Internet regelen
#41
(23 November 2021, 17:55)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Albertina, geen vaste lijn? Cosmote bied normaal de mogelijkheid aan om de kabel binnen te leggen vanuit een aansluitingspunt. De eerste 20m zijn gratis, alles wat verder weg ligt moet je zelf betalen. Geen idee meer hoeveel dit per lopende meter dan wel mag kosten. Als er in jullie wijde omgeving natuurlijk geen aansluitpunt is (dichtstbijzijnde buren?) heb je inderdaad een probleem.

Ik denk dat je misschien beter je licht eens kan gaan opsteken bij een satellietwinkel/aanbieder in Timbaki. Meer dan waarschijnlijk kan hij wel een oplossing aanbieden om zowel internet als TV via satelliet te laten binnenkomen.
Succes!

De dichtstbijzijnde buren zitten hemelsbreed op 150 en 120 meter, maar ik weet niet of zij een vaste lijn hebben.
Onze aanvraag is simpelweg afgewezen "is not possible to be proceed due to network availability on the area you applied. Your application will be cancelled. However we would like to make you another offer without connection costs. These are COSMOTE HOME DOUBLE PLAY SIM programms through COSMOTE mobile network"
Er komt dus nog een aanbieding.
Ik vind de Cosmote website en de producten die ze aanbieden niet heel overzichtelijk, dus ik snap niet helemaal welke keuzes we hebben. Ik ben benieuwd wat ze ons gaan aanbieden/adviseren.

Internet via satelliet? Ik wist niet dat dat kon! Eens kijken wat ik daarover kan vinden  Cool
Quote
#42
(23 November 2021, 21:15)GysD schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi, wij gebruiken een Mifid Netgear router met een unlimited 4G kaart van Cosmote. Werk allemaal prima, voor internet en tv kijken. Voordeel is dat de router ook mee kan naar het strand of op reis. Altijd internet bij je.

We hebben al een Mifi router op het dak staan, alleen daar zit geen unlimited kaart in, want dat abonnement kost € 73,- per maand, ook de maanden dat we er geen gebruik van maken. Dat vinden we erg duur. Er zit nu een prepaid kaartje in de router, waarvan het tegoed maar 30 dagen geldig is, dus die van oktober doet het nu niet meer. 
Als we in januari teruggaan, moet er eerst nieuw tegoed komen en ons is verteld dat we dan echt op het dak in de router het kaartje moeten wisselen...

Nu ziet 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




er wel goed uit, als dat zou kunnen: voor € 80,- 120 Gb kopen wat 365 dagen geldig is  Smile
Daar kunnen we wel even mee vooruit!

Wij hebben al altijd internet bij ons, namelijk onze mobiele telefoons. Je zet de mobiele hotspot op de telefoon aan en tadaaa! Mijn man heeft zelfs een unlimited internetbundel van KPN, maar volgens de kleine lettertjes is dat niet unlimited, maar max. 50GB en daar hebben we niet genoeg aan.
Quote
#43
Oei, dat is een goede vraag. Ik zal het eens uitzoeken.
Quote
#44
Maar als je man al 20 GB met 1 dag vergaderen gebruikt dan is die 120GB zo weg natuurlijk
johwjagt's signatuur Όνειρα γλυκά
Quote
#45
Hoi beste mensen, even een update van mij want ik heb tenslotte dit draadje gestart....
We zijn nu net weer een weekje terug en ik kan jullie melden dat we internet hebben. Goed werkend internet zelfs. Ook Netrflix levert geen problemen op.
Mannetje van Cosmote kwam en twee uurtje later hadden we internet. De kosten zijn 24Euro per maand. Dat is te doen als je er een half jaar per jaar bent, toch?
Quote
#46
(26 November 2021, 15:18)Epirus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi beste mensen, even een update van mij want ik heb  tenslotte dit draadje gestart....
We zijn nu net weer een weekje terug en ik kan jullie melden dat we internet hebben. Goed werkend internet zelfs. Ook Netrflix levert geen problemen op.
Mannetje van Cosmote kwam en twee uurtje later hadden we internet. De kosten zijn 24Euro per maand. Dat is te doen als je er een half jaar per jaar bent, toch?
Is daar ook tv kijken en een vast telnr bij?
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#47
(25 November 2021, 19:02)johwjagt schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar als je man al 20 GB met 1 dag vergaderen gebruikt dan is die 120GB zo weg natuurlijk

Gelukkig is dat niet elke dag  Tongue dan blijft er weinig vakantie over. Maar laten we zeggen dat dat 2x in 3 weken voorkomt, als gemiddelde.
Verder maken we enthousiast gebruik van het internet voor Netflex, KPN iTV, email binnenhalen, favoriete sites bezoeken, Duolingo spelen  Big Grin  etc.

