hogere prijzen Griekenland
#81
(05 February 2023, 21:14)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 February 2023, 19:26)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben benieuwd of Transavia nog met een belasting(na)heffing komt op in oktober geboekte tickets.

Bij Betaalgegevens wordt alleen dit gemeld: "Inclusief € 75,92 belastingen en toeslagen". Of er in de kleine letters iets staat over navorderen heb ik maar niet gelezen. 

Op overheidssite is o.a. dit te lezen:
"Voorstel: verhoging van vliegbelasting met € 18,48
Het tarief van de vliegbelasting wordt vanaf 1 januari 2023 verhoogd met € 18,48. Het tarief gaat dan omhoog van € 7,95 naar € 26,43 per passagier die vanuit Nederland vertrekt.

Stand van zaken wetsvoorstel
Dit voorstel is onderdeel van het Belastingplan 2023. Als de Tweede en Eerste Kamer dit voorstel goedkeuren, gaat het vanaf 1 januari 2023 in."

en:
"Belangrijkste wijzigingen belastingen 2023
Op 20 december 2022 heeft de Eerste Kamer ingestemd met het Belastingplan 2023. De wet kan niet eerder in werking treden dan nadat de Koning deze heeft goedgekeurd en de wet ook is gepubliceerd. Vooruitlopend op de goedkeuring van de Koning en de publicatie van de wet geeft het ministerie van Financiën in dit bericht een overzicht van de belangrijkste wijzigingen in de belastingen per 2023."

Bronnen: rijksoverheid.nl

Of de koning al heeft getekend kon ik niet vinden.

Dan denk ik dat die getekend heeft, want dat bedrag maal twee is precies het bedrag wat in onze prijs verwerkt zit. Ik was van mening dat als je landde op een NL vliegveld, je ook die belasting moest betalen. Blijkbaar dus alleen als je vertrekt vanaf een NL vliegveld. Nou ja, die verhoging met € 18,48 pp zal de reguliere vakantieganger niet tegenhouden denk ik zo. En anders zijn er voor de mensen die "friet" ipv "patat" zeggen altijd nog de vliegvelden in België en Duitsland die dan steeds interessanter worden.
Een retourtje Schiphol - Athene in juni is 129 euro duurder dan  vanaf Brussel op dezelfde datums met Aegean - Air
Quote
#82
(05 February 2023, 08:29)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 February 2023, 15:11)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vliegbelasting was voorstel per 1 januari naar 26,00. Wordt dat al ingevoerd of is het nog steeds een voorstel.

Volgens Luchtvaartnieuws zit dat  al verrekend in de Ticketprijs,

Vorig jaar oktober al geboekt bij Transavia (naar Samos) voor juli 2023, hier zit ook de vliegbelasting ad 26,43 pp bij in

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wel grappig om te zien (eigenlijk helemaal niet grappig Wink) dat bij Transavia de prijzen voor Luchthavenveiligheidstoeslag en Passagiersservicetoeslag ook zijn gestegen, @johanV betaalt dit jaar zo'n 4 euro meer per toeslag (voor 2 personen) dan dat ik betaal voor een boeking die ik in oktober al had gemaakt.
Quote
#83
Wel grappig = not! Zijn die onderverdeling van die toeslagen, als het kind maar een naam heeft zeker? Drie onkosten die er tweemaal opstaan maar die ze gewoon een andere naam geven.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Prijzen 2023 Goedas 16 3.338 09 September 2022, 11:45
Laatste bericht: Cretenzer
  Al wat bekend over de prijzen in Griekenland Kosta 9 2.588 13 June 2020, 17:03
Laatste bericht: El Greco
  Idiote prijzen op Krete Cornelius 49 11.843 14 June 2019, 16:26
Laatste bericht: Ger
  Trouwen Corfu - prijzen Corfiootje 9 5.150 19 June 2015, 02:21
Laatste bericht: Erwin
  prijzen hoogseizoen Arthur 20 8.645 09 March 2015, 14:28
Laatste bericht: chris
  Prijzen Pavlos1963 5 3.707 30 June 2013, 20:11
Laatste bericht: Barbaraki
  Lonen omlaag - Prijzen omhoog! Aleko 6 5.726 11 December 2012, 17:06
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)