Waarheen in 2011?
#1
Een nieuw jaar, een nieuw begin en dus ook nieuwe plannen.

Dus ook de elk jaar weer opnieuw opduikende vraag: Wat gaan we doen tijdens onze vakantie en vooral waar brengen we die door?

Is de periode en bestemming al bekend of doe je dit op het laatste moment (misschien zelfs d.m.v. een "last-minute")? Ga je elk jaar naar dezelfde stek of moet het absoluut elk jaar iets nieuws zijn? Of ga je dit jaar helemaal niet naar Griekenland?

Ik ben reuze benieuwd hoe anderen dat telkens terugkerende -luxe-probleem ;) aanpakken.

En de lezers die in Griekenland wonen, waar gaan zij op vakantie? In Griekenland of in Nederland/Vlaanderen of een ander land?

Zelf zal ik het spits afbijten: Wij denken eraan dit voor- of najaar middels een last-minute één of twee weken naar Griekenland te gaan (de Pelops staan nog steeds op ons "verlanglijstje") en de "grote" vakantie elders in Europa door te brengen. Een autovakantie naar Zuid-Frankrijk en Italië staan al heel lang op de wachtlijst.
Na zoveel jaren "Griekenland-only" zijn we eigenlijk ook weer eens aan iets totaal anders toe. Maar ook de onrust, stakingen en eventuele andere onvoorziene omstandigheden in Griekenland baren ons ernstige zorgen. We blijven Griekenland echter trouw hoor Hypocrite, alleen wat minder dan de afgelopen jaren, eigenlijk dus meer als een extraatje naast de zomervakantie. En, eerlijk is eerlijk, er is nog zóveel moois ook buiten Griekenland te beleven, toch?

Ger
Quote
#2
Doen hoor, de Pelops is prachtig! Hoe vaker ik er geweest ben, hoe vaker ik toch weer terug wil. Het heeft alles wat je van een heerlijke vakantie mag verwachten: prachtige natuur in afwisselende landschappen, veel bezienswaardigheden, leuke plaatsen en steden, een schitterende kustlijn (vooral Oost-Zuidkust), overal verrassende doorkijkjes en interessante hoekjes, heerlijk blauw water, veel mooie stranden. Ik stop maar, want kan zo een posting vol schrijven. Ik ben helemaal verliefd geworden op dit deel van Griekenland.

Toch denk ik dat ik er dit jaar niet heen ga. Op m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




staat waarom (;)), maar mezelf kennende probeer ik er nog wel een korte vakantie in het najaar uit te halen. Misschien maar weer eens naar Kreta, ook een van mijn Griekenlandliefdes!

Maar, ik ben benieuwd waar jullie allemaal naar toe gaan dit jaar!
Quote
#3
Voorjaar 2009 geprobeerd zonder Griekenland en een reis naar Indonesie gemaakt. Het was een prachtige reis, mooi land, vriendelijke mensen en heerlijk eten. Maar toch kreeg ik heimeeSad naar Griekenland. Uiteindelijk toch nog een lastminute geboekt naar Kos.
Wij gaan dit jaar (eind mei) naar Lesbos, Petra. We zijn nog niet eerder op Lesbos geweest. Het lijkt mij een mooi eiland. In september zullen we nog een weekje naar ons geliefde Parga gaan. Ik hoop echter wel dat er niet teveel stakingen zullen zijnHuh Ik vrees echter dat dit niet zo zal zijndown
Komende week nog eens even kijken op de vakantiebeurs of er nog leuke info van Lesbos te vinden is en eens kijken waar we in de komende jaren heen kunnen gaan in het mooie Griekenland.lovegreece
Quote
#4
Wij gaan dit jaar ook eens wat anders proberen. Naar het merengebied in Italie.
Afgelopen september daar een bruiloft gehad en wat een leuke kleine kleurige stadjes en mooie natuur.
Hopelijk zit er in het najaar nog een weekje Griekenland in. Griekenland blijft zeker een warm plaatsje in ons hart behouden, het is een heerlijk vakantieland. Maar net zoals Ger als schreef: je wil ook eens een keer al dat andere moois zien!!
Quote
#5
Wij gaan in het voorjaar naar de Sporaden (helemaal nieuw voor ons) en in het najaar staat Zagoria weer op de planning. De vluchten zijn al geboekt, de rest zien we daar wel! Het blijft toch een mooi land, ondanks de stakingen en de vele perikelen! Ik zou morgen wel al willen vertrekken ;)
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#6
Wij gaan dit jaar voor de zoveelste keer naar Griekenland en deze keer voor de eerste keer naar Samos (Ormos). We kunnen het niet laten om dit prachtige land met zijn vriendelijke bevolking verder te gaan verkennen :).
Normaal gesproken gaan wij in het voorjaar een paar dagen (meestal een midweekje) weg in ons eigen kikkerlandje, en dan om ergens leuke foto's te gaan maken. En als het effe kan een super lastminute boeking of zo.
Dan in de zomertijd naar Griekenland en in het najaar gaan we veelal nog een weekje met de auto naar ergens in Duitsland, waar ook nog veel te ontdekken valt, maar dat heeft meer te maken met mijn bierpassie. Een tijdje geleden zijn we in het voormalige DDR geweest (heel mooiup) en in de afgelopen herfst stond Berlijn op het lijstje. Bij onze oosterburen komen wij al vele jaren en wij hebben zodoende daar al vele gebieden bezocht. Teveel om op te noemen.
Hetzelfde hopen wij met GR te bereiken, zolang er nog genoeg pecunia voorhanden is tenminste.