We kregen Skytelecom
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




getipt. Eén van de medewerkers van onze aannemer gebruikt dat zelf en is daar blij mee.
Skytelecom biedt draadloos internet aan, maar dan onbeperkt voor een vast bedrag per maand. Dus geen gedoe met een bundel die 'op' is. En je kunt ook alleen internet afnemen. Klinkt goed!
En nu zie ik dat er ook een proefperiode is
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Iemand ervaring met Skytelecom?
Quote
#48
(26 November 2021, 16:32)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 November 2021, 15:18)Epirus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi beste mensen, even een update van mij want ik heb  tenslotte dit draadje gestart....
We zijn nu net weer een weekje terug en ik kan jullie melden dat we internet hebben. Goed werkend internet zelfs. Ook Netrflix levert geen problemen op.
Mannetje van Cosmote kwam en twee uurtje later hadden we internet. De kosten zijn 24Euro per maand. Dat is te doen als je er een half jaar per jaar bent, toch?
Is daar ook tv kijken en een vast telnr bij?

Tv kijken doen we via een schotel en hetzelfde kaartje van Canal digital dat we in NL gebruiken, ( want buitengebied ) Dus tv hadden we al, nu kunnen we ook Netflixen....en een vast telnr. zit er volgens mij niet bij, maar hebben we ook totaal geen behoefte aan want onze eigen mobieltjes doen het perfect !
Quote
#49
(26 November 2021, 19:23)Epirus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 November 2021, 16:32)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 November 2021, 15:18)Epirus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi beste mensen, even een update van mij want ik heb  tenslotte dit draadje gestart....
We zijn nu net weer een weekje terug en ik kan jullie melden dat we internet hebben. Goed werkend internet zelfs. Ook Netrflix levert geen problemen op.
Mannetje van Cosmote kwam en twee uurtje later hadden we internet. De kosten zijn 24Euro per maand. Dat is te doen als je er een half jaar per jaar bent, toch?
Is daar ook tv kijken en een vast telnr bij?

Tv kijken doen we via een schotel en hetzelfde kaartje van Canal digital dat we in NL gebruiken, ( want buitengebied ) Dus tv hadden we al, nu kunnen we ook Netflixen....en een vast telnr. zit er volgens mij niet bij, maar hebben we ook totaal geen behoefte aan want onze eigen mobieltjes doen het perfect !
Tv kijken hadden we ook met de schotel via canal digitaal.
Als cosmote een kabel naar je huis aan legt heb je er toch automatisch een tel lijn bij, bij ons tenminste wel, of je er gebruik van maakt moet je zelf weten
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#50
Wat betreft, dataverkeer om smarthome, bevloeing van de boomgaard en planten gebruik ik op Kreta Simms van Orange, Mobile vikings, Telenet.
Voor internet gebruik ik een Tplink LTE router met een simm van Telenet voor 80gig dataverkeer, netjes inbegrepen in mijn Limburgs abo.
Alles werkt voortreffelijk.

Volgende zomer zal ik beginnen via een volledige setup van enkele Sat-schotels, mijn interesse was dadelijk gewekt na een kijkje op Ger's
Top site Wageral. Een hobby die ik terug ga opvissen.
Quote
#51
@Arthur
Bij Cosmote internet krijg je inderdaad ook een telefoonnummer. Daar zeiden ze destijds in de winkel niets over, maar op je digitale rekening kan je zien dat je een vast telefoonnummer hebt en wat dat is.
Quote
#52
(26 November 2021, 17:02)Albertina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We kregen Skytelecom
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




getipt. Eén van de medewerkers van onze aannemer gebruikt dat zelf en is daar blij mee.
Skytelecom biedt draadloos internet aan, maar dan onbeperkt voor een vast bedrag per maand. Dus geen gedoe met een bundel die 'op' is. En je kunt ook alleen internet afnemen. Klinkt goed!
En nu zie ik dat er ook een proefperiode is
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





(Ik quote even mezelf, want bovenstaande bericht van mij was onder een andere reactie van mij terecht gekomen. Geen idee hoe dat gegaan is)

Iemand ervaring met Skytelecom?
Quote
#53
(26 November 2021, 19:49)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 November 2021, 19:23)Epirus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 November 2021, 16:32)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is daar ook tv kijken en een vast telnr bij?

