De kaap van 50 eilanden bereikt
#1
Ik had er eigenlijk geen erg in maar toen ik eens alle eilanden oplijste waar ik al geweest ben kwam ik aan 51. Ik ben eigenlijk benieuwd naar hoeveel Griekse eilanden andere forumleden al geweest zijn.
Een oplijsting per regio:

Ionische eilanden: Corfu - Lefkada – Ithaka – Kefalonia - Zakynthos - Meganissi – Paxos

Cycladen: Andros – Tinos – Syros – Kimolos – Mykonos - Antiparos – Serifos – Sifnos – Milos – Kythnos - Naxos – Paros - Folegandros – Ios - Santorini – Amorgos - Iraklia - Donoussa

Dodekanesos: Rhodos - Tilos – Nisyros – Kos – Kalymnos - Patmos – Lipsi – Leros - Karpathos - Agathonisi – Patmos – Halki

Noord-Egeïsche eilanden: Chios - Lesbos - Samos - Thassos - Ikaria – Fourni - Limnos – Samothraki

Saronische eilanden: Aegina – Poros - Hydra

Kreta - Evia
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Ik kom aan 18 Patrick waarvan een paar meerdere keren. Veel nieuwe eilanden zullen er hier niet meer bijkomen vrees ik alhoewel we van hieruit eens naar Kasos & Karpathos willen gaan om toch eens iets nieuws te ontdekken. Naxos en/of Milos zit er zeker ook weer terug bij als we nog meer vakantie in eigen land willen doorbrengen.
Quote
#3
Saronische eilanden;Aegina en Agistri

Cycladen;Kimolos -Milos  -Syros -Naxos _Donoussa -Amorgos _Andros -Santorini _mykonos _koufonissia _ Paros -Antiparos

Sporaden ;Skyros

Egeische eilanden ; Lesbos -Samos en Chios

Dodecanese ;Kos -Rhodos Karpathos

Ionische eilanden ;Corfu -Ithaki -Kefalonia _Zakinthos -Paxi - Anti Paxi Kythira 

Kreta 

Peloponnesos Gialova en Chrani 

Vasteland Parga en Chrani
Quote
#4
Klein telfoutje gemaakt Blush  Het zijn er 50, geen 51.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
(24 August 2022, 08:48)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Klein telfoutje gemaakt Blush  Het zijn er 50, geen 51.

Wij zijn op Amorgos een man uit zeeland tegengekomen en die had er 52 bezocht ,en dat allemaal op zijn scootertje
en die ging nog via de small Cycladen en naxos ,en dat is al enkele jaren geleden
Quote
#6
Ik heb even geteld en ik heb op 19 Griekse eilanden geweest.
Dat zijn:
Corfu (ben de tel kwijt hoe vaak, min. 35x), Kreta (2x), Milos (3x), Kimolos (4x), Astypaleia (3x), Folegandros (2x), Sifnos, Anafi, Serifos, Syros, Kalymnos, Kos, Rhodos, Amorgos (1 nacht), Paros (1 nacht), Chalki (2x 1 dag vanaf Rhodos), Telendos (1 dag vanaf Kalymnos).
Op Santorini en Naxos heb ik niet overnacht, maar een aantal uren doorgebracht bij overstappen op andere ferry.

Ik probeer ieder jaar wel 1 of 2 'nieuwe' eilanden te bezoeken. Dit jaar waren dat Syros en Serifos. Syros vond ik heel leuk, de afwisseling van de mooie stad Ermoupolis en de stranden aan de westkust. Serifos vond ik een mooi eiland, maar het was mij daar een beetje te druk en te toeristisch.
Ik heb al weer nieuwe eilanden in gedachten voor volgend jaar, en misschien in december de Peloponnesos (Nauplio en Kalamata).
Quote
#7
Ik doe ook een optelsommetje, en probeer geen bestemmingen te vergeten:

- Ionische eilanden: Corfu (3 x), Kefalonia, Ithaki, Zakynthos
- Saronische eilanden: Aegina, Poros, Hydra, Spetses
- Sporaden eilanden: Skiathos, Skopelos, Alonissos, Skyros (2 x)
- Evia (3 x)
- Kreta (4 x)
- Noord-Egeïsche eilanden: Chios, Lesbos, Samos
- Dodekanisos eilanden: Kos, Kalymnos, Symi, Rhodos (2 x), Chalki
- Cycladen eilanden: Naxos, Paros, Mykonos, Santorini, Tinos

Wat de eilanden betreft, zijn het er 27 verschillende. Als ik het aantal keer tel dat we op Griekse eilanden kwamen: 36.

