstijgen.
Quote
#5
Ja, geweldig! Herinner mij nog op Chios, net zoiets. Stond foto's te maken toen er een aardige Griek op een brommertje mij kwam vertellen, dat dat niet mocht. Wist ik wel, maar hij legde uit, dat "some Greek asehole maby will come and take my camera" Super, dat stond niet in de folder.
Quote
#6
Het is maar goed dat ik dit filmpje niet zag voor we naar de Sporaden gingen. Vooral die Italiaan die ook in het startplaatjes staat, pfff.
Pas op het vliegveld aangekomen zag ik de foto's van boven. Wachtend op de boot naar Skopelos de aankomende vliegtuigen laag boven de baai. Tijdens de week op Skiathos zijn we er nog wel gaan kijken tijdens landingen, maar niet zo dichtbij als de mensen in het filmpje. Desondanks was de blaze te voelen! Op de terugweg verder maar bedacht dat de piloot dit vaker had gedaan.

Ben me op Chios trouwens ook nog wel eens sufgeschrokken van een vliegtuig laag boven de auto terwijl we vrijwel parallel aan de landingsbaan reden. Niets geen stoplichten op die plek.
Quote
#7
Ik heb ooit een bagageband meegemaakt die korter was dan 20 meter:
koffers stapelden zich op tegen een muur. Was op Kythira als ik me goed herinner.Geeft ook spektakel...
Quote
#8
Hetzelfde hadden wij op Chios en de band liep niet rond met als gevolg dat aan het eind alle koffers op een hoop kwamen te liggen.....daar was echt Griekse organisatievermogen voor nodig Big Grin
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#9
Het is inderdaad indrukwekkend, en wij hebben er ter plaatse (wel op iets langere afstand) ook staan op kijken.
Wat voor ons nog meer impressionant was: toen we de terugvlucht moesten nemen, stonden we - na de check-in - de inkomende vlucht op te wachten net buiten het luchthavengebouwtje. De vlucht kwam vrij mooi op tijd, maar we waren er ooggetuige van dat het toestel op zowat twee meter van de tarmac opnieuw optrok. De piloot had wellicht een misrekening gemaakt in snelheid of in nog af te leggen afstand van de runway, en trok het toestel dus terug op. Dat was heel spectaculair om te zien. Na een wijde boog omheen het eiland kon het toestel even later wel landen.
Vele medereizigers waren onder de indruk, en voelden zich niet meer superveilig voor de terugvlucht.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#10
Hier staan ook nog wat leuke foto's over laagvliegende toestellen op Skiathos:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En waarom dat bord op foto 4 er staat? Kijk maar eens naar het filmpje hieronder; wég kofferbak-klep Big Grin

Quote
#11
Multiquote:Inderdaad een schitterend filmpje. Ik weet nog goed dat ik de eerste keer op Corfu met een huurauto plotseling rode verkeerslichten (en als ik het me goed herinner óók slagbomen) aantrof zonder dat er een kruispunt, voetgangersoversteekplaats of iets dergelijks in de buurt te bekennen was. Even later bulderde een groot vliegtuig op enkele meters boven het dak van onze auto; we konden de tekst op de banden ervan lezen.
We schrokken ons een ongeluk; we bleken over de weg nét aan het einde van de start/landingsbaan te rijden. Een volgende keer zijn we even uitgestapt waarbij duidelijk bleek dat ie inderdaad enorm laag en met oorverdovend kabaal opsteeg. Een spannende ervaring, dát wel Big Grin

En dan te bedenken dat de landingsbaan van Skiathos nóg korter is Confused

Trouwens, vlak ook Kythira niet uit; daar gaat het er ook heftig aan toe tijdens zowel de landing als het opstijgen.........

Idea Weet iemand toevallig waar de kortste landingsbaan van Griekenland ligt? Uiteraard die waar ook commerciële vluchten mogen/kunnen landen, niet één of ander grasveldje of zo.

Ger op Griekenland.net staat in het stuk "vliegen naar Griekenland" het volgende antwoord op je vraag waar de kortste landingsbaan op een internationale luchthaven van Griekenland ligt: het eiland Chios met een landingsbaan van 1.371 meter.
Quote
#12
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)