Tv kijken doen we via een schotel en hetzelfde kaartje van Canal digital dat we in NL gebruiken, ( want buitengebied ) Dus tv hadden we al, nu kunnen we ook Netflixen....en een vast telnr. zit er volgens mij niet bij, maar hebben we ook totaal geen behoefte aan want onze eigen mobieltjes doen het perfect !
Tv kijken hadden we ook met de schotel via canal digitaal.
Als cosmote een kabel naar je huis aan legt heb je er toch automatisch een tel lijn bij, bij ons tenminste wel, of je er gebruik van maakt moet je zelf weten

Klopt, hier hebben ze in april ook een lijn komen aansluiten die gelukkig niet meer dan 20m van het laatste aansluitpunt verwijderd was (anders moet je extra betalen voor je aansluiting binnen te krijgen) en daar was inderdaad een vaste lijn inbegrepen. Wij betalen nu €27 per maand voor vaste lijn, internet, geen TV programma's.
Quote
#54
Ons internet avontuur is zo langzamerhand een hele soapserie geworden Confused

We hadden eerst Cosmote 4G prepaid met kaartje in de router op het dak. De elektricien van Cosmote had ons wijsgemaakt dat als het prepaid tegoed op is, dat het kaartje in de router op het dak vervangen moet worden. Dat bleek onzin te zijn: je kunt gewoon in een Cosmote winkel je tegoed ophogen en dat wordt dan softwarematig geregeld. Het werkte prima, maar echt blij waren we er niet mee, want we gebruiken gewoon waanzinnig veel Gb's.

Toen wilden we een vaste lijn van Cosmote. Dat werd geweigerd. Wij kregen te horen dat dat was vanwege de afstand tot het volgende huis met Cosmote, maar later bleek dat de verdeelkast in het dorp vol zit. Er zou dus eigenlijk een verdeelkast bij moeten komen, maar die komt er niet.

Volgende avontuur: Sky Telecom. Niet duur en werkt prima met Netflix, Online TV kijken e.d. hoorden we. Dat klopt inderdaad, maar het signaal is niet stabiel. Het stopt steeds heel kort. Bij TV kijken wordt het signaal gebufferd en merk je er niks van dat het internet 1 seconde wegvalt, maar bij een MS Teams sessie raak je de verbinding steeds kwijt en moet je weer opnieuw aanmelden, dat werkt niet. Radio luisteren via internet werkt niet goed, want er vallen steeds stiltes. Ook beveiligingscamera's en een beregeningsinstallatie die op afstand via internet bedienbaar zijn werken niet goed met Sky Telecom, omdat de camera's / beregeningsinstallatie de verbinding met internet verliezen en dan handmatig opnieuw moeten inloggen. Dat is niet handig als je niet op Kreta zit  Dodgy
Onze elektricien dacht dat hij de camera's werkend had, kreeg onderweg naar huis een foutmelding (geen internet), ging terug, maakte opnieuw verbinding met internet, kreeg onderweg naar huis weer die foutmelding, ging nog een keer terug... en toen was hij er klaar mee  Blush
Wij zijn ook wel klaar met Sky Telecom, maar zij helaas niet met ons. We moeten nog € 107,40 betalen om de rest van het contract af te kopen. Dus een waarschuwing: ga niet zomaar in zee met Sky Telecom. Voor TV kijken gaat het best, maar als je een continu stabiel signaal nodig hebt, is het weggegooid geld. We hadden een proefmaand, maar in die proefmaand hadden we nou net geen MS Teams sessie en we hadden toen ook nog geen camera's.

Nu hebben we toch maar gekozen voor Cosmote 4G Unlimited (geen prepaid, maar een vast bedrag per maand). Dat vonden we eerst te duur, omdat we maar af en toe hooguit een maand op Kreta zijn. Maar het blijkt voor ons de enige goede keuze te zijn. Dus nu hebben we hopelijk eindelijk goed en stabiel internet, als de elektricien tenminste tijd gevonden heeft om het aan te sluiten.

Hopelijk hebben we nu eindelijk goed, stabiel internet als we weer op Kreta zijn!
Quote
#55
Na verhuizing,binnen ons dorp, bleek een vaste lijn er niet in te zitten. Aansluitkastbvol. Hebben nu dus 4G onbeperkt router. Ik ben er zeer tevreden mee.
Quote
#56
(23 November 2021, 17:55)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Albertina, geen vaste lijn? Cosmote bied normaal de mogelijkheid aan om de kabel binnen te leggen vanuit een aansluitingspunt. De eerste 20m zijn gratis, alles wat verder weg ligt moet je zelf betalen. Geen idee meer hoeveel dit per lopende meter dan wel mag kosten. Als er in jullie wijde omgeving natuurlijk geen aansluitpunt is (dichtstbijzijnde buren?) heb je inderdaad een probleem.