Indien ik er de bestemmingen op het Grieks vasteland bij tel:
Athene (5 x), Korinthische kust, Peloponnesos, kustregio Epirus, Halkidiki, Attica kust.
Dus 6 bestemmingen op het vasteland. Alles samen 10 bezoeken.

Samengeteld dus 33 verschillende Griekse bestemmingen (eilanden + vasteland). En 46 bezoeken.
Ik merk nu dat we toe zijn aan nog wat meer Cycladen eilanden. Een volgende keer staan o.a. Andros en Syros op mijn lijstje.

Proficiat aan Patrick, met zijn 50 verschillende bestemmingen.
groet
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#8
(24 August 2022, 09:35)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 August 2022, 08:48)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Klein telfoutje gemaakt Blush  Het zijn er 50, geen 51.

Wij zijn op Amorgos een man uit zeeland tegengekomen en die had er 52 bezocht ,en dat allemaal op zijn scootertje
en die ging nog via de small Cycladen en naxos ,en dat is al enkele jaren geleden
Wij zijn ook nog op het onbewoonde saronische eilandje Moni geweest en  in Affisos op de pilion 
op Kreta 6 keer Lesbos 2 keer en Naxos 12 keer
Quote
#9
(24 August 2022, 12:55)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Proficiat aan Patrick, met zijn 50 verschillende bestemmingen.
groet

Dat waren enkel de eilanden, Vlagreco Wink 

Niet-eiland bestemmingen waren Peloponnesos (x4), Epirus, Thessaloniki, 2 x Kavala (x2), Alexandroupoli (x2), Olympische Riviera (Katerini/Litochero), Pelion en Attica (Athene & Nea Makri).

Op meerdere eilanden zijn we natuurlijk ook al diverse malen geweest.

Normaliter zal Astypaleia volgend voorjaar een niet eerder bezocht eiland worden. Maar eerst aftellen naar volgende week zaterdag wanneer een 6,5 weken trip naar Leros, Lipsi, Agathonissi en Samos start. lovegreece
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
(24 August 2022, 08:48)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Klein telfoutje gemaakt Blush  Het zijn er 50, geen 51.

Oooh, ik dacht al...... Big Grin
Quote
#11
Ik heb nog een hele weg te gaan om aan Patrick te tippen 27 eilanden en 31 bestemingen, spinalonga niet meegeteld.
Argonische : poros

Cycladen :mykonos, santorini, paros, naxos

Dodekanese : rodos, kos, nisyros, , kalymnos, telendos, leros, patmos, karpathos, kassos

Sporaden : skiathos, skopelos,alonissos, 


Egeische : lesbos , chios, samos.

Ionische : corfoe , lefkas, meganisi, kefalonia, zakynthos .

Kreta en cyprus ( tel ik gemakshalve mee)

Vasteland : parga , athene, nafpion, gytheon,
Quote
#12
oei oei oei, hier kan ik helemaal niet aan tippen
Eilanden: Kreta, Lesbos, Samos, Kefalonia, Tinos, Andros, Mykonos, Kythira, Naxos
Vasteland: Peleponessos, Pelion, Chalkidiki, Athene, Thessaloniki

@Patrick: zijn er bepaalde eilanden van die 50 die er uitspringen in positieve zin? En waarom?
Quote
#13
(24 August 2022, 19:47)Piepa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick: zijn er bepaalde eilanden van die 50 die er uitspringen in positieve zin? En waarom?

Ik zal je vraag omdraaien omdat er veel minder zijn die er in negatieve zin uitspringen.

Zakynthos vonden we 1 van de minst "Griekse" eilanden.
In Samothraki was de bevolking niet echt vriendelijk naar ons idee.
Santorini en Mykonos was maar eenmalig en dan hadden we het wel gezien. Buiten de obligate plaatsen zijn het ook 2 eilanden die voor het overige weinig te bieden hebben. Maar meningen kunnen natuurlijk verschillen. Ik ken overigens iemand die al 20 jaar naar Santorini gaat.

