Onderzeeer
#1
In een paar fb groepen kwam het onderwerp onderzeeer /ipovrichio voorbij.
Eigenlijk een beetje een "ouderwets' drankje, een zoete klodder met lepel in een glas ijskoud water.
Beetje de smaak naar t water laten gaan, beetje likken van die lepel met klodder, , en uiteindelijk
ook dat water op drinken.

Vroeg vanmiddag in de taverna tegenover mn winkel, goh ja dat serveerden we jaren geleden wel.....
Beetje vergeten....

Hoe is dat in andere delen van Griekenland? Kom je t nog tegen of is t overal "vergeten"
Ik vind t jammer, echt iets dat je niet in nl bijv tegenkomt.

In de supermarkt is t gewoon te koop.
Quote
#2
oh, dat is leuk om eens te zoeken... en te proeven natuurlijk.
Quote
#3
In België is een onderzeeër een glaasje jenever dat in een glas pils gedropt wordt (het volledige glas dus) en dan zo gedronken wordt. Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
(07 August 2022, 19:11)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In België is een onderzeeër een glaasje jenever dat in een glas pils gedropt wordt (het volledige glas dus) en dan zo gedronken wordt. Big Grin
Oh echt dat is dan wel iets heeeeeeel anders dan dat wat ik bedoel.....
Quote
#5
jaaaaaaren geleden gedronken op Kythera, 2004 was dat. niet echt mijn ding. heb het ook eigenlijk nooit meer ergens gezien.
Quote
#6
Er staan verschillende artikelen op het www hierover.
Dit is er één van:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
leuk artikel. die met vanille en mastiek...dat lijkt me wel wat. ik ben ook dol op mastiektoffees. lijkt me een beetje hetzelfde maar dan in een glas water!
Quote
#8
Een paar jaar geleden kreeg ik in Kokkari op Samos een onderzeeër als toetje. Deze was van mastiek.
Was erg lekker. Ze vertelde dat de kinderen dat vaak kregen bij opa en oma.
Ze heeft me de pot laten zien en vertelde dat ik het hier in de supermarkt kon kopen.
Dat heb ik gedaan en thuis snoepte ik er ook van Wink
Zal deze week eens kijken of het hier nog te koop is

(08 August 2022, 08:29)Marian55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




leuk artikel. die met vanille en mastiek...dat lijkt me wel wat. ik ben ook dol op mastiektoffees. lijkt me een beetje hetzelfde maar dan in een glas water!

De mastiektoffees vind ik ook heerlijk!
Is wel heel anders dan de mastiek die in "mijn" onderzeeër werd gebruikt.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#9
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Deze net gekocht bij een kleine supermarkt in Kokkari.
Gevraagd naar submarine en de man wist gelijk wat ik wilde kopen Smile
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#10
Staat ter ook een Engelse tekst bij Harma? Zo ja, wil je daar ook een foto van plaatsen?
Dank vast.

Hoe het met het bier en de jenever precies moet kan je hier lezen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Neem aan dat je dit bedoelt Buurman.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#12
Jazeker Harma, dank je!
Wat ik wou weten is de naam en die is leesbaar Smile
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)