Fodelianakis olijfolie                 
Fietstoeristen
Dit jaar werd en wordt de snelweg Patras-Pirgos (of tot Olympia) vernieuwd.
Voor fietsers een "katastrofi" - voordien was aan beide kanten van de weg een noodstrook (? mijn NL is 
niet meer zo uptodate), waar men tamelijk gevaarloos zich kon voortbewegen (ik rij bijna dagelijks als ik in GR verblijf sinds 25 jaar een deelstuk tot nu toe zonder ongeluk).
Nu zijn de noodstroken verdwenen, in het midden van de weg zijn kilometerlange stroken, die verboden te berijden
zijn - absurd. Er blijft niets ander over als direct aan zee de wegen te berijden - natuurlijk wel pio orea.
Uit het D-GR-Forum:
Quote . .  Nationalstraße zwischen Pyrgos und der Hafenstadt Patras. Die Bauarbeiten seien bereits zu knapp 40 Prozent fertiggestellt worden, bis Ende des Jahres sollen es 80% sein . . . Unquote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Goed om even op te attenderen Johannes. Ik ben eigenlijk benieuwd of er leden van dit forum fietsen in Griekenland. Zelf ben ik vorig jaar van Nederland via Assisi(Italië) , Ancona Patras met de boot, Patras Athene wederom met de fiets,om vervolgens met de boot weer thuis op Kreta te belanden.
Tja Chris, mijn "reis" van thuis (Noord-Duitsland) naar GR verliep niet zo prettig.
Tien kilometer vanaf de start werd ik al geschept door een auto - ik fietste op het fietspad, van links kwam een auto,
we hadden oogcontact maar die vent reed toch door - achterwiel naar de knoppen. Na reparatuur verder.
Na drie dagen tegenwind en regen ben ik omgedraaid. Hoewel goed getraind en goed gegeten/gedronken onderweg
toch even op de weegschaal - per dag een kilo afgevallen. In het verleden eens van A`dam naar huis op de fiets, een
350km, zonder probleem; de dag erna een hardloopwedstrijd, 25km, en . . . PR (1:30 uur).
Nu fiets ik met een MTB op vacantie in GR - thuis in D op de ergometer, uit angst voor aanrijdingen, waarvan
vele dus, een keer bekken en 4 ribben gebroken.
Oei,dat is een slechte ervaring voor je geweest. Snap heel goed dat je wat voorzichtiger gaat worden. Gelukkig fiets je nog in Griekenland. Ik vertrek volgende week naar Nederland met fiets,per vliegtuig. Ga dan fietsen van Nederland naar Avignon en vlieg terug naar Kreta vanaf Marseille. Voor de rest van destijds doe ik locale tochtjes.

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)