hogere prijzen Griekenland
(Gisteren, 15:44)Peterthijs schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Een Voorbeeld uit Rhodos

2 cappuccino 8 euro ???
2 halve liters mythos  bier 15 euro
Maar goed het is idd duurder geworden maar
We zijn weer lekker ff hier ,

Iedereen een warme vakantie groet
Peter en Roos

Zekers in de oude stad deze prijzen, want € 7,50 voor een halve liter bier ben ik alleen daar tegen gekomen. Afzetters daar. Moet je ook niet willen betalen. Mijn zwager is net terug van Rhodos (en wij gaan over 5 weekjes) en die heeft echt niet meer dan € 3,95 betaald?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Iemand al eens gekeken wat je op toeristische plekken in BE - NL betaald voor consumpties? Ik net wel.

Niet heel lang geleden had ik het er met een vriend van me over dat we ruim 40 jaar geleden in het centrum van Parijs waren. Op een terras werd ons gevraagd of we een grOOt bier wilden toen we dat bestelden. Graag was onze reactie.
Bij het betalen ervan begonnen we scheel te kijken, toen we omgerekend ± FL 10.- p.p. moesten afrekenen.  dizzy
(Gisteren, 16:46)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Een Voorbeeld uit Rhodos

2 cappuccino 8 euro ???

Peter en Roos

Zekers in de oude stad deze prijzen, want € 7,50 voor een halve liter bier ben ik alleen daar tegen gekomen. Afzetters daar. Moet je ook niet willen betalen. Mijn zwager is net terug van Rhodos (en wij gaan over 5 weekjes) en die heeft echt niet meer dan € 3,95 betaald?

Een van de truken in de oude stad in Rhodos is dat je zo'n laars met bier krijgt als je een "big beer" vraagt. Toen wij er vorig najaar waren hebben wij echter geen probleem gekend en waren de prijzen echt wel normaal. Misschien ook omdat wij altijd in het Grieks onze bestelling plaatsen?

Buurman schreef:Iemand al eens gekeken wat je op toeristische plekken in BE - NL betaald voor consumpties?

Inderdaad. Een voorbeeldje: portie mosselen natuur met friet kost hier aan de Belgische kust 25 Euro of meer. En dat is zonder drankje erbij.
Patrick's signatuur

(Gisteren, 17:22)Buurman schreef:

Iemand al eens gekeken wat je op toeristische plekken in BE - NL betaald voor consumpties? Ik net wel.

Niet heel lang geleden had ik het er met een vriend van me over dat we ruim 40 jaar geleden in het centrum van Parijs waren. Op een terras werd ons gevraagd of we een grOOt bier wilden toen we dat bestelden. Graag was onze reactie.
Bij het betalen ervan begonnen we scheel te kijken, toen we omgerekend ± FL 10.- p.p. moesten afrekenen.  dizzy

Dat kostte toen een colaatje ook.  Big Grin Waren daar in '80 met eindexamenklas, geld vloog de portemonnee uit. Van lieverlee met de trappen naar de tweede verdieping van de Eiffeltoren gelopen. Geen geld meer voor de lift!  Big Grin

(Gisteren, 17:59)Patrick schreef:

(Gisteren, 16:46)JohanV schreef:

Een Voorbeeld uit Rhodos

2 cappuccino 8 euro ???

Peter en Roos

Een van de truken in de oude stad in Rhodos is dat je zo'n laars met bier krijgt als je een "big beer" vraagt. Toen wij er vorig najaar waren hebben wij echter geen probleem gekend en waren de prijzen echt wel normaal. Misschien ook omdat wij altijd in het Grieks onze bestelling plaatsen?

Buurman schreef:Iemand al eens gekeken wat je op toeristische plekken in BE - NL betaald voor consumpties?

Inderdaad. Een voorbeeldje: portie mosselen natuur met friet kost hier aan de Belgische kust 25 Euro of meer. En dat is zonder drankje erbij.

Ik kom voor mijn werk door heel Nederland (en soms ook daarbuiten) en zag twee weken geleden in Oss mosselen met friet voor € 14,95! Zo kan het ook!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
(11 uren geleden)JohanV schreef:

(Gisteren, 17:59)Patrick schreef:

Ik kom voor mijn werk door heel Nederland (en soms ook daarbuiten) en zag twee weken geleden in Oss mosselen met friet voor € 14,95! Zo kan het ook!

Inderdaad, zo kan het ook. Aan de andere zijde van het land is het net hetzelfde. 5 Km voorbij de Belgisch/Franse grens in Bray Dunes kost eenzelfde portie 17 Euro.
Patrick's signatuur

Enkele jaren geleden wilden wij een moot gegrilde zwaardvis bestellen op Kreta. Vroeg de ober waar wij vandaan kwamen, "uit Holland" waarop hij zei, dat we dat niet moesten nemen, omdat deze vis diepgevroren uit IJmuiden kwam.
Hij had wel verse makreel van de grill. Krijg ik 2 makreeltjes
zo groot als een haring. Toch maar naar IJmuiden voor een visje.
Er is wel goed bericht van uit het Plaka strand op Naxos voor de Naturisten die op  het laatste gedeelte
een strandstoel willen huren, voor 10 euro kun je daar de gehele dag met de billen bloot liggen ,en dat 
is aanzienlijk goedkoper dan elders op de stranden van Naxos Wink

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Al wat bekend over de prijzen in Griekenland Kosta 9 1.363 13 June 2020, 17:03
Laatste bericht: El Greco

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: chris, Eucalyptos, JohannesGR, mart, metaxa, Wim M, 3 gast(en)