Voor het overige zijn er niet negatieve uitschieters meer.

Mijn echtgenote heeft het vooral voor Naxos, zelf ben ik een groot liefhebber van de "kleine" eilanden (Donoussa, Agathonisi, Tilos, ...). En ook Samos en Kalymnos kunnen ons bekoren.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
(24 August 2022, 20:46)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 August 2022, 19:47)Piepa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick: zijn er bepaalde eilanden van die 50 die er uitspringen in positieve zin? En waarom?

Ik zal je vraag omdraaien omdat er veel minder zijn die er in negatieve zin uitspringen.

Zakynthos vonden we 1 van de minst "Griekse" eilanden.
In Samothraki was de bevolking niet echt vriendelijk naar ons idee.
Santorini en Mykonos was maar eenmalig en dan hadden we het wel gezien. Buiten de obligate plaatsen zijn het ook 2 eilanden die voor het overige weinig te bieden hebben. Maar meningen kunnen natuurlijk verschillen. Ik ken overigens iemand die al 20 jaar naar Santorini gaat.

Voor het overige zijn er niet negatieve uitschieters meer.

Mijn echtgenote heeft het vooral voor Naxos, zelf ben ik een groot liefhebber van de "kleine" eilanden (Donoussa, Agathonisi, Tilos, ...). En ook Samos en Kalymnos kunnen ons bekoren.

Da 's ook interessant om te lezen: bestemmingen die er in negatieve zin uitspringen. 
Ik heb ongeveer hetzelfde gevoel, Patrick: het overgrote deel van de Griekse eilanden en vasteland beviel prima. Anders zouden we natuurlijk niet telkens teruggaan naar Griekenland.

Een paar bestemmingen die wij minder leuk vonden: 
- Vooral Zakynthos. Niet alleen omwille van het hypertoeristisch gedoe in Laganas, maar o.a. ook het uitgesproken Brits karakter in Tsilivi (waar we verbleven). Wat een verschil met het nabij gelegen Kefalonia, dat voor mij nog steeds in mijn Top-5 staat.
- Naar het schiereiland Kassandra op Halkidiki zouden wij ook niet meer teruggaan. Wellicht was het een persoonlijk gevoel, maar we vonden de bevolking daar minder vriendelijk. Bovendien stikte het daar toen van Russische toeristen die niet verlegen waren om fel te zuipen en te schransen. Op de kamer naast de onze zat zelfs een Russisch stel, waarvan de man (echt een Russische beer) af en toe zijn vrouw sloeg. De vrouw vluchtte dikwijls de kamer uit en was gekleed alsof ze zou gaan tippelen. De beer dronk zich dikwijls lazarus, en gooide 's nachts zijn lege fles op het balkon. Waarop de honden in een nabijgelegen kennel een paar uur begonnen te blaffen. De receptie wou/durfde niks te ondernemen. Was me dat 'gezellig'... 

Wat Santorini en Mykonos betreft: op zich wel fotogenieke plaatsjes zoals Ia en Akrotiri op Santorini, en Ag. Ioannis op Mykonos, maar de verwaande jetset op beide eilanden vind ik maar niks en zelfs vervelend. 
Héhé, denkend aan Mykonos: nog een eilandje dat we bezochten vanuit Mykonos, al was het maar een daguitstap: Delos.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#15
O, wat leuk dit. Mooi om te zien waar iedereen geweest is. Ik zal ook eens in mn geheugen graven.
Trouwens, mijn vrouw en ik hadden laatst opgeteld hoelang we in Griekenland geweest zijn. Helemaal precies weet ik het niet meer, maar het was iets van 2 jaar en een beetje. Ook een leuk weetje toch?

Dan nu de eilanden.

Corfu, Keffalonia, Lefkas, Paxos, Zakinthos, Kythira.
Kreta.
Thassos.
Kos, Karpathos, Lesbos, Samos, Skiathos, Rhodos, Chios .

Dat waren ze wel denk ik.
Kom ik op 15.