Groeten
Pieter
Quote
#7
(08 January 2011, 22:53)xenga schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij gaan dit jaar voor de zoveelste keer naar Griekenland en deze keer voor de eerste keer naar Samos (Ormos).

Zijn wij daar vorig jaar geweest Pieter, een schitterend eiland en een heel knus plaatsje. Jullie zullen er echt gaan genieten.Cool

Quote
#8
Heb voor de maand september een appartement gehuurd in Myloi, Peloponessos. Had eerst in gedachten om mijn goede vriend Strathos in Leptokarya en kennissen in Pelion nog eens gedag te gaan zeggen, maar dat zal dan voor later zijn. Of misschien vanuit Myloi er even een paar dagen heen trekken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Yassas,

Wij gaan het ene jaar met de camper via de boot Italie, Zwitserland,Duitsland naar Nederland.
En dit jaar gaan we in Mei en September in Griekenland met de camper op vakantie,voordeel in Griekenland is dat je zonder problemen met politie of andere instantie,s dagen lang kunt staan op mooie plekken,en niet als in Nederland bijna verplicht bent elke overnachting te moeten doen op een camping.
Dit zijn na vele nadelen toch ook mooie voordelen.

Groeten Jo.
Quote
#10
We kunnen in deze moeilijke tijden voor de Grieken ze niet in de steek laten. Toerisme blijft toch de belangrijkste inkomstenbron. We gaan in mei sponseren op Karpathos en september op Samos.
Quote
#11
Hoi Beste Griekenlandgangers
Wij gaan dit jaar voor de 14de maal naar samos en wel naar het plaatsje kokkari.
Dit is onze geliefde plek waar we altijd het hele jaar naar uitkijken en toe leven.
Je hebt er in de loop der tijd kennissen en vrienden opgebouwd en het is ieder jaar weer een feest om terug tekeren.
Op dit moment dan ook nog geen behoefte om van eiland te veranderen.
We zijn ook in Kreta, Zakyntos,Corfu geweest maar dit eiland heeft iets apart.
Dit was het vanuit een druilerig en nat overstroomd Limburg.

Allen een prettige en een bruin zon gebrande vakantie toegewenst.

Groetjes Siepke
Quote
#12
Sinds 3 jaar weer in Griekenland op vakantie!
OK ik woon er en de manier van leven hier is sowieso altijd een beetje vakantie, maar dat is weer wat anders, toch? De eerste 2 jaar dat ik hier woonde ben ik in de winter naar Nederland geweest. Heerlijk om familie en vrienden weer te zien natuurlijk, maar ook zeer vermoeiend want je rent van hot naar haar om iedereen maar te kunnen zien.
Maar dit voorjaar gaan we weer echt op vakantie. Het toeval wil dat we beiden ons paspoort moeten verlengen en dat kan alleen maar in Athene op de ambassade. Nou heb ik het niet zo op de grote stad, dus dat wordt Athene in en uit en op de weg terug naar Thassos gaan we ergens een paar dagen vakantie houden. Waar hebben we nog niet beslist. Evia, omgeving Katerini? In elk geval ergens waar we van de natuur kunnen genieten, beetje wandelen, lekker eten...
Misschien iemand nog tips?
Quote
#13
Naar nl gaan vind ik idd geen vakantie, teveel geregel en gedoe te doen in nl;)
Quote
#14
Tja, ook dit jaar zullen we zeker minstens 10 keer naar Griekenland gaan, wijnproducenten bezoeken en met wijnliefhebbers op wijnreis gaan. In ieder geval bezoeken we Noord-Griekenland ( Epanom-Arnea-Drama- Amyndeo ), de Peloppponesos ( Nemea ), Santorini en Kreta. En tussendoor gaan we zeker nog 1 of 2 keer op vakantie naar een niet-wijnregio, om ongestoord te kunnen genieten, zonder gebeld of herkend te worden.

Mvg
Martin
Quote
#15
wij gaan eind augustus een week naar Corfu, naar Agios Gordis.
dat zal onze "vuurdoop" worden voor Griekenland....

wie weet slaat ook bij ons het *virus* toe ;)
ik geniet hier in ieder geval ontzettend van ieders enthousiasme!

