Winter op Krets
#1
Hallo,wij willen deze winter is gaan kijken hoe het bevalt om op Kreta te zijn.Heeft iemand ervaring en evt tips voor accomodatie voor langere tijd?
Quote
#2
(10 September 2022, 13:41)KarelenMarja schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo,wij willen deze winter is gaan kijken hoe het bevalt om op Kreta te zijn.Heeft iemand ervaring en evt tips voor accomodatie voor langere tijd?

Afgelopen winter was het uitzonderlijk koud op Kreta. Volgens de locale bevolking was het 40 jaar geleden dat we nog zulke koude winter hebben gehad. Dus bij het huren van een huisje of appartement zou ik er voor kiezen dat er zéker verwarming is voorzien. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
In de steden zoals Heraklion is 's winters 95% van de zaken open. In de echte toeristenplaatsen is dat heel anders.

Openbaar vervoer is in veel dorpen beperkt (bv 1x per week 's ochtends naar Heraklion en 's middags weer terug) of helemaal afwezig. Dan is een auto huren erg handig.

Cors
Quote
#4
Ik vraag me af of de plaatselijke bevolking hier op zit te wachten ,als ik het vergelijk hier aan de kust
in Zeeland zijn de meeste mensen blij met de toeristen in de zomer ,uiteraard het brengt veel geld
in he laadje en ook veel werkgelegenheid ,maar toch ook wel wat overlast ,dus is een groot gedeelte
van de bevolking ook weer wel blij als de herfst intreed en ook de rust en het gewone leven weer
terug keert
Quote
#5
Zoals iedereen weet, zijn er heel veel Atheners die in het toeristen seizoen op Kreta iets commercieel uitbaten en na het seizoen terug naar Athene gaan. Mijn ervaringen zijn dat de Kretenzers die nog open zijn, blij zijn met "buitenlanders" die ook tijdens de winter nog bij hen komen. En eerlijk gezegd, sta je als buitenlander er ook niet op te wachten dat Kreta een gans jaar lang overstelpt wordt door toeristen. Want dat zou met de nieuwe airport wel eens realiteit kunnen worden in de toekomst
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)