Groetjes,

Willem
Quote
#16
Koufonisia viel ons tegen maar daar in tegen vonden wij Donoussa geweldig ,helaas 2 keer
moeten anuleren ,ja en maar hopen dat Naxos niet de kant op gaat van Mykonos en Santorini
het mooiste eiland waar wij geweest zijn was toch wel Ithaki  ,voor de rest nooit geen problemen 
gehad met  Dronken Russen of Engelsen , misschien komt dat ook wel omdat wij altijd al in mei of
eind September in Griekenland waren ,en nooit in een hotel sliepen ,altijd een Klein appartement
of vakantie huisje
Quote
#17
Ik heb buiten de 18 verschillende eilanden ook nog 3 x op het vaste land verbleven, nml: Chalkidiki (ooit mijn tweede vakantiebestemming ever in Griekenland, moet in 1993 geweest zijn), Neoi Poroi en Palaia Epidavros.
Quote
#18
(25 August 2022, 06:37)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Koufonisia viel ons tegen maar daar in tegen vonden wij Donoussa geweldig ,

Heb in Koufonisi al een aantal malen aangelegd met de ferry en de eerste indruk is nog steeds gebleven: hmmmm misschien toch maar niet in de planning opnemen. Misschien dat we er volgend voorjaar toch eens heengaan voor een dagtripje vanuit Donoussa.
Hetzelfde gevoel hebben we met Arki. En dan hoorde ik laatst van iemand die geïnformeerd had naar de prijs voor een kamer op Arki voor einde september/begin oktober: 55 Euro/dag. Kijk, dat betaal ik niet voor een kamer. Voor dezelfde periode betalen we minder voor een volledig huis op Samos.

Patrick schreef:In Samothraki was de bevolking niet echt vriendelijk naar ons idee.
Nog even terugkomend op Samothraki. Toen we enkele jaren terug te gast waren bij de ouders van onze gastheer in Kavala kon je Samothraki zien liggen vanop hun balkon. Toen we naar Samothraki wezen en zeiden dat we daar geweest waren sloeg de vrouw des huizes een kruisteken en murmelde iets. Toen ik Panos, onze gastheer, vroeg wat ze ze zei bleek dat het "het eiland van de geesten" te zijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
(25 August 2022, 11:35)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 August 2022, 06:37)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Koufonisia viel ons tegen maar daar in tegen vonden wij Donoussa geweldig ,

Heb in Koufonisi al een aantal malen aangelegd met de ferry en de eerste indruk is nog steeds gebleven: hmmmm misschien toch maar niet in de planning opnemen. Misschien dat we er volgend voorjaar toch eens heengaan voor een dagtripje vanuit Donoussa.
Hetzelfde gevoel hebben we met Arki. En dan hoorde ik laatst van iemand die geïnformeerd had naar de prijs voor een kamer op Arki voor einde september/begin oktober: 55 Euro/dag. Kijk, dat betaal ik niet voor een kamer. Voor dezelfde periode betalen we minder voor een volledig huis op Samos.

Patrick schreef:In Samothraki was de bevolking niet echt vriendelijk naar ons idee.
Nog even terugkomend op Samothraki. Toen we enkele jaren terug te gast waren bij de ouders van onze gastheer in Kavala kon je Samothraki zien liggen vanop hun balkon. Toen we naar Samothraki wezen en zeiden dat we daar geweest waren sloeg de vrouw des huizes een kruisteken en murmelde iets. Toen ik Panos, onze gastheer, vroeg wat ze ze zei bleek dat het "het eiland van de geesten" te zijn.
Wij hadden op Koufonisi het gevoel dat ze  er een soort Mykonos  van wilden maken ,wij hadden 3 dagen geboekt ,maar na 2 dagen hebben  we de ferry naar Naxos genomen
de mevrouw van het appartement was wel bang dat we een slechte recensie zoude schrijven over haar appartement ,hebben we uiteraard niet gedaan
Quote
#20
(24 August 2022, 21:37)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 August 2022, 20:46)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 August 2022, 19:47)Piepa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick: zijn er bepaalde eilanden van die 50 die er uitspringen in positieve zin? En waarom?

Ik zal je vraag omdraaien omdat er veel minder zijn die er in negatieve zin uitspringen.

Zakynthos vonden we 1 van de minst "Griekse" eilanden.
In Samothraki was de bevolking niet echt vriendelijk naar ons idee.
Santorini en Mykonos was maar eenmalig en dan hadden we het wel gezien. Buiten de obligate plaatsen zijn het ook 2 eilanden die voor het overige weinig te bieden hebben. Maar meningen kunnen natuurlijk verschillen. Ik ken overigens iemand die al 20 jaar naar Santorini gaat.

