Grieksegids nieuws
Psari Plaki Solomos
#1
Als je al lang met een bepaalde keuken bezig bent, is de kans groot dat er wel eens een andere keuken tussen komt. Bij mij is dat de Indiase keuken waar ik mee aan het experimenteren ben. Vandaar dat het wat langer geduurd heeft voor er weer een nieuw recept hier neergezet wordt.  imsorry
Maar wees gerust, de Griekse keuken is en blijft nummer 1! Elke week komt hier minimaal één tot twee keer een Grieks gerecht op tafel! Ook heb ik meerdere recepten liggen die nog op schrift gezet moeten worden, maar het lijkt wel of het leven steeds drukker wordt en soms heb je gewoon geen puf om nog wat extra's te doen, pfff... Bij sommige gerechten maak je ook een ontwikkeling door, de recepten worden door nieuw inzicht bv aangepast. Dat geldt ook voor dit recept. Een ovenschotel met zalm had ik al meermaals gemaakt, maar door het ergens anders te eten, of weer een nieuw boek in handen te krijgen (komt geen eind aan de verzameling Wink ) ga je weer dingen aanpassen. Daar is nu dit gerecht uit gekomen, een simpele ovenschotel met zalm, Psari Plaki Solomos. Dit is in zeer veel varianten in Griekenland te vinden en dit is momenteel mijn variant.
Ik gebruik tegenwoordig om dit soort sauzen te maken een professionele sauspan, conisch, zodat er niks in hoeken kan gaan zitten/aanbranden, want die hoeken zijn er niet en, in mijn geval een "5 ply". Oftewel 5 laags, 4 lagen rvs en één laag aluminium ingebed daartussen. perfecte warmteoverdracht op zelfs de kleinste warmtebron. Kan het iedereen aanraden! 
We hebben het vanavond weer gegeten en het was weer genieten! Voor iedereen een fijn weekend gewenst!





De rode ui aanfruiten:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De saus lekker aan het indikken:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En de oven in:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Kali Orexi!


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Star 
Johan, wederom bedankt voor dit recept up
Leuk dat je de foto,s erbij hebt geplaatst , het ziet er heerlijk uit! en ook nog eens lekker makkelijk om te maken Wink 
Ik ga het deze week ook maar  eens uitproberen bye

ευχαριστώ
Quote
#3
(30 July 2022, 02:09)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Johan, wederom bedankt voor dit recept up
Leuk dat je de foto,s erbij hebt geplaatst , het ziet er heerlijk uit! en ook nog eens lekker makkelijk om te maken Wink 
Ik ga het deze week ook maar  eens uitproberen bye

ευχαριστώ

Dank je Wilma! Laat het je smaken!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#4
Het komt als geroepen. Ik ga het morgen maken.

Bedankt voor het recept.
Quote
#5
(30 July 2022, 10:43)Els DR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het komt als geroepen. Ik ga het morgen maken.

Bedankt voor het recept.

Graag gedaan, geniet er van!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)