Petra
Quote
#16
Ja, Petra! Dan ga je het zelf beleven! Ben maar blij, want gelukkig hebben ze nog niets kunnen vinden tegen dit virus ;)
Quote
#17
In februari gaan we voor 5 dagen naar Athene. Voor het voor- en najaar hebben we nog niets gepland, in de zomer wordt het meer dan waarschijnlijk Prasoudi / Corfu.
Quote
#18
We zijn nog een beetje aan het twijfelen gezien de onstabiele situatie in Griekenland. Geen zin in demonstraties, stakingen en brandstoftekorten. Waarschijnlijk een weekje Epirus in mei/juni. De grote vakantie doen we dit jaar in ieder geval niet meer in Griekenland; we willen met de auto Zuid-Frankrijk gaan verkennen.
Koukla's signatuur Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Quote
#19
Agios Nikolaos is voor 2011 een hele mooie bestemming met de meeste blue flag stranden van Kreta waar plaats genoeg is, geen hordes wilde toeristen en lallende dronken tieners. Je vind er betaalbare acco's, gezellige taverna's en buiten het dorp de nog betere taverna's waar alleen de locals (en wij) gaan eten. Het seizoen is hier van half april tot eind oktober.
Ideaal om uitstapjes te doen, met de auto, scooter of te voet, dit deel heet niet voor niets The Heartbeat of Crete.
Grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
In de verte kraait een haan, schapen lopen om ons huis waarvan 1 met een rinkelende bel, de winterzon die heerlijk op ons terras schijnt en af en toe een regenbui. Wij zijn net terug van ruim 2 weken Griekenland en hebben een heerlijke wintertijd gehad in ons huisje in Paleros/Pogonia in de prefectuur Etoloakarnania. Nu nog geen toerist te zien alleen de locals ontmoet. Het is ook in deze tijd heerlijk om op je gemak door de kleine dorpjes te slenteren en ook daar de nodige euro's aan hen te besteden. Een vers visje kopen bij de locale vissersmannetjes in het haventje, boodschappen bij de buurtsuper en op de markt in Preveza en Vonitsa, een frapeetje in het kafenion en s'avonds een heerlijk etentje in een van de plaatselijke tavernes. Wij kijken er alweer erg naar uit om in april, juni en september 2011 terug te gaan en hebben ook alvast maar geboekt. Het is en blijft een heerlijk land om te verblijven.
Quote
#21
Al jaren gaan we 1x per jaar naar Kreta, en daarnaast nog een keer naar telkens een ander eiland (afgelopen jaar was dit het mooie Samos).

We hebben dit keer een mooie vrijstaande villa met zwembad en uitzicht over de zee gehuurd vlakbij bij Chania waar we van schitterende zonsondergangen gaan genieten. We vertrekken 1 juni voor 12 dagen tesamen met 2 vrienden van ons en rijden vanaf Heraklion in een gehuurde Astra cabrio.

Aangezien onze vrienden al een aantal jaren 1x per jaar met ons meegaan naar Griekenlan, en zij eerder altijd naar Curacao gingen, gaan wij in oktober ook een keer daar naartoe.. Dit jaar dus helaas maar 1x Griekenkand, maar dat hopen we de komende jaren goed te maken..
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#22
Als ik reclame mag maken voor één Grieks eiland, dan is dat voor het bijzonder mooie Lesvos. Er is net een prachtig boek over (voornamelijk) Lesvos uitgebracht, onder de titel : Strooilichtezels en Vossenballenijs.
Voor meer informatie :
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Ik ben natuurlijk al in de gelukkige omstandigheid om op een vakantie-eiland te wonen; ook al moet ik tot mijn schande bekennen dat ook dát went.... Wil graag voor korte periode naar NL voor familiebezoek. Het is voor mij dan ruim 2 jaar geleden dat ik er was. Mijn balboekje is nu al meer dan vol dizzy
graciosameisje's signatuur 'Ετσι είναι η ζωή

Quote
#24
Even vragen, waar woon je op Kreta.
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#25
hallo

wij gaan in juli ook 2 eilanden bezoeken chios en samos
op samos kokkari komen wij al een 5 tal jaren prachtig eiland
wie informatie heeft over chios ( liefst zoals in kokkari) gelive door te sturen
slaapgelegenheid, en lekker eten:
Quote
#26
Wij gaan dit jaar "maar" 2x naar ons huis op Samos. Maar in mei doen we Grieks Sicilië met VTB uit Vlaanderen en in oktober Noord-Griekenland met Academische Reizen uit NL - als er genoeg aanmeldingen zijn hopelijk. Anders gaan we nog maar weer naar Samos.
Vraagje aan Wick op Samos: weet jij of de veerboten naar Kusadasi alweer varen half april en of er nu weer auto's op mee mogen? We willen naar Efese voor de grote toeristenstromen komen ...
Vorig jaar was het zo dat als je met de auto wilde, dat niet meer vanaf Samos kon maar dat je via Chios moest. Er zitten vaak andere exploitanten op die lijn met eigen schepen en regels ...
Quote
#27
(23 February 2011, 21:25)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even vragen, waar woon je op Kreta.
grz Arthur

Arthur, ik woon in Ammoudara; plaatsje ligt tegen Heraklion aan en was vroeger dé badplaats zoals Malia en Stalida dat nu zijn.

graciosameisje's signatuur 'Ετσι είναι η ζωή

Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waarheen op Zakynthos? Pippelientje 22 12.841 10 January 2014, 13:14
Laatste bericht: Dirk
  Waarheen? spikie 25 14.518 17 January 2013, 20:51
Laatste bericht: Zorbathagreek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)