Ik denk dat je misschien beter je licht eens kan gaan opsteken bij een satellietwinkel/aanbieder in Timbaki. Meer dan waarschijnlijk kan hij wel een oplossing aanbieden om zowel internet als TV via satelliet te laten binnenkomen.
Succes!

De vaste lijn gaat niet omdat er in de aansluitkast van Cosmote geen ruimte meer is voor nieuwe aansluitingen. De vaste lijnen van Cosmote zijn in Klima uitverkocht. En uitbreiden zit er voorlopig niet in.
Het signaal van Sky Telecom wordt uitgezonden vanaf de bergtop bij Pombia. Daar staat een grote zendmast. Dat signaal is niet stabiel maar valt steeds heel kort weg. We zijn bang dat satelliet-internet net zo 'in golven' komt, dus deze laten we aan ons voorbij gaan. Maar als jij die gaat testen, horen we graag hoe goed het signaal is  Big Grin 

We hebben een stabiel signaal nodig, omdat anders onze camera's en irrigatiesysteem steeds opnieuw in moeten loggen op de wifi  (naar ons huis moeten rijden om dat te doen) en daar wordt niemand blij van  Dodgy

(28 July 2022, 06:20)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Na verhuizing,binnen ons dorp, bleek een vaste lijn er niet in te zitten. Aansluitkastbvol. Hebben nu dus 4G onbeperkt router. Ik ben er zeer tevreden mee.

Precies! Dat is dus ook het probleem in Klima en ook wij gaan nu over op 4G onbeperkt.
Quote
#57
(28 July 2022, 22:29)Albertina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 November 2021, 17:55)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Albertina, geen vaste lijn? Cosmote bied normaal de mogelijkheid aan om de kabel binnen te leggen vanuit een aansluitingspunt. De eerste 20m zijn gratis, alles wat verder weg ligt moet je zelf betalen. Geen idee meer hoeveel dit per lopende meter dan wel mag kosten. Als er in jullie wijde omgeving natuurlijk geen aansluitpunt is (dichtstbijzijnde buren?) heb je inderdaad een probleem.

Ik denk dat je misschien beter je licht eens kan gaan opsteken bij een satellietwinkel/aanbieder in Timbaki. Meer dan waarschijnlijk kan hij wel een oplossing aanbieden om zowel internet als TV via satelliet te laten binnenkomen.
Succes!

De vaste lijn gaat niet omdat er in de aansluitkast van Cosmote geen ruimte meer is voor nieuwe aansluitingen. De vaste lijnen van Cosmote zijn in Klima uitverkocht. En uitbreiden zit er voorlopig niet in.
Het signaal van Sky Telecom wordt uitgezonden vanaf de bergtop bij Pombia. Daar staat een grote zendmast. Dat signaal is niet stabiel maar valt steeds heel kort weg. We zijn bang dat satelliet-internet net zo 'in golven' komt, dus deze laten we aan ons voorbij gaan. Maar als jij die gaat testen, horen we graag hoe goed het signaal is  Big Grin 

We hebben een stabiel signaal nodig, omdat anders onze camera's en irrigatiesysteem steeds opnieuw in moeten loggen op de wifi  (naar ons huis moeten rijden om dat te doen) en daar wordt niemand blij van  Dodgy

(28 July 2022, 06:20)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Na verhuizing,binnen ons dorp, bleek een vaste lijn er niet in te zitten. Aansluitkastbvol. Hebben nu dus 4G onbeperkt router. Ik ben er zeer tevreden mee.

Precies! Dat is dus ook het probleem in Klima en ook wij gaan nu over op 4G onbeperkt.

Andere Nederlandse vrienden van ons die voor het ogenblik in een Tiny house zitten en aan het bouwen zijn in Saktouria halen hun internet ook met een 4G router, nml: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 hebben ze in huis gehaald.
Quote
#58
(28 July 2022, 06:20)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Na verhuizing,binnen ons dorp, bleek een vaste lijn er niet in te zitten. Aansluitkastbvol. Hebben nu dus 4G onbeperkt router. Ik ben er zeer tevreden mee.

