Makelaardij Griekenland ipv Elxis?
#1
Kalimera allemaal! Als nieuwe bezoeker hier, wil ik graag gelijk een vraag stellen. Wat zijn jullie ervaringen met Makelaardij Griekenland, als die er zijn? Over Elxis kan ik wel wat terug vinden maar hierover niet. Of misschien niet goed/ verkeerd gezocht? Ik hoor het graag! Voor mij gaat het om hulp bij aankoop.
Quote
#2
(06 September 2022, 13:18)mvdw schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kalimera allemaal! Als nieuwe bezoeker hier, wil ik graag gelijk een vraag stellen. Wat zijn jullie ervaringen met Makelaardij Griekenland, als die er zijn? Over Elxis kan ik wel wat terug vinden maar hierover niet. Of misschien niet goed/ verkeerd gezocht? Ik hoor het graag! Voor mij gaat het om hulp bij aankoop.

Tip; bezoek de second home beurs op 30Sept -2 okt in de jaarbeurs Utrecht of
15-16 okt Flanders expo Gent [be] daar staat normaal ook Elxis
Quote
#3
(06 September 2022, 13:46)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 September 2022, 13:18)mvdw schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kalimera allemaal! Als nieuwe bezoeker hier, wil ik graag gelijk een vraag stellen. Wat zijn jullie ervaringen met Makelaardij Griekenland, als die er zijn? Over Elxis kan ik wel wat terug vinden maar hierover niet. Of misschien niet goed/ verkeerd gezocht? Ik hoor het graag! Voor mij gaat het om hulp bij aankoop.

Tip; bezoek de second home beurs op 30Sept -2 okt in de jaarbeurs Utrecht of
15-16 okt Flanders expo Gent [be] daar staat normaal ook Elxis

Bedankt voor de tip. Maar ik ben dus niet geinteresseerd in Elxis. Ik ben op zoek naar ervaringen met Makelaardij Griekenland, als evt. alternatief voor Elxis.
Quote
#4
Ik denk dat ik Griekenland makelaardij vooral een makelaar vind zoals wij die ook kennen in Nederland en dat ik bij Elxis de juridische ondersteuning het krachtpunt vind. Die zijn meer vangnet voor de ontbrekende notaris zoals wij die in Nederland kennen. Maar goed, dat is het beeld wat ik heb door ervaringen van anderen te lezen op internet en hoe beide bedrijven zich presenteren. En door gesprekken met Elxis.
Quote
#5
(07 September 2022, 21:44)Marian55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat ik Griekenland makelaardij vooral een makelaar vind zoals wij die ook kennen in Nederland en dat ik bij Elxis de juridische ondersteuning het krachtpunt vind. Die zijn meer vangnet voor de ontbrekende notaris zoals wij die in Nederland kennen. Maar goed, dat is het beeld wat ik heb door ervaringen van anderen te lezen op internet en hoe beide bedrijven zich presenteren. En door gesprekken met Elxis.

Ha Marian55, dank voor je meedenken/ reactie!
Quote
#6
Denk dat beiden te vergelijken zijn van dienstverlening. Elxis vraagt wel bij aankoop 4% van de koper , wat een fameus bedrag is. Dat is het dubbele van andere makelaars.Ze werken ook met een eigen juridische dienst. Terwijl er altijd aangeraden wordt om je eigen advocaat en notaris aan te nemen en nooit van de makelaar zelf. Dus als je jouw eigendom via Elxis aankoopt, moet je daarmee wel rekening houden.
Quote
#7
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Ik begrijp toch echt die makelaars en/of website makers niet. Ik heb geen boodschap aan verkochte panden. Haal die van je website of zet ze tenminste in een aparte rubriek.
Quote
#9
Dat kennen wij niet anders en zijn trukken van makelaars. Al zeer vaak meegemaakt dat we een mail voor een eigendom versturen en meestal is die "verkocht". En krijg je mails en telefoons met ander aanbod. Of het is" verkocht" en zie je dezelfde eigendom verschijnen op een andere immo site, maar duurder. Of je brengt na een lange zoektocht, afspraken en bezoeken uiteindelijk een bod uit en stijgt de verkoopprijs met 20k. Been there, done that ....hatelijk is dat , voordeel is wel dat je het merendeel van makelaars kan schrappen omdat het vertrouwen weg is en je weet wie wel correct werkt Het grote probleem in Griekenland is dat iedereen makelaar mag zijn en daar wordt gretig misbruik van gemaakt
Quote
#10
(17 September 2022, 15:47)Ellie69 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat kennen wij niet anders en zijn trukken van makelaars. Al zeer vaak meegemaakt dat we een mail voor een eigendom versturen en meestal is die "verkocht". En krijg je mails en telefoons met ander aanbod. Of het is" verkocht" en zie je dezelfde eigendom verschijnen op een andere immo site, maar duurder. Of je brengt  na een lange zoektocht, afspraken en bezoeken uiteindelijk een bod uit en stijgt de verkoopprijs met 20k. Been there, done that ....hatelijk is dat , voordeel is wel dat je het merendeel van makelaars kan schrappen omdat het vertrouwen weg is en je weet wie wel correct werkt  Het grote probleem in Griekenland is dat iedereen makelaar mag zijn en daar wordt gretig misbruik van gemaakt
Ook hier mag zich iedereen zich makelaar noemen ,
Quote
#11
Het grote probleem in Griekenland is dat iedereen makelaar mag zijn en daar wordt gretig misbruik van gemaakt

