Prijzen 2023
#1
Alles wordt duurder, ook het vliegen. Vliegtax Schiphol 20,00 pp erbij per januari. Vraag mij af als je het nu boekt, dan nog voor 7,95?
Denk zelf dat veel mensen volgend jaar dichter bij huis blijven. Niet meer voor iedereen te betalen in deze tijd..
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#2
Betaalde net voor een enkele reis de boot Ancona naar Patras en Piraeus- Heraklion 1006 euro inclusief 35 euro boekings- en wat annuleringskosten. Wij boekten voor beide delen 1 cabine, 2 honden, 2 personen en een kleine auto. En dan moet er nog gegeten worden. We zullen t maar een luxe cruise gaan noemen.....
Quote
#3
(07 September 2022, 13:11)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Alles wordt duurder, ook het vliegen. Vliegtax Schiphol 20,00 pp erbij per januari. Vraag mij af als je het nu boekt, dan nog voor 7,95?
Denk zelf dat veel mensen volgend jaar dichter bij huis blijven. Niet meer voor iedereen te betalen in deze tijd..

Waarom vraag je je dat af?
Het gaat pas in op 1 januari.

Wat me niet zal verbazen is als de vluchtaanbieders voor die tijd de vluchten al duurder maken dat ze al van plan zijn/waren.
Door de belastingmaatregel zullen velen voor 1 januari boeken.
Quote
#4
(07 September 2022, 15:33)Marian55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Betaalde net voor een enkele reis de boot Ancona naar Patras en Piraeus- Heraklion 1006 euro inclusief 35 euro boekings- en wat annuleringskosten. Wij boekten voor beide delen 1 cabine, 2 honden, 2 personen en een kleine auto. En dan moet er nog gegeten worden. We zullen t maar een luxe cruise gaan noemen.....

Dodgy Hebben op 30 juni het boottraject, Heraklion > Piraeus > Igoumenitsa > Agia Triada > Kerkyra > Ancona gedaan. 2 personen, wagen en cabin voor enkel het traject naar Italië. Kostprijs €497,70.
Quote
#5
@Buurman.
Ik vroeg mij dat af. Stel je boekt nu een vakantie. Januari wordt het duurder, krijg je dan een naheffing of blijft het voor de prijs waar je het nu voor boekt….
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#6
We maken ons geen illusies. ALLES slaat op, en niet een klein beetje. Zelfs de gekste dingen waar je niet zou aan denken. Bijvoorbeeld bepaalde levensmiddelen waar ietsje deeg in verwerkt zit, want deeg komt van graan, en graag komt blijkbaar "in zeer grote hoeveelheden" (?) van... (vul maar in).
Maar da 's nog niks in vergelijking met de exurberante prijsverhogingen van energie. De fuelprijzen en -taksen zullen dus zeker volgen. Ik zou dus zelfs niet enorm schrikken indien bepaalde vliegmaatschappijen het alsmaar moeilijker zullen krijgen. O ja, by the way, Ryanair heeft deze middag aangekondigd om voorlopig met hun Brusselse hub te vertrekken. Reden: de vliegtaks. Ryanair wil enkel terugkeren indien de vliegtaks voor hen zou afgeschaft worden. Dream on...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#7
(07 September 2022, 19:00)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. O ja, by the way, Ryanair heeft deze middag aangekondigd om voorlopig met hun Brusselse hub te vertrekken. Reden: de vliegtaks. Ryanair wil enkel terugkeren indien de vliegtaks voor hen zou afgeschaft worden. Dream on...

ben benieuwd of de regering gaat zwichten voor deze chantage. Het is mijn inziens tegelijkertijd een verwittiging aan de Waalse regering om niet te morrelen aan de "voorkeurtarieven/subsidies"  die ze in Charleroi krijgen.
Quote
#8
(07 September 2022, 18:37)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Buurman.
Ik vroeg mij dat af. Stel je boekt nu een vakantie. Januari wordt het duurder, krijg je dan een naheffing of blijft het voor de prijs waar je het nu voor boekt….

