Situatie schiphol nu
#1
Dinsdag vertrekken we om 5u30 vanaf schiphol naar lefkas. Is er hier iemand de laatste dagen nog vertrokken vanaf schiphol ? Hoe is de situatie er momenteel ?
Quote
#2
Zie:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Misschien is het goed om maandag a.s. nog even te kijken. (open deur)

Goede reis

Het weer is in  ieder geval weer goed en niet te heet.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&oq=weathere+forecast+lefkas&aqs=chrome..69i57j0i13l4j0i13i30j0i22i30l4.6343j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Quote
#3
vorige week donderdag met een vroege vlucht dochter "ingevlogen" : 4 uur van te voren op de luchthaven en binnen 1 uur achter de douane aan de koffie; 
afgelopen woensdag kleindochter van 14 jaar met vroege vlucht, was met drie kwartier door de douane, maar helaas had het Transavia toestel bijna 2 uur vertraging...

wel beiden met alleen handbagage ;  neem een fijn  boek mee ......


fijne vakantie op "mijn" prachtige eiland!

gisteravond onweer en heerlijke regenbuien, eindelijk,  zeer verfrissend !
Quote
#4
(13 August 2022, 08:41)Eucalyptos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




fijne vakantie op "mijn" prachtige eiland!

Dank u
Quote
#5
Gistermorgen vlucht van 04.00 van Schiphol naar Samos; half uurtje wachten bij koffers afgeven, 0 minuten wachten bij security, daarna 4 uur moeten wachten voor boarden (geen enkele winkel open), vliegtuigcrew 25 minuten vertraagd, nóg minder beenruimte dan andere jaren. M.a.w. slopende reis gehad.

Nu heerlijk op het strand met koeltas water en bugatsa: alles weer bijna vergeten Wink
Quote
#6
Het is dus bij ons ook vlot gegaan. We waren er 1u voor de incheck openging .. 20 min incheck en 25 min security.
Quote
#7
In de nachtelijke uren lijkt het nu vlot te gaan, al hoeft dat niet voor alle dagen van de week te gelden.
Als er iemand de komende dagen in de middag vertrekt en haar/zijn ervaring wil melden zal ik dat op prijs stellen.
Schiphol meldde een tijdje geleden dat m.n. maandagen druk zijn.
Quote
#8
Wij vertrekken as zondag ochtend  vanaf Schiphol vroeg naar Chania, 5:30 u vertrektijd. Zorgen dat we er 4 uur van te voren zijn. Mail vd week dat Transavia een Duits toestel voor deze vlucht heeft ingehuurd. Zal onze ervaring hier melden.
Quote
#9
Als je er plaats voor hebt: neem zitkussens mee. In die kist staan stoelen met ingezakte stoelen. Gelukkig praat ik (nog) niet uit ervaring met dit toestel, maar heb het van verschillende mensen gehoord.
Het gaat blijkbaar zo goed het HV dat ze deze kist de hele zomer dagelijks inhuren. Gelukkig op verschillende routes.
Lang geleden overkwam me een soortgelijk geval. Gelukkig heb ik het overleefd, maar fijn was de vlucht niet.
Quote
#10
(19 August 2022, 23:33)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij vertrekken as zondag ochtend  vanaf Schiphol vroeg naar Chania, 5:30 u vertrektijd. Zorgen dat we er 4 uur van te voren zijn. Mail vd week dat Transavia een Duits toestel voor deze vlucht heeft ingehuurd. Zal onze ervaring hier melden.

Minder beenruimte dan met Transavia is bijna niet mogelijk , Big Grin
Quote
#11
Ja dan boek je bij Transavia een Nederlandse Airliner, en wordt je ineens opgezadeld met het enige toestel uit 2008 van LEAV-Airlines (vergunning gekregen pas in mei 2022). Buitenlandse bemanning met hun eigen catering, èn ‘n toestel met een van Transavia afwijkende stoelnummering……!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#12
Oh, klinkt niet zo best, we hadden speciaal stoelen bij de nooduitgang gereserveerd......
Quote
#13
(20 August 2022, 15:19)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oh, klinkt niet zo best, we hadden speciaal stoelen bij de nooduitgang gereserveerd......

Ik zou even bellen, dan regelen ze het vaak wel.
Quote
#14
Wie John, die Duitse maatschappij?
Quote
#15
(20 August 2022, 15:39)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wie John, die Duitse maatschappij?