Voor het overige zijn er niet negatieve uitschieters meer.

Mijn echtgenote heeft het vooral voor Naxos, zelf ben ik een groot liefhebber van de "kleine" eilanden (Donoussa, Agathonisi, Tilos, ...). En ook Samos en Kalymnos kunnen ons bekoren.

Da 's ook interessant om te lezen: bestemmingen die er in negatieve zin uitspringen. 
Ik heb ongeveer hetzelfde gevoel, Patrick: het overgrote deel van de Griekse eilanden en vasteland beviel prima. Anders zouden we natuurlijk niet telkens teruggaan naar Griekenland.

Een paar bestemmingen die wij minder leuk vonden: 
- Vooral Zakynthos. Niet alleen omwille van het hypertoeristisch gedoe in Laganas, maar o.a. ook het uitgesproken Brits karakter in Tsilivi (waar we verbleven). Wat een verschil met het nabij gelegen Kefalonia, dat voor mij nog steeds in mijn Top-5 staat.
- Naar het schiereiland Kassandra op Halkidiki zouden wij ook niet meer teruggaan. Wellicht was het een persoonlijk gevoel, maar we vonden de bevolking daar minder vriendelijk. Bovendien stikte het daar toen van Russische toeristen die niet verlegen waren om fel te zuipen en te schransen. Op de kamer naast de onze zat zelfs een Russisch stel, waarvan de man (echt een Russische beer) af en toe zijn vrouw sloeg. De vrouw vluchtte dikwijls de kamer uit en was gekleed alsof ze zou gaan tippelen. De beer dronk zich dikwijls lazarus, en gooide 's nachts zijn lege fles op het balkon. Waarop de honden in een nabijgelegen kennel een paar uur begonnen te blaffen. De receptie wou/durfde niks te ondernemen. Was me dat 'gezellig'... 

Wat Santorini en Mykonos betreft: op zich wel fotogenieke plaatsjes zoals Ia en Akrotiri op Santorini, en Ag. Ioannis op Mykonos, maar de verwaande jetset op beide eilanden vind ik maar niks en zelfs vervelend. 
Héhé, denkend aan Mykonos: nog een eilandje dat we bezochten vanuit Mykonos, al was het maar een daguitstap: Delos.

Ik herken je slechte ervaringen. Ben de tel al kwijt qua vakanties in Griekenland, al haal ik de 50 nog lang niet. Maar naar Laganas en Kassandra ga ik nooit meer.. Laganas door het massa toerisme van (dronken) Britse jongeren. Kassandra idem, maar dan door de Russen en de belachelijke prijzen die ze daar hanteren.

Volgende week ga ik voor de 13e keer naar Samos, genieten van het echte Griekse leven!
Quote
#21
Intersante vraag , echt slechte ervaringen heb ik niet op een incidentje links of rechts na. Ik deel de bestemmingen in 2 groepen , die waarvan we zeggen "hier wil ik terug komen", en de andere groep : "we hebben het gezien, was goed maar geen behoefte in tweede maal".
Waar wil ik terug : uiterraard lesbos ( 5x) , karpathos, chios, kalymnos ,leros , kreta ( 7x vanwege omvang genoeg niet drukke plaatsen )
Quote
#22
Mijn lijstje is niet zo lang als sommige hiervoor.
Eilanden : Samos 2 x, Kefalonia 2 x met 1 daags bezoek aan Ithaka , Skopelos, Lesbos, Chios, Karpathos, Zakynthos,
Lefkas ( 1dags bezoek), Paxos ( 1daags bezoek ), Kreta 3x, Corfu.
Vaste land : Parga 2x, Pelops 2x, Pilion.
Favoriete eilanden: Kefalonia i.c.m. Ithaka, Skopelos, Samos , Kreta.
Meest favoriete eiland denk ik toch aan Samos.
Maar bovenal kies ik dan toch voor het vaste land.
Quote
#23
Ik ga toch eens een lijstje moeten maken van onze vakanties in Griekenland. Ik ben eigenlijk benieuwd waar onze teller staat
Quote
#24
Ook niet zo'n lange lijst als hierboven, maar wel al vanaf m'n 17e in 1976, dat was met interrailen, eerst Athene en vanuit Patras met de boot naar Corfu, jeugdherberg Kontokali, later nog 2x naar Corfu geweest; 1 dag met boot naar Paxos; en naar Parga;
2x Zakynthos, Vasilikos en Aghios Sostis:
2x naar Samos, Pythagorion en Ireon, paar keer met boot naar Patmos geweest.
4x Lesbos, Skala Kalloni, 2x Anaxos en Molyvos;
1x Karpathos:
1x Limnos:
2x Rhodos, Trianda en Faliraki;
Nu voor de 8e keer op Kreta, ff voorbij Chania Platanias, andere keren 2x Georgioupolis,  Mirtos, Plakias, Matala, Sissi, Platanes bij Rethymnon, Koutsouros.