Ja, dat mogen ze . Uitzondering kan zijn als je de hele reissom al betaald hebt, net zoals bij brandstofprijzen die stijgen. Dan krijg je ook geen naheffing.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#9
Ik had alleen mijn eigen situatie voor ogen toen ik reageerde. Ik boek altijd alleen vluchten. Die moet je altijd direct in z'n geheel betalen.
Bij een pakketreis, of een boeking via een reisbureau kan dat heel anders zijn.
Johan's opmerking klopt dus helemaal!
Quote
#10
(07 September 2022, 13:11)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Alles wordt duurder, ook het vliegen. Vliegtax Schiphol 20,00 pp erbij per januari. Vraag mij af als je het nu boekt, dan nog voor 7,95?
Denk zelf dat veel mensen volgend jaar dichter bij huis blijven. Niet meer voor iedereen te betalen in deze tijd..
Jaren geleden zijn wij eens naar het zeeuwse strand geweest ,toevallig kende ik de baas van de strandtent
ik bestelde twee heerlijke Belgische biertjes ,waarop hij mij de vraag stelde dat het waar was dat het zo duur
was geworden op de griekse eilanden ,nou ik antwoorde wat ik hier moet betalen voor die twee biertjes kan
ik in Griekenland heerlijk van eten ,dus dat gezeur dat het duur wordt is van alle tijden,dit voorval is misschien
al zo,n 15 a 20 jaar geleden Wink
Quote
#11
@metaxa
Ik bedoel dat alles in Nederland erg duur wordt en het voor veel mensen niet op te brengen is om een vliegreis te maken. Wij gaan volgende week naar Griekenland en hopelijk volgend jaar weer, maar ben mij er wel van bewust dat het in deze tijd een luxe wordt.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#12
Een beetje off-topic, maar toch gerelateerd aan het onderwerp:

Vorig weekend waren wij aan de Moezel, in het vrij toeristisch stadje Bernkastel. Ze hebben daar geen probleem qua aantal bezoekers, vooral niet tijdens de wijnfeesten die er tijdens het weekend plaatsvonden. Vrijwel alle horeca was volzet.
In een traditioneel restaurant, in het hartje van de stad, betaalden we 12,90 euro voor een "Champignonrahm-Schnitzel mit Bratkartoffeln". Een grote portie, en vooral heel lekker bereid. De waardin kwam zelfs aan elk tafeltje vragen of alles in orde was (ook dat zie je niet meer zo gauw in België). Voor een dergelijke schotel zou je in België gemakkelijk 17 euro betalen, vermoed ik.
Op het Marktplein, dus zeer centraal, betaalden we 1,40 euro voor een hoorntje met een grote bol ijs. In twee andere zaken, een honderdtal meter verder, was het zelfs 1,20 euro per bol ijs. In België betaal je normaal gesproken 2,- euro voor een bolletje... en aan de kust zelfs 2,50 euro.

Ik herinner me dat Duitsland, tijdens de Deutsche Mark, wat duurder was dan België. Sinds de komst van de euro is het andersom, en niet een klein beetje.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#13
(08 September 2022, 17:11)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een beetje off-topic, maar toch gerelateerd aan het onderwerp:

Vorig weekend waren wij aan de Moezel, in het vrij toeristisch stadje Bernkastel. Ze hebben daar geen probleem qua aantal bezoekers, vooral niet tijdens de wijnfeesten die er tijdens het weekend plaatsvonden. Vrijwel alle horeca was volzet.
In een traditioneel restaurant, in het hartje van de stad, betaalden we 12,90 euro voor een "Champignonrahm-Schnitzel mit Bratkartoffeln". Een grote portie, en vooral heel lekker bereid. De waardin kwam zelfs aan elk tafeltje vragen of alles in orde was (ook dat zie je niet meer zo gauw in België). Voor een dergelijke schotel zou je in België gemakkelijk 17 euro betalen, vermoed ik.
Op het Marktplein, dus zeer centraal, betaalden we 1,40 euro voor een hoorntje met een grote bol ijs. In twee andere zaken, een honderdtal meter verder, was het zelfs 1,20 euro per bol ijs. In België betaal je normaal gesproken 2,- euro voor een bolletje... en aan de kust zelfs 2,50 euro.

Ik herinner me dat Duitsland, tijdens de Deutsche Mark, wat duurder was dan België. Sinds de komst van de euro is het andersom, en niet een klein beetje.

