Promotie Griekenland
#1
Beste Oriste-vrienden,

Gisteren las ik ergens dat voor aankomend jaar de verwachtingen voor het toerisme in Griekenland niet goed zijn, er zou sprake zijn van een terugval in 2011.
Dat kan Griekenland er niet bij hebben, integendeel, we zouden juist het reizen naar dat prachtige land moeten stimuleren zodat het toerisme daar juist méér inkomsten genereert. Uiteindelijk heeft Griekenland er meer aan dat ze zelf meer geld weten te verdienen, dan dat Europa moet bijspringen. En wie kunnen nu beter het toerisme naar Griekenland promoten dan wij, ware Griekenlandliefhebbers? Samen kunnen wij een wezenlijk verschil maken!
Ik stel daarom voor dat Griekenlandfans gericht Griekenland gaan promoten via hun social-media: vertel daar waarom jij Griekenlandfan bent, laat foto's zien van je geslaagde vakanties, neem vooroordelen weg, kortom: probeer een positief beeld van Griekenland als vakantieland weg te zetten. Zoals jij dat beleeft, want niet iedereen zoekt hetzelfde in een vakantie. Overbodig misschien om dat hier te zeggen, maar: Griekenland heeft niet alleen Cherso-liefhebbers nodig (oh oh...), Griekenland heeft voor allerlei groepen toeristen wat te bieden. In Griekenland vind je nog baaitjes waar verder niemand anders is, ook in het hoofdseizoen. Griekenland bestaat ook buiten het hoofdseizoen, voor wandelaars en cultuur- en natuurliefhebbers, voor mensen die de hitte van de zomer willen mijden. Griekenland is bovendien meer dan 'de eilanden': Thessalië, de Peloponnesos, Epirus, Zagoria enz. enz., allemaal prachtige streken waar je geweldige vakanties kunt hebben.
Het begin van het jaar is traditioneel de tijd waarin mensen gaan nadenken over hun vakantiebestemming voor dat jaar. Laten wij samen proberen om Griekenland positief in beeld te krijgen!

Stella M.

Quote
#2
Bravo! Bravo! Bravo!

Volkomen mee eens wat hier geschreven wordt.

Kalo Vradi
Dick
Quote
#3
Helemaal goed! Adviseer mensen ook altijd om rechtstreeks te boeken (al is het meestal niet goedkoper dan een pakketreis) maar dan weet je wel dat het geld ook echt allemaal bij de eigenaar (lees: Griek) terecht komt.
Quote
#4
Behalve dat ik zelf al 2 vakanties heb geboekt naar mijn geliefde Griekenland, heb ik inmiddels 2 collega's weten te overtuigen. Zij gaan voor het eerst naar Griekenland. Afgelopen jaar ook goed mijn best gedaan;). En veel collega's geven al aan elkaar door, wil je naar Griekenland dan moet je bij Anoushka zijn.
Nu hoop ik maar dat de Grieken zelf ook aan positieve promotie doen en niet telkens gaan staken in het zomer seizoen. Het gaat tenslotte om hun toekomst!
Quote
#5
Ja Hoor, Wij hebben onze voorjaars- en zomervakantie naar Vrachos ( Epirus) alweer geboekt.
We zullen de Griekse economie steunen.

Groeten,
Will
Quote
#6
Je hebt me op een idee gebracht, super!

Ik heb net op Twitter gepost met #Griekenland, zodat zo veel mogelijk 'twijfelaars' (is vaak een potentiële geïnteresseerde) het lezen (hoop ikTongue):

Waar naar toe op vakantie? #Griekenland misschien? Crisis of geen crisis, deze 10 redenen om te gaan blijven actueel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Quote
#7
Ook zijn er nu weer heerlijke Griekse sinasappels (Creta Star) te krijgen bij onze groenteboer. Sinds een aantal jaren heeft hij ze voortaan ieder jaar in zijn assortiment, als ook de echte Griekse feta van Dodoni. Zelfs daar promoot ik Griekenland en nu doet onze groenteboer er ook een beetje aan mee.... Hopenlijk zien de Grieken zelf hier ook iets van terug, economisch gezien dan Huh. Ik denk maar zo "alle beetjes helpen" en dat hoop ik van harte!
Quote
#8
Wij doen niets anders als de locals steunen, bijna al ons geld wat we van NL als prepensioen en andere instanties krijgen geven we in Agios Nikolaos uit.
Grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
En nu maar hopen dat Griekenland aan positieve zelfpromotie doet. Na alle ongeregeldheden in Tunesië en Egypte liggen er kansen voor Griekenland. Heb al van mensen vernomen die in mei naar Egypte zouden willen nu willen uitwijken naar Griekenland. Hopelijk zien de Grieken deze kansen ook voor het komende toeristenseizoen en blijven stakingen uitgroet
Quote
#10
Blijkbaar zit 't met die promotie wel goed getuige dit bericht:

Reformatorisch Dagblad schreef:Nederlandse toerist omarmt Griekenland

AMSTELVEEN (ANP) – De Nederlandse toerist omarmt het door schulden geplaagde Griekenland. Vorige week, na het tumult over extra steun aan de Grieken, boekte maar liefst 52 procent meer vakantiegangers een reis naar het Zuid-Europese land ten opzichte van dezelfde week vorig jaar. Dat heeft onderzoeksbureau GfK uitgezocht.

Griekenland is daarmee de grootste stijger onder de bestemmingen. Het gaat om boekingen voor de zomervakantie. In totaal heeft nu bijna 6 procent meer mensen een reis naar de eilanden of het vasteland geboekt. De omzet, dus het totaalbedrag van de geboekte vakanties, lag na de week die eindigde op 22 mei bijna 4 procent hoger. „De prijzen zijn maar iets omlaaggegaan”, zei Judith Nijk van GfK Retail Technology.