Vandaag de Imbros kloof gelopen bij heerlijk wandelweer 22 graden, terug bij de auto veel regen, later in de middag droog en weer warm. Laatste dagen elke dag wel wat regen. Hebben een nogal gedateerde jeep gehuurd die aan alle kanten wat lekt, dus avontuurlijk haha.
En wat ons verbaasde vandaag, op de New road voorbij Chania tot even voor Vrisses heel veel wandelende mensen aan de kant, wel gevaarlijk. Zowel heen als terug. Bleek bij navraag eigenares appartement hier dat er morgen een speciale dienst in kerkje naast de snelweg in het bos te zijn, als je maar genoeg offers brengt, kan je wens vervuld worden, hoe groter je offer..... sommigen zijn gisteren al gaan lopen, iets van 40 km. Heel veel kraampjes er omheen, politie midden op de weg. Kan me dit van 4 jaar geleden ook herinneren, toen stonden er meer auto's op de snelweg geparkeerd. Aparte ervaring. Moge het ze idd geluk brengen.
Quote
#25
Hier dan mijn lijstje:

Ionische eilanden: Zakynthos (2 x), Kefalonia (4 x), Ithaka, Lefkas (2 x), Corfu (2 x)
Sporaden: Skiathos, Skopelos (2x), Alonissos
Egeïsche eilanden: Thassos, Lesbos, Chios, Samos ( 3 x), Ikaria
Dodecanese: Karpathos, Kos.

Peloponnesos: Stoupa (4x) , rondreis, Vlakbij Korinthe.
Vaste land: Pilion, Parga, Sivota.

Zoals te zien is ben ik fan van groene eilanden :)

(24 August 2022, 23:51)WillemP schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




O, wat leuk dit. Mooi om te zien waar iedereen geweest is. Ik zal ook eens in mn geheugen graven.
Trouwens, mijn vrouw en ik hadden laatst opgeteld hoelang we in Griekenland geweest zijn. Helemaal precies weet ik het niet meer, maar het was iets van 2 jaar en een beetje. Ook een leuk weetje toch?

Zeker een leuk weetje. Ik haal nog niet eens een jaar. Ik tel ongeveer 48 weken. 

Minst favoriete bestemming:  Kos (sorry, Nanny)
Meest favoriete bestemming: Kefalonia en Skopelos.

@Patrick: nog nooit op de Sporaden geweest? Dat is toch ook echt een aanrader!
Quote
#26
Naxos - Paros - Tinos- Santorini 2 x - Mykonos - Antiparos
Lefkada - Ithaka - Kefalonia
Lesbos - Chios - Samos
Kos - Karpathos
Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- Kreta- en uhm... nog een 'paar' keer Kreta.
Quote
#27
Kreta, Nyssiros, Kalymnos, Patmos, Lesbos, Andros, Leros, Chios, Samos Oh ja en Kos.
Gek genoeg ben ik nooit op Rhodos geweest al woon ik er al ruim 30 jaar naast.

Ha ha Vito, je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor.....jij zoekt heel andere dingen dan Kos biedt
en dat is helemaal prima. Ik snap ook denk ik wel wat je zoekt.
Quote
#28
(27 August 2022, 10:56)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick: nog nooit op de Sporaden geweest? Dat is toch ook echt een aanrader!