Ja,  dat heb ik OOK beleefd, in Roumeli was het nog iets erger, er waren 2 lijnen, eentje inkomend, en eentje uitgaand,  daar kom je pas achter als je WEL gebeld 
kan worden maar NIET zelf uitgaand.
De draadjes staken overal gewoon buiten de kastjes.
Het ergste was, wanneer er iemand een aansluiting kreeg, dan kwam Cosmote monteur met een lijst, ging eens kijken WAAR hij wat weg kon halen.
Buitenlandse namen vielen direct op, en de Griekse.... ja, die kende hij, daar mocht hij zeker NIET aankomen.
Dus wat bleef over,  een buitenlander, je trekt gewoon de aansluiting eruit, en geef die aan een ander......
Hier kwam ik achter, omdat ik de auto van Cosmote WEL het dorp in zag rijden en er NIET uit, dus hij moest in het centrum zijn.
Ik ernaar toe,  het ongelooflijke was waar, de man sprak paar worden Nederlands, want hij heeft in Zuid Afrika gewoond.
Sindsdien had ik geen last meer van afgesloten te zijn, wat daarvoor een paar keer is voorgevallen, nu wist hij dat wij PERMANENT, daar woonde
de andere waren maar een paar weken per jaar daar, dus konden ze wel gewoon effe voor een paar weken wisselen.
Hoe het er nu is weet ik niet, toen ik weg ging waren ze in de weide omgeving glasvezel aan het ingraven, maar in dat dorp nog niet.

Cosmote wilde ook altijd snelle internet verkopen, tot wel 25 MBS, ( met de internet speed checker kwam ik niet verder dan 45 tot 55 % )  nou op proef gedaan, dat was zo slecht dat zelfs You tube niet meer te downloaden was, dus dat was geen succes , dus terug naar 5 Mbs, daar had ik in ieder geval 75 tot 85 % wat ik binnenhaalde. en You tube werkte ook weer.
Zo maar even een anekdote, wat je allemaal kan verwachten / beleven in Griekenland
Fijn weekend
Dik
Quote
#59
(29 July 2022, 18:47)TreinopStad schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(28 July 2022, 06:20)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Na verhuizing,binnen ons dorp, bleek een vaste lijn er niet in te zitten. Aansluitkastbvol. Hebben nu dus 4G onbeperkt router. Ik ben er zeer tevreden mee.

Ja,  dat heb ik OOK beleefd, in Roumeli was het nog iets erger, er waren 2 lijnen, eentje inkomend, en eentje uitgaand,  daar kom je pas achter als je WEL gebeld 
kan worden maar NIET zelf uitgaand.
De draadjes staken overal gewoon buiten de kastjes.
Het ergste was, wanneer er iemand een aansluiting kreeg, dan kwam Cosmote monteur met een lijst, ging eens kijken WAAR hij wat weg kon halen.
Buitenlandse namen vielen direct op, en de Griekse.... ja, die kende hij, daar mocht hij zeker NIET aankomen.
Dus wat bleef over,  een buitenlander, je trekt gewoon de aansluiting eruit, en geef die aan een ander......
Hier kwam ik achter, omdat ik de auto van Cosmote WEL het dorp in zag rijden en er NIET uit, dus hij moest in het centrum zijn.
Ik ernaar toe,  het ongelooflijke was waar, de man sprak paar worden Nederlands, want hij heeft in Zuid Afrika gewoond.
Sindsdien had ik geen last meer van afgesloten te zijn, wat daarvoor een paar keer is voorgevallen, nu wist hij dat wij PERMANENT, daar woonde
de andere waren maar een paar weken per jaar daar, dus konden ze wel gewoon effe voor een paar weken wisselen.
Hoe het er nu is weet ik niet, toen ik weg ging waren ze in de weide omgeving glasvezel aan het ingraven, maar in dat dorp nog niet.

Cosmote wilde ook altijd snelle internet verkopen, tot wel 25 MBS, ( met de internet speed checker kwam ik niet verder dan 45 tot 55 % )  nou op proef gedaan, dat was zo slecht dat zelfs You tube niet meer te downloaden was, dus dat was geen succes , dus terug naar 5 Mbs, daar had ik in ieder geval 75 tot 85 % wat ik binnenhaalde. en You tube werkte ook weer.
Zo maar even een anekdote, wat je allemaal kan verwachten / beleven in Griekenland
Fijn weekend
Dik
Ik weet niet op wat voor telefooncentrale je was aangesloten maar een lijn in en een lijn uit gaat niet lukken, dit werd alleen toegepast voor de ouderwetse data verbindingen waar een huisautomaat op kan worden aangesloten.
Iedere huisaansluiting heeft minimaal 2 aderparen waarvan er 1 aderpaar wordt gebruikt voor een enkele aansluiting. Voor een snelle verbinding wordt door Cosmote de beide aderparen gebruikt, zo compenseert men het verlies naar de Centrale.

Fijn weekend,

Dick
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Emigreren naar Kos: wat moet ik regelen? MBlauw 9 2.857 14 January 2023, 22:31
Laatste bericht: Nanny

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)