De kennis van journalisten anno 2022
#1
Toch triest om vast te stellen hoe het gesteld is met de kennis van journalisten anno 2022. Zie het volgende artikel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Kijk even op het kaartje waar de journalist in kwestie Mykonos plaatst dizzy Blijkbaar is dat nabij Piraeus Huh
En uit het artikel zelf zou moeten blijken dat de luchthaven van Athene een andere is dan de luchthaven in Spata.

Ik dacht nochtans dat journalisten geleerd wordt dat ze altijd zaken moeten (dubbel)checken vóór publicatie. Jammer genoeg zie/lees je tegenwoordig dagelijks dergelijke fouten. En dan zijn ze verwonderd als mensen zeggen dat je niet alles moet geloven wat in de krant staat.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
(26 July 2022, 10:27)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toch triest om vast te stellen hoe het gesteld is met de kennis van journalisten anno 2022. Zie het volgende artikel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Kijk even op het kaartje waar de journalist in kwestie Mykonos plaatst dizzy Blijkbaar is dat nabij Piraeus Huh
En uit het artikel zelf zou moeten blijken dat de luchthaven van Athene een andere is dan de luchthaven in Spata.

Ik dacht nochtans dat journalisten geleerd wordt dat ze altijd zaken moeten (dubbel)checken vóór publicatie. Jammer genoeg zie/lees je tegenwoordig dagelijks dergelijke fouten. En dan zijn ze verwonderd als mensen zeggen dat je niet alles moet geloven wat in de krant staat.

Patrick het is triest gesteld met de journalisten ze nemen klakkeloos aan wat hun verteld wordt of nemen het over van onbetrouwbare sites.
Het jammere is dat er een bevolkingsgroep is die dit zonder slag of stoot voor waar aanneemt.
Hoor en wederhoor wordt steeds minder toegepast, als de krant maar vol staat!

Fijne dag,

Dick
Quote
#3
Erg flauw om ter gelegenheid van een zwaar ongeval weer eens tekeer tevgaan tegen jour nalieten.
Zo een bericht wordt meestal geschreven naar aanleiding van een persbericht van de autoriteiten. Vervolgens schrijft iemand daar een berichtje over in de krant. Iemand van decredactie zoekt er vervolgens een plaatje bij. Inderdaad, Mykonos is foutief geplaatst. Het vliegveld in Sparta waar het ongeval plaatsvond is een privé vliegveld.
Quote
#4
(26 July 2022, 13:39)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Erg flauw om ter gelegenheid van een zwaar ongeval weer eens tekeer tevgaan tegen jour nalieten.
Zo een bericht wordt meestal geschreven naar aanleiding van een persbericht van de autoriteiten. Vervolgens schrijft iemand daar een berichtje over in de krant. Iemand van decredactie zoekt er vervolgens een plaatje bij. Inderdaad, Mykonos is foutief geplaatst. Het vliegveld in Sparta waar het ongeval plaatsvond is een privé vliegveld.

"Om weer eens tekeer te gaan". Mag het misschien niet dat er op dergelijke 'dikke' fouten geregeerd wordt? Maar ondertussen heb ik al een hele tijd gemerkt dat je blijkbaar stelselmatig negatief reageert op een bericht dat ik plaats. Ik weet niet waarom maar doe gerust wat je niet laten kan.

Iets goed lezen is overigens niet echt moeilijk. Het gaat niet over het vliegveld van SpaRta maar dat van SPATA. En dat is de internationale luchthaven van Athene. Er is geen privé vliegveld in Spata.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Ik bedoelde ook Spata,maar de onvolprezen spellingsuggestie slipte er tussen. Maar de boodschap is dat er wel degelijk een privé heliport is in Spata.
Overigens reageer ik niet stelselmatig negatief op jouw berichten en ben ik degene die negatieve waarderingen krijg van jou.
Quote
#6
Als Griekenlandliefhebber is het inderdaad tenenkrullend als je bij dat krantenartikel een aanduiding ziet staan van Mykonos, op de plaats waar de haven van Piraeus zich bevindt. Ook in het artikel zelf is er verwarring over de ligging van de luchthaven van Athene/Spata.
Om de terechte woorden van Patrick te gebruiken: "toch triest om vast te stellen". Je zou op z'n minst van een krantenredactie verwachten dat die opmerkelijke fouten weg gefilterd zouden worden.
En neen, ik vind dit niet "tekeer gaan tegen journalisten". Indien wij, in onze job, een persmededeling zouden verspreid hebben die niet driedubbel gecheckt én goedgekeurd was door onze directie, dan zou er wat gezwaaid hebben.

Eigenlijk is de fout op het kaartje zelfs wat lachwekkend, want een ietwat 'domme' fout (sorry dat ik het zo stel). Ik heb echter nog meer last van sommige journalisten die hun redactionele vrijheid misbruiken om hun persoonlijke, politiek gekleurde mening op te dringen aan het lezerspubliek. Een journalist die over prima redactionele vaardigheden beschikt, wordt door een groot deel van het lezerspubliek soms blindelings geloofd. De macht van de pen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#7
(26 July 2022, 18:06)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik bedoelde ook Spata,maar de onvolprezen spellingsuggestie slipte er tussen. Maar de boodschap is dat er wel degelijk een privé heliport is in Spata.
Overigens reageer ik niet stelselmatig negatief op jouw berichten en ben ik degene die negatieve waarderingen krijg van jou.

Echt???
Bij deze: de heliport van Spata is ....op de internationale luchthaven van Athene. Naast de hangaars van Aegean Air om te preciseren.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Het ongeluk is  gebeurd door dat het slachtoffer een selfie aan het nemen was volgens het griekse nieuws
en de bemanning is vrij gelaten ,en het ongeluk wordt verder onderzocht
Quote
#9
Hoe erg en hoe jammer het ongeluk ook te betreuren valt... :

De Brit was samen met zijn reispartners van Mykonos naar Spata gevlogen (met een helikopter). Toen het slachtoffer uit de helikopter stapte, begaf hij zich naar de achterkant van het toestel.

Ik wist niet eens dat je als toerist van Mykonos naar Spata (Athene) kon vliegen met een helikopter. Zoiets zal ook wel een aardige duit kosten. Net zoals sommige andere exclusiviteiten op Mykonos.
De helikopterpiloot zal ondervraagd worden, over het feit dat hij de passagier(s) al liet uitstappen vooraleer de rotoren van het toestel tot stilstand kwamen. Maar ik durf me wel de eventuele 'assertiviteit' van bepaalde passagiers voor te stellen, als ze zich in hun exclusiviteit een beetje 'meer' wanen en dus een stapje verder willen zetten.

Maar, nogmaals, het is een vreselijk en te betreuren ongeluk.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Journalisten opgepakt chris 1 1.171 23 September 2018, 12:41
Laatste bericht: jacq1970
  Unieke beelden uit de oude doos, Kreta anno 1910 Ernst 0 1.179 25 March 2018, 01:40
Laatste bericht: Ernst
  Ook dit is Griekenland - Anno 2017 Patrick 4 2.923 09 November 2017, 14:50
Laatste bericht: Karel
  Griekenland anno 2014. Aleko 8 6.726 09 April 2015, 03:53
Laatste bericht: Fyfika
  Test je Griekenland- (en Duits-) kennis Ger 1 2.249 13 April 2010, 15:26
Laatste bericht: elgreco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)