Neen, hoe vreemd dat ook klinkt. Het was de bedoeling om daar te gaan in het voorjaar van 2020. Vlucht naar Skiathos en alle verblijven waren al geboekt maar toen kwam een virus roet in het eten gooien.
Ik had ook graag Skyros in een route opgenomen maar het probleem is dat de ferry van Skyros naar de Sporaden (via Kymi) te laat in het voorjaar start met het aanlopen van de overige Sporaden eilanden en in het najaar er heel vroeg mee ophoudt. En ik heb weinig zin om 1 of 2 dagen op te offeren om via Kymi en Chalkida naar Mantoudi te trekken om daar de ferry naar Skiathos of Skopelos te nemen.
Eigenlijk zijn we kieskeuriger geworden wat betreft verplaatsingen met ferry of vliegtuig. Het moet een beetje allemaal aansluiten zal ik maar zeggen. Ik bedoel daarmee dat bijvoorbeeld een vlucht naar Skiathos moet aansluiten op een Aegean vlucht vanuit Brussel. We hebben er geen zin meer in om bagage op te halen, verblijf te zoeken voor 1 nacht en dan de volgende ochtend in alle vroegte opnieuw naar de luchthaven te trekken voor een lokale ochtendvlucht. Als we 's morgens van huis vertrekken willen we het liefst in de late namiddag al op de eilanden aankomen.
Ook om van eiland naar eiland te trekken kijk ik de laatste jaren vooral uit naar ferry's die vertrekken tussen 10 en 14 uur. Dat lukt niet altijd maar toch heel dikwijls. Ergens in het holst van de nacht aankomen of voor dag en dauw vertrekken vermijden we het liefst.

Maar de Sporaden staan zeker nog op het programma in de toekomst.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#29
Hierbij mijn lijstje:
Corfu, Zakynthos, Kos 2 x, Kreta 4x, Rhodos, Chios, Lesbos, Kefalonia, Lefkas, Samos 16 x
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#30
(27 August 2022, 12:12)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik had ook graag Skyros in een route opgenomen maar het probleem is dat de ferry van Skyros naar de Sporaden (via Kymi) te laat in het voorjaar start met het aanlopen van de overige Sporaden eilanden en in het najaar er heel vroeg mee ophoudt. En ik heb weinig zin om 1 of 2 dagen op te offeren om via Kymi en Chalkida naar Mantoudi te trekken om daar de ferry naar Skiathos of Skopelos te nemen.