Bernkastel, kom daar heel graag. Zelfs in Cochem kan je voor de genoemde prijzen heerlijk eten en drinken! En nu met de wijnfeesten langs de Moezel extra gezellig! Een heerlijke Federweiser ( of twee, of drie  Rolleyes ) met een stuk Zwiebelkuchen, fantastisch!  Tongue
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#14
(08 September 2022, 18:35)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bernkastel, kom daar heel graag. Zelfs in Cochem kan je voor de genoemde prijzen heerlijk eten en drinken! En nu met de wijnfeesten langs de Moezel extra gezellig! Een heerlijke Federweiser ( of twee, of drie  Rolleyes ) met een stuk Zwiebelkuchen, fantastisch!  Tongue

En zelfs nog wat meer Off-topic (sorry, forumleden):
Al rond de 30 jaar zijn wij 'vaste klant' op de wijnfeesten in Bernkastel. Federweisser, Reibekuchen, ja ik ken ze, en ook de heerlijke wijntjes,... Maar we gaan er vooral voor de sfeer en de muziekoptredens op de verschillende podia, en we komen er telkens weer samen met een aantal vrienden. Kijk eens naar de sfeer: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#15
(08 September 2022, 22:14)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 September 2022, 18:35)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bernkastel, kom daar heel graag. Zelfs in Cochem kan je voor de genoemde prijzen heerlijk eten en drinken! En nu met de wijnfeesten langs de Moezel extra gezellig! Een heerlijke Federweiser ( of twee, of drie  Rolleyes ) met een stuk Zwiebelkuchen, fantastisch!  Tongue

En zelfs nog wat meer Off-topic (sorry, forumleden):
Al rond de 30 jaar zijn wij 'vaste klant' op de wijnfeesten in Bernkastel. Federweisser, Reibekuchen, ja ik ken ze, en ook de heerlijke wijntjes,... Maar we gaan er vooral voor de sfeer en de muziekoptredens op de verschillende podia, en we komen er telkens weer samen met een aantal vrienden. Kijk eens naar de sfeer: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Heerlijk! Altijd genieten!  up
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#16
(08 September 2022, 15:26)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@metaxa
Ik bedoel dat alles in Nederland erg duur wordt en het voor veel mensen niet op te brengen is om een vliegreis te maken. Wij gaan volgende week naar Griekenland en hopelijk volgend jaar weer, maar ben mij er wel van bewust dat het in deze tijd een luxe wordt.

Ja ,dat heet de tering naar de nering zetten Confused
Quote
#17
(07 September 2022, 15:33)Marian55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Betaalde net voor een enkele reis de boot Ancona naar Patras en Piraeus- Heraklion 1006 euro inclusief 35 euro boekings- en wat annuleringskosten. Wij boekten voor beide delen 1 cabine, 2 honden, 2 personen en een kleine auto. En dan moet er nog gegeten worden. We zullen t maar een luxe cruise gaan noemen.....

Thanks, voor de info het was lang geleden dat ik dezelfde trip maakte met de auto, hetzij van Bari.
Met deze prijs moet het al een long term verblijf worden, want dit is waarschijnlijk enkel zonder retour ticket.
Reken daar de brandstof en ander kosten bij dan word het een fors prijskaartje.
Ben benieuwd wat zo een trip in totaal kost, iemand enig idee ?

Alvast bedankt voor deze info. 
Cretenzer
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  hogere prijzen Griekenland kokkari2020 82 16.370 06 February 2023, 11:06
Laatste bericht: El Greco
  Al wat bekend over de prijzen in Griekenland Kosta 9 2.587 13 June 2020, 17:03
Laatste bericht: El Greco
  Idiote prijzen op Krete Cornelius 49 11.840 14 June 2019, 16:26
Laatste bericht: Ger
  Trouwen Corfu - prijzen Corfiootje 9 5.149 19 June 2015, 02:21
Laatste bericht: Erwin
  prijzen hoogseizoen Arthur 20 8.645 09 March 2015, 14:28
Laatste bericht: chris
  Prijzen Pavlos1963 5 3.707 30 June 2013, 20:11
Laatste bericht: Barbaraki
  Lonen omlaag - Prijzen omhoog! Aleko 6 5.726 11 December 2012, 17:06
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)