Dat is in Nederland niet anders hoor:

Sinds 2001 hoef je geen diploma meer te hebben om het beroep van makelaar uit te oefenen. Het is namelijk geen beschermd beroep meer en iedereen mag zich dus uitgeven als makelaar.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#12
(17 September 2022, 15:47)Ellie69 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat kennen wij niet anders en zijn trukken van makelaars. Al zeer vaak meegemaakt dat we een mail voor een eigendom versturen en meestal is die "verkocht". En krijg je mails en telefoons met ander aanbod. Of het is" verkocht" en zie je dezelfde eigendom verschijnen op een andere immo site, maar duurder. Of je brengt  na een lange zoektocht, afspraken en bezoeken uiteindelijk een bod uit en stijgt de verkoopprijs met 20k. Been there, done that ....hatelijk is dat , voordeel is wel dat je het merendeel van makelaars kan schrappen omdat het vertrouwen weg is en je weet wie wel correct werkt  Het grote probleem in Griekenland is dat iedereen makelaar mag zijn en daar wordt gretig misbruik van gemaakt

Inderdaad, ook al meerdere keren voorgehad. Als ze weten dat het voor buitenlanders is plakken ze er gelijk €10k of €20k bij. Zo hadden we eind vorig jaar in Pitsidia een stukje grond gezien via de website van een makelaar. Prijs en locatie vonden we wel interessant. Na contact genomen te hebben met de makelaar schreef die, ik moet eens horen of de eigenaar het stuk nog wil verkopen...beetje later, de eigenaar wil nu €10k meer. Hebben er voor bedankt. Verkoop dan niet hé. Laatst gezien dat het stuk grond nog steeds te koop is maar nu al €20k meer dan oorspronkelijk. 
Of nog...een ander stuk grond waar we een bod hadden op gedaan (en aanvaard), bleek achteraf een "probleem stuk" te zijn, hebben ze de prijs achteraf ook eerst met €5000 hoger gebracht, nu staat het enkel nog "on request".

(17 September 2022, 16:13)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het grote probleem in Griekenland is dat iedereen makelaar mag zijn en daar wordt gretig misbruik van gemaakt

Dat is in Nederland niet anders hoor:

Sinds 2001 hoef je geen diploma meer te hebben om het beroep van makelaar uit te oefenen. Het is namelijk geen beschermd beroep meer en iedereen mag zich dus uitgeven als makelaar.

Ik ben niet zeker maar denk niet dat dit in België kan als makelaar spelen. 