De maatschappij waarbij je geboekt hebt of Transavia.
Transavia heeft de stoelindeling.
Quote
#16
Dank John, heb een berichtje naar Transavia gestuurd.
Quote
#17
Gebeurt regelmatig dat je met een andere maatschappij vliegt, bv als ze daar een samenwerkingsverband mee hebben. Vaak worden er ook andere toestellen geleast. Ooit wel eens in een toestel van GOL gezeten ipv  Transavia. Braziliaanse maatschappij, bleek later toentertijd  in de top 3 te staan van onbetrouwbare maatschappijen.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#18
Laatst met Condor. Ik had beenruimte geboekt en ze zouden met een Airbus A320 vliegen. Dit werd op het laatst gewijzigd naar een A321 en daar zitten de nooduitgangen elders.
Gelukkig heeft Condor het netjes opgelost maar voortaan kies ik een stoelnumer welke in beide XL seats zijn. (En dat zijn maar 2 stoel nummers.)
Quote
#19
(20 August 2022, 15:19)Op lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oh, klinkt niet zo best, we hadden speciaal stoelen bij de nooduitgang gereserveerd......

Transavia weet toch dat je bij hun extra beenruimte stoelen hebt geboekt, èn extra betaald. Zij weten óók dat een Airbus een andere stoelindeling heeft als hun Boeings, waarbij de nooduitgangen anders zijn ingedeeld! Nu moet jij hun dure info-nummers gan bellen om zekerheid te krijgen. De wereld op z’n kop! Zij moeten jou als klant vóór de vlucht informeren dat je stoelreservering vervalt of wijzigt…!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#20
Ja, in de mail van de week anticiperen ze daar al op, ze doen hun best maar gelijk een link erbij om je geld terug te vragen...
We gaan het zien, geen reactie nog op de app....
Het schijnt vandaag en morgen ook weer topdruk te zijn op Schiphol,  als we maar in Chania komen.
Koffers gepakt, zo een dutje doen.
Quote
#21
(20 August 2022, 17:18)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 August 2022, 15:19)Op lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oh, klinkt niet zo best, we hadden speciaal stoelen bij de nooduitgang gereserveerd......

Transavia weet toch dat je bij hun extra beenruimte stoelen hebt geboekt, èn extra betaald. Zij weten óók dat een Airbus een andere stoelindeling heeft als hun Boeings, waarbij de nooduitgangen anders zijn ingedeeld! Nu moet jij hun dure info-nummers gan bellen om zekerheid te krijgen. De wereld op z’n kop! Zij moeten jou als klant vóór de vlucht informeren dat je stoelreservering vervalt of wijzigt…!

Transavia bel je voor lokaal tarief. 
Je kunt ze ook via WhatsApp bereiken.+31202146026
En wie weet is de ongerustheid onterecht en regelen ze het gewoon.
Quote
#22
Ja, heb ze app gestuurd via WhatsApp.
Quote
#23
(20 August 2022, 16:20)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gebeurt regelmatig dat je met een andere maatschappij vliegt, bv als ze daar een samenwerkingsverband mee hebben. Vaak worden er ook andere toestellen geleast. Ooit wel eens in een toestel van GOL gezeten ipv  Transavia. Braziliaanse maatschappij, bleek later toentertijd  in de top 3 te staan van onbetrouwbare maatschappijen.

Heb ooit bij TUI in een vliegtuig van een Estse maatschappij gezeten dat ze last minute geleased hadden. Niemand van het cabinepersoneel sprak blijkbaar een woord Engels.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
(20 August 2022, 17:59)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, heb ze app gestuurd via WhatsApp.

Fijne vakantie!
Quote
#25
Ik ook een keer met een Letse maatschappij. Stoelen die niet te verzetten waren. Vreselijk …

Ik hoop dat je nog reactie krijgt, mijn ervaring met Transavia en whatsapp is bijzonder slecht.
Quote
#26
Waren met een half uurtje overal doorheen, koffers, security, ondanks de verwachte piek, voordeel van vroeg vliegen denk ik, gelukkig maar, zagen er wel tegenop na het nieuws gisteren. Nu tijd wachten, wel druk al, haast geen zitplek te vinden.
Idd geen app terug van transavia, we gaan het zien, hij  staat gepland met 15 min vertraging, 5:45u 
Afgelopen winter met easyjet naar Egypte geweest, vonden we niet zo'n prettige maatschappij, redelijk lange vlucht en vrijwel niets te koop. Dus benieuwd naar deze Duitse Airlines.. 

Dank, we gaan genieten op Kreta, wel wat regen verwacht zagen we.
Quote
#27
Geweldig! Goed begin van de reis. Hele fijne vakantie gewenst.

Ook met TUI eens een ander vliegtuig gekregen van Air Tanker, zo enorm top. Toestel werd ook gebruikt voor troepentransport en kon 3 gevechtstoestellen in de lucht bijtanken. Wat een beenruimte!
Quote
#28
Dank je wel Wim, werd op de valreep toch nog een transavia, een ander toestel, dus helaas niet de extra beenruimte, maar toch wel comfortabele vlucht, niet zo vol. Koffers kwamen ook, nu in de bus naar het appartement.  Vakantie is begonnen Wink
Quote
#29
Wij doen nooit stoelreservering, altijd nog goed gekomen bij gangpad. Lees jullie berichten dat het nog krapper zitten is. Voor de zekerheid stoel gereserveerd bij gangpad. Man is 194. Om dubbelgeklapt zitten te voorkomen. Nog 4 weken dan mogen we…
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#30
Morgenochtend 14 september vroeg vertrekken mijn zoon met vriendin naar Herakleion.
Iemand recente info over de chaos op Schiphol? Zag er vanochtend op TV niet vrolijk uit. Niet een oppepper om nog iets te boeken deze herfst.
Quote
#31
(13 September 2022, 11:05)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Morgenochtend 14 september vroeg vertrekken mijn zoon met vriendin naar Herakleion.
Iemand recente info over de chaos op Schiphol? Zag er vanochtend op TV niet vrolijk uit. Niet een oppepper om nog iets te boeken deze herfst.