Het gemiddelde boekingsbedrag ligt nu op zo’n 648 euro, tegen ongeveer 658 euro vorig jaar. Dat jaar zaten de boekingen voor Griekenland in het slop. Nu het slechter gaat met het land, gaan er beduidend meer Nederlanders heen.

Binnen Griekenland is Kreta de meest geliefde bestemming voor Nederlanders. Het aantal mensen dat daarheen gaat, is ongeveer gelijk gebleven. Voor het eiland Kos hebben nu 11 procent meer mensen geboekt, voor Rhodos 14 procent.

De vakanties naar Griekenland lopen uit de pas met de algemene trend. „In mei ging de markt als geheel 2 procent achteruit en pakte Griekenland er 21 procent bij”, aldus Nijk.

De boekingen voor de zomer trekken over de hele linie weer aan, maakt GfK op uit de Travelscan waarbij de kassagegevens van de reisbureaus worden bestudeerd. Het aantal mensen dat nu geboekt heeft ligt 0,6 procent hoger ten opzichte van vorig jaar. „We zien de afgelopen twee weken weer groei na weken van dalingen”, aldus Nijk.

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




27 mei 2011.
Quote
#11
Wij zijn afgelopen weekend teruggekomen uit Kreta, wij komen al meer dan 20 jaar 2 maal per jaar in Griekenland, maar dat het toerisme aantrekt kon je daar niet veel van merken zo stil als het nu was hebben wij nog nooit meegemaakt, schijnbaar boeken veel mensen all inclusive want die zaten dus wel allemaal vol en de mensen die daar verblijven geven dus echt niets uit bij de lokale middenstand en juist deze mensen doen hun uiterste best om het de toerist naar hun zin te maken. Ook vele kleine accomodatie's zijn maar minimaal bezet. In augustus gaan wij weer en het hoeft voor ons niet zo overvol te zijn maar een beetje meer zou wel gezellig zijn vooral in de restaurantjes.

Ja, Arthur wij hopen over een paar jaar ook met ons pensioen ieder jaar een paar maanden in Griekenland te vertoeven, want het blijft voor ons vakantieland no. 1
Quote
#12
Ik kan niet begrijpen dat mensen kiezen voor een All in vakantie, zeker in Griekenland gaat er toch niks boven "gewoon" bij de plaatselijke bevolking eten, drinken slapen!
In de keuken kijken wat de pot schaft en dan..................smullen!

A.s. zaterdag vertrekken wij naar Pilion, Kala Nera. Duurt me bij te lang eer we gaan.
Quote
#13
Ik begrijp wel dat mensen voor IA kiezen.

Wanneer je een gezinnetje bent met bijv. 2 (jonge) kinderen is het al enorm duur om naar Griekenland (of elders) af te reizen.
Met AI weet je precies waar je aan toe bent, en als je je aan de spelregels van de accommodatie houdt hoef je ter plaatse in principe geen cent meer uit te geven. Je weet van te voren exact je budget.
Als je kinderen dan de hele dag ijsjes, hapjes en te drinken willen halen dan doen ze dat gewoon voor zover dat in het pakket zit.
Je hoeft niet op je portemonnee te letten.
Gasten van een AI accommodatie zijn misschien wel voor een deel mensen die anders niet gekomen zouden zijn.

Zelf moet ik niet aan een AI vakantie denken. Vorig jaar ben ik met een vriend een week naar een AI resort in Egypte geweest, en het was vreselijk. Niet de accommodatie zelf (erg goed), maar verder was alles matig, zowel de sfeer, het eten als drinken.
Het publiek was zeer zeker niet het mijne.
Maar eerlijk is eerlijk, als ik had gewild, en niet iedere dag voor tochtjes het erf was afgegaan, had ik geen cent uit hoeven te geven.
En dat is voor velen een prettig idee.
Voor mij was het een gratis snoepreisje, dus ik zeur er verder niet over !

Daarnaast genereert een AI accommodatie wel degelijk omzet voor de middenstand (de inkoop) en werkgelegenheid.
Dus ik denk dat je als Griek wel degelijk blij moet zijn met AI acco's.
Alleen, het kan allemaal veel beter......
Quote
#14
Voor ons ook geen AI, en veel mensen denken dat ze daar voordeliger uit zijn maar dat is maar schijn, wij gaan dus augustus met onze kinderen en kleinkinderen naar Kreta en wij hebben de AI vergeleken met de accomodatie waar wij dus al 20 jaar komen en voor de AI betaal je in dezelfde periode € 1.000 tot € 1.400 p.p. (voor 15 dagen) meer, en dat vinden wij toch wel verschrikkelijk veel geld, daar kun je bij de leuke restaurantjes heel veel voor eten en drinken. Nu zitten wij dan wel niet in een super de luxe appartement maar wel reuze gezellig waar je geen nummer bent en heerlijk met de familie kunt kletsen. Wij zijn net terug maar verheug me nu alweer op augustus.
Voor alle mensen die de komende maanden naar Griekenland vertrekken een heerlijke vakantie en geniet van de gastvrijheid.

Καλό ταξίδε Electra.
Quote
#15
Dinsdagavond zijn we naar een concert geweest van Haris Alexiou in Brussel.
Fantastisch. Een echte promotie van Griekenland met muziek. Sfeer en emotie.
Voor de liefhebbers ze heeft zaterdag a.s nog een optreden in Den Haag.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)