Da 's inderdaad het 'probleem' wat Skyros betreft. Wij hebben er een paar keer onze vakantie gehad (eigenlijk via het  destijds leren kennen van Roosmarijn via dit forum). Alhoewel Skyros ideaal is om er te gaan onthaasten, moet je rekening houden met de lange transfertijd. 
Ik weet niet hoe het er momenteel aan toe gaat, maar enkele jaren geleden hadden we de keuze:
- Ofwel een vlucht nemen naar Athene, en vervolgens een binnenlandse vlucht nemen met een klein toestel naar Skyros. Jawel, ze hebben daar een luchthaventje aan de noordzijde van het eiland. Maar het bleek eigenlijk een soort militair vliegveld(je) te zijn, waar ook - heel beperkt - kleinere binnenlandse toestellen op landden. Tja, en daar zou je dan op die luchthaven (de naam eigenlijk niet waardig) aankomen; wij zijn er in 2015 eens gaan kijken toen we het eiland rondreden met een huurwagen. Het was er desolaat, en zelfs met een gesloten hek. Er bleken zelfs geen bussen of taxi's te staan. Wie met het vliegtuig naar Skyros reisde, moest dus op voorhand privaat vervoer regelen (familie, kennissen, accommodatie regeling,...). Ik weet zelfs niet of je daar een huurauto zou kunnen laten brengen. 
- Ofwel een huurwagen op het vasteland regelen, naar Evia rijden (omweg via Chalkida, of met de ferry van Oropos naar Eretria). Vervolgens Evia doorkruisen naar het noordelijk gelegen Kymi, en daar de ferry Axilleias nemen naar Linaria op Skyros. 
Omdat wij de vlucht niet erg zagen zitten, opteerden wij voor de tweede mogelijkheid; dus met de huurauto via Evia. Wij reserveerden vooraf de huurwagen op luchthaven Athene, en reden de eerste dag tot Eretria (hotelletje Sunrise). De volgende ochtend reden we verder naar Kymi, om er de ferry te kunnen nemen. Oké, zeer omslachtig, en zelfs duur o.a. wegens overnachting op Evia, maar wel de rustige manier van reizen. Maar helemaal niet aangewezen voor iemand die op eenzelfde dag op de bestemming op Skyros wil staan. Ik weet wel dat het vanuit Nederland gemakkelijker verliep, wegens betere aansluiting met de binnenlandse vlucht, maar dan nog...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#31
De tweede keer dat we een vakantie boekten  Bij Ross hollidays was naar Skyros en ziijn wij met Transavia geland op dat 
militair vliegveld  ,en werd ons wel gezegd absoluut geen foto,s te nemen ,na enkele jaren zijn die vluchten weer gestopt 
wel zeer mooi eiland ,toen nog praktisch geen toeristen , inderdaad wel veel militair grondgebied waar je niet mocht komen
De molen waar in wij onze vakantie vierden staat nog steeds in het programma van Ross ,Huize Mantelena  ,nu te
boeken inclusief huur auto
Quote
#32
Inderdaad zijn wij ook op dat militaire vliegveld geland,kwamen toen van Chios.We mochten er ook geen foto’s maken en werden onder “streng”militair toezicht de hal van het vliegveld ingedreven.Mwah dat is voor het volgende jaar dachten wij,maar toen landde Transavia daar niet meer.En hebben een ander eiland bezocht,keuze genoeg!
Quote
#33
(28 August 2022, 10:01)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad zijn wij ook op dat militaire vliegveld geland,kwamen toen van Chios.We mochten er ook geen foto’s maken en werden onder “streng”militair toezicht de hal van het vliegveld ingedreven.Mwah dat is voor het volgende jaar dachten wij,maar toen landde Transavia daar niet meer.En hebben een ander eiland bezocht,keuze genoeg!
Wij zijn bij Rossholidays/ Transavia geland op Skyros - Chios en Kythira ,maar dat waren wel kleinere toestellen 
tegenwoordig worden deze eilanden niet meer aangevlogen door Transavia
Quote
#34
Vrijwel alle, zo niet alle vliegvelden, zijn (ook) legervliegvelden. Als het goed is staat dat middels borden of stickers in en bij de toegang tot het platform aangegeven.
Het is nergens toegestaan om te fotograferen, al let men er niet meer zo streng op als vroeger.
Meermaals heb ik aanhoudingen gezien van mensen waarbij (toen nog) het filmpje grof uit de camera werd gerukt.
Destijds was het ook verboden een militair, of agent te fotograferen. Op Santorini zag ik iemand worden aangehouden (openbare weg) die werd afgevoerd om die reden.
Quote
#35
We dwalen af!! ik dacht dat dit draadje ging over hoeveel eilanden  en/of vaste land ieder  bereikt  heeft in der loop der jaren ...
Quote
#36
Ik heb wel twee mensen ontmoet op Kreta  die alle bestemmingen van Ross holidays hadden gedaan
het waren twee fervente wandelaars van 80 en 75 jaar en Lesbos en Kreta zelfs meerdere keren ,dus
die komen wel in de buurt van de 50 denk ik aangezien Ross zo,n 31 bestemmingen heeft in Griekenland
Quote
#37
Dit is ons lijstje.
Wij gaan altijd in mei/juni en september/oktober, de rustige periodes.
Zakynthos was voor ons duidelijk de minste.
Daar zaten wij zelfs op een relaxed kant van het eiland, maar het kon ons gewoon niet bekoren.
Ook zijn we terug gegaan naar Chios, Lefkas en Kefalonia omdat deze eilanden bij ons eerste bezoek een geweldige indruk maakten.
In het geval van Lefkas en Kefalonia zat er 5 jaar tussen 1e en 2e bezoek en daar zijn we heel erg geschrokken van de metamorfose welke die eilanden in die korte tijd ondergaan hadden.
Het was er geweldig druk geworden op de mooie locaties echt heel toeristisch.
bv Grote boten vol toeristen werden uitgebraakt op de populaire stranden.
Nu is dit natuurlijk in heel Griekenland gaande en dat vinden wij erg jammer.
Nog iemand meer een soortgelijke ervaring?
Overigens beviel Chios de 2e keer wel weer en daar willen we zeker nog een 3e keer heen.


Karpathos (niet te tellen x)
Kasos
Corfu
Lefkas 2x
Zakynthos
Kefalonia 2x
Peloponnesos
Parga
Samos
Lesbos
Kos
Chios 2x
Rhodos
Kreta Agios Nicolaos
Kreta Kato Stalos
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)