Wat in Griekenland blijkbaar ook kan, haast elke civil engineer heeft ook zijn eigen bouwfirma. Wat door de "echte" bouwaannemers soms niet in dank wordt afgenomen maar meestal werken ze wel gewoon samen. M.a.w. ze hebben elkaar wel nodig om de prijzen hoog te houden.
Quote
#13
Dat is in België nog een heel traject en niet zo eenvoudig als in Griekenland en Nederland   Rolleyes , lees het hier:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#14
In België is het beroep van makelaar beschermd en moet je verplicht gediplomeerd zijn en een licentie hebben. Griekenland heeft nog de charme wat wij 40 jaar geleden in België hadden " leven en laten leven". Maar dat heeft een keerzijde dat een enorm nadeel is. Zoals je ook schrijft El Greco, zijn het meestal wij buitenlanders die dupe zijn. Onze vrienden en familie verklaren ons voor gek , op Kreta gaan wonen is 1 ding, maar kopen dat is een andere zaak. "Gelukkig" kunnen we na 4 jaar zeggen dat we hebben kunnen filteren en dat is met vallen en opstaan gegaan. En nog zijn we heel voorzichtig voor de valkuilen ginder. Voeten op de grond houden en vooral niet aannemen dat een eigendom in orde is. Je " verliest" er maanden mee en je staat meer terug op af dan dat je een stap vooruit hebt gezet. Het vraagt dan ook veel doorzettingsvermogen, geduld en veel tijd om tot een veilige aankoop te komen, maar wij vinden het ondanks alle tegenslagen ,meer dan de moeite waard.
Quote
#15
(07 September 2022, 21:44)Marian55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat ik Griekenland makelaardij vooral een makelaar vind zoals wij die ook kennen in Nederland en dat ik bij Elxis de juridische ondersteuning het krachtpunt vind. Die zijn meer vangnet voor de ontbrekende notaris zoals wij die in Nederland kennen. Maar goed, dat is het beeld wat ik heb door ervaringen van anderen te lezen op internet en hoe beide bedrijven zich presenteren. En door gesprekken met Elxis.

Hoezo ontbrekende Notaris, in het koopproces komt aan het einde wel degelijk een Notaris in beeld. Het juridische uitzoekwerk wordt door de Dikigoris (Advocaat) gedaan inclusief opleveren bouwvergunningen en eigendomsrechten die bij de gemeente worden opgevraagd.
Als laatste komt dan de Notaris die alles verifieerd en de belangrijke zegels afstempelt.

Fijne zondag,

Dick
Quote
#16
(16 September 2022, 14:54)Ellie69 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Denk dat beiden te vergelijken zijn van dienstverlening. Elxis vraagt wel bij aankoop 4% van de koper , wat een fameus bedrag is. Dat is het dubbele van andere makelaars.Ze werken ook met een eigen juridische dienst. Terwijl er altijd aangeraden wordt om je eigen advocaat en notaris aan te nemen en nooit van de makelaar zelf.  Dus als je jouw eigendom via Elxis aankoopt, moet je daarmee wel rekening houden.

Dank je!
Quote
#17
(18 September 2022, 10:46)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 September 2022, 21:44)Marian55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat ik Griekenland makelaardij vooral een makelaar vind zoals wij die ook kennen in Nederland en dat ik bij Elxis de juridische ondersteuning het krachtpunt vind. Die zijn meer vangnet voor de ontbrekende notaris zoals wij die in Nederland kennen. Maar goed, dat is het beeld wat ik heb door ervaringen van anderen te lezen op internet en hoe beide bedrijven zich presenteren. En door gesprekken met Elxis.

Hoezo ontbrekende Notaris, in het koopproces komt aan het einde wel degelijk een Notaris in beeld. Het juridische uitzoekwerk wordt door de Dikigoris (Advocaat) gedaan inclusief opleveren bouwvergunningen en eigendomsrechten die bij de gemeente worden opgevraagd.
Als laatste komt dan de Notaris die alles verifieerd en de belangrijke zegels afstempelt.

Fijne zondag,

Dick

Inderdaad zo gaat dat.
Quote
#18
Indien je hulp zoekt bij aankoop van een woning, zou ik je aanraden om een goede advocaat onder de arm te nemen. Iemand die onafhankelijk werkt van een real estate , maar met kennis van zijn vak. Het is een labyrint, en zeldzaam zijn de makelaars die te vertrouwen zijn. Zelfs zeer gekende immo makelaars Nederlands/Grieks , ga er nooit vanuit dat alles kosjer is. En een makelaar die zijn eigen advocaten opdringt, blijf er weg . Het zal je tijd en leed besparen
Quote
#19
(20 September 2022, 12:43)Ellie69 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Indien je hulp zoekt bij aankoop van een woning, zou ik je aanraden om een goede advocaat onder de arm te nemen. Iemand die onafhankelijk werkt van een real estate , maar met kennis van zijn vak. Het is een labyrint, en zeldzaam zijn de makelaars die te vertrouwen zijn. Zelfs zeer gekende immo makelaars Nederlands/Grieks , ga er nooit vanuit dat alles kosjer is. En een makelaar die zijn eigen advocaten opdringt, blijf er weg . Het zal je tijd en leed besparen

Pelops greek Houses bemiddelt eventueel met verschillende advocaten ,maar zegt er uitdrukkelijk bij
U bent uiteraard vrij om zelf een advocaat in handen te nemen
Quote
#20
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Over Pelops Greek Houses


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)