Aardbeving
#1
Maandagmorgen om 1uur 24 sterke aardbeving van 5.6 bij Kasos ook voelbaar
op Kreta en zelfs met een tsunami waarschuwing  volgens het Griekse nieuws
Quote
#2
Was in Heraklion goed te voelen ondanks diepte van 70 kilometer.

Cors
Quote
#3
Agios Nikolaos: 

Wij werden wakker gemaakt door een van onze honden. Die gedroeg zich heel opdringerig. 
Uiteindelijk zijn we opgestaan en even met haar in de kamer gaan zitten. Ze is blind en moet echt even aandacht krijgen als er iets is. 
We zaten amper toen de bank flink begon te schudden. 
Nadat het over was liet de hond zich gewoon weer naar de mand dirigeren. Maar daarvoor stond ze stokstijf, haar hoofd helemaal in de lucht...bizar om te zien. Maar het was wel fijn van haar om ons te waarschuwen. Ik denk dat ze het fenomeen kent, ze komt uit Spanje en woonde eerder ergens waar ook aardbevingen zijn. 

Ik moest wel denken aan de monniken in het klooster van Faneromenis. Daar waren we die dag net geweest. Die zijn flink aan het verbouwen. Zo waren ze onder andere het dak van de oude school aan het vervangen.
Ik vroeg me ook af hoe dat zal voelen als je binnen in zo'n berg zit met kerk en cellen. Dan lijkt me dat schudden toch even meer enger dan in een huis op de bank...

Het klooster en het oude schooltje uit de tijd van de Revolutie zal echter straks weer helemaal in ere hersteld zijn. Het is even een klim maar dan heb je ook wat.
Quote
#4
Gisteravond sterke aardbeving op Evia van 5 Richter ,de angst onder de bevolking is groot omdat het gebied
geen grote aardbeving kent ,dus zijn de mensen er daar ook niet aan gewent ,veel mensen sliepen  in hun
auto en scholen zijn gesloten vandaag ,mede ook omdar er zo,n 80 naschokken zijn geweest volgens het
griekse nieuws
Quote
#5
Vanmiddag aardbeving Evia om 14 uur 24 met kracht van 4.9 en om 14.40 de volgende van 3.7
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)