Check de Schiphol app al is die niet betrouwbaar. Deze geeft alleen de verwachte drukte per dag aan. Helaas niet per dagdeel.
Met de huidige systemen zou dat niet moeilijk moeten zijn stelt de leek hier. Ze weten toch hoeveel mensen er per uur komen/gaan zou ik denken. 

Zorg dat ze vier uur voor vertrek aanwezig zijn, dan hoeven ze niet te stressen.
Bij mijn vertrek ± drie weken geleden stond er dat het een drukke dag zou zijn.
Vanaf het binnengaan van het gebouw, vier uur voor vertrek, was ik 30 minuten later, met gecontroleerde bagage, op weg naar een plek om rustig af te wachten.

Kortom: er is geen pijl op te trekken, behalve dat er nu een stuk minder personeel is dan dat er toen was. Dat veroorzaakt nu de wachtrijen op (on)bepaalde momenten.
Overigens zij een medewerkster destijds, ik vloog in de middag, dat het in de nacht wel druk was geweest.
Quote
#32
Dank je wel! Heb de app op de telefoon gezet, dank je wel. Ze parkeren hier de auto en rijd ik ze vannacht naar Schiphol.
Quote
#33
Ging gesmeerd, binnen een uur tussen afzetten en door de douane.
Quote
#34
Goed en fijn om te lezen, Wim ! Volgende week ga ik op zomervakantie naar Griekenland en vertrektijd is om 05.00.
Quote
#35
Gisteren 13/09: 1 uur aanschuiven om in te checken in vertrekhal 3, daarna nog een kleine 2 uur aanschuiven voor de security check in vertrekhal 1.Totaal dus 3 uur. We kregen wel een flesje water en een stroopwafel om het leed wat te verzachten... Ons vliegtuig vertrok om 16 uur, gelukkig waren we om 12 uur al op Schiphol.
Quote
#36
(14 September 2022, 19:02)Piepa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gisteren 13/09: 1 uur aanschuiven om in te checken in vertrekhal 3, daarna nog een kleine 2 uur aanschuiven voor de security check in vertrekhal 1.Totaal dus 3 uur. We kregen wel een flesje water en een stroopwafel om het leed wat te verzachten... Ons vliegtuig vertrok om 16 uur, gelukkig waren we om 12 uur al op Schiphol.

Ik zie wel mooie aanbiedingen met TUY_FLY BE vanaf Oostende naar  Corfu- Rhodos Kreta en Kos allemaal onder
de 200 euro ,en voor zover ik weet niet met die problemen zoals op Schiphol of Zaventem ,en je kunt je auto ook
makkelijk parkeren vlakbij de vertrekhal ,het enigste nadeel het is alleen maar naar de toeristische eilanden ,
Quote
#37
Succes iedereen die nog op vakantie gaat. De ene dag is de andere niet. Zal blij zijn dat we zaterdag goed aankomen mét koffer. Dan kan de vakantie beginnen.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#38
Goedas, ik hoop ook voor jou dat de reis goed verloopt  zonder allerlei toestanden erbij  ... je hebt er lang genoeg  op gewacht!
Alvast veel plezier!
Quote
#39
Bedankt Wilma.
Wat een reisdag gisteren. Ruim op tijd van huis vertrokken. Onderweg op A7 een aanrijding, 4 auto’s op elkaar. Hele tijd stil gestaan. Eindelijk aangekomen op Schiphol. 4 uur van te voren. Koffers ging snel, maar toen. 3 uren in de zigzag rij gelopen en buiten om. Op nippertje vliegtuig gehaald. Rennen naar de gate, maar gered. In Griekenland nog uur met bus naar hotel. Even gereden in middle of nowhere pech met de bus. 30km per uur over snelweg naar bestemming gereden. Vandaag alles weer vergeten en genieten van álles. Yoga helpt wel, bleef heel rustig. Adem in adem uit. Puf
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#40
Fijn dat jullie iig veilig zijn aangekomen en nu kunnen genieten!
Hele fijne vakantie gewenst.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Situatie Eindhoven airport nu Pieter 3 2.196 30 December 2022, 18:38
Laatste bericht: Pieter
  Documentaires over de situatie in Griekenland Keesklok 5 3.610 24 April 2012, 22:48
Laatste bericht: ADO

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)