We zijn er! Ano Pedina, ons nieuwe thuis.
#1
Daar gingen we dan. Onze inboedel is al eventjes onderweg met Speedy Con Salis, en wij gaan er achteraan. Onze auto is tot het dak vol geladen en de kat heeft een speciaal plekje achter ons. Eerste stop, Matrei Oostenrijk. We hebben besloten de eerste dag even flink wat kilometers te maken. De kat Aki heeft het volgehouden om 8 van de 10,5 uur te miauwen... In de kooi, uit de kooi, rondje lopen op het benzinestation. Niks hielp helaas tot hij het van vermoeidheid opgaf en vrijwillig terug in zijn mandje kroop. Gelukkig is het de volgende dagen een stuk makkelijker voor hem. We zijn naar Parma gereden om daar 2 nachtjes te blijven. Zo hebben we tijd ook ook echt iets te zien onderweg en lekker te eten! Een hele opgave omdat ik niet tegen varken kan maar we hebben een super leuk klein wijn restaurantje gevonden wat echt perfect was! Parma was ook echt een leuk mooi klein stadje om zo tussendoor te bezoeken.

Dan is het tijd voor de boot. Op tijd vertrokken uit ons hotel want we willen niet te laat zijn en hup de boot op in Ancona. Dat ging eigelijk allemaal super makkelijk en vanzelf. We hebben een hut want dan kan de Aki eruit. We zien Nederland savonds verliezen in een vreselijke wedstrijd tegen Argentinië maar dat was niet het enige drama vandaag. Helaas worden we s nachts wakker van Aki want de boot gaat hevig heen weer en hij is zeeziek geworden. Arm beestje. Blij dat hij deze rit maar 1 keer hoeft mee te maken! Vanuit Igoumenitsa is het nog 1,5 uur naar Ano Pedina. In een flits zijn we er. Home base! Alleen nog steeds geen huis voor onszelf dus we verblijven de komende dagen in het hotel van mijn schoonouders. Niet ideaal maar we hebben voor onze inboedel inmiddels een opslag geregeld. 

Nu we hier in de Zagori zijn hopen we dat het makkelijker is om een huis te zoeken voor ons. Vooral voor mij maar ook voor Staas is het belangrijk een eigen plekje te hebben los van het hotel en familie. December zullen we gebruiken om te leren van Yiannis en Rita. Voor mij is het Grieks leren koken van Yiannis en Staas zal zich meer op de rest focussen. Kerst zullen we open zijn en eten van Yiannis serveren. Ons plan is echter om zelf samen in de lente open te gaan met het restaurant met een kleine kaart om dinner te draaien. Er zijn maar weinig eetgelegenheden in Ano Pedina over dus de omgeving is enthousiast. Dat is mooi. Wat we gaan doen zal modern Grieks worden. Een beetje van Yiannis en een beetje van mij en mijn kennis die ik heb op mogen doen tijdens mijn werk in mooie keukens.

We zijn zeer benieuwd wat de toekomst ons brengen zal. Het zal zeker niet allemaal vanzelf gaan aangezien we heel veel ideeën en vooral veranderingen in ons hoofd hebben. Maar we hebben afgesproken te blijven communiceren. En ik kan hier af en toe mijn ei kwijt ;)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
We duimen dat alles vlot zal verlopen. Wie weet komen er nog kleine obstakeltjes op jullie weg, maar samen zijn jullie sterk om alles tot een positief resultaat te brengen.
Veel succes!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Veel geluk, doet mij denken aan mijn eerste trip naar GR een 10 jaar geleden, wat een avontuur !
Pavlos1's signatuur
Quote
#4
Veel geluk! Die foto met de kat is echt leuk!  Smile
Quote
#5
Wat leuk, met foto's. Heel veel succes met alles wat op je afkomt!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  De realiteit in Griekenland is een beetje anders dan dat men ons wil doen geloven Ernst 21 7.941 28 April 2018, 14:35
Laatste bericht: metaxa
  1e vakantie griekenland met ons zoontje MMN 5 3.035 04 January 2017, 15:39
Laatste bericht: Arthur
  Erdogan: Griekse eilanden waren van ons Ger 14 6.236 25 November 2016, 19:00
Laatste bericht: Patrick
  Nieuwe Kerstpostzegels zijn uit!!! Eugene 0 1.839 13 December 2014, 20:40
Laatste bericht: Eugene
  Waarom de Grieken fier zijn dat ze Griek zijn. Jef Dockx 17 14.316 11 June 2012, 17:09
Laatste bericht: prasoudi
  Grieken zijn vossen/ zijn Grieken vossen? Wick 0 2.039 22 February 2012, 09:15
Laatste bericht: Wick
  Lekker eten bij ons in de tuin eddyhopoulos 1 2.447 23 November 2011, 14:37
Laatste bericht: Maria
  eindelijk weer thuis Arthur 11 8.471 16 September 2011, 10:36
Laatste bericht: Frederique
  even (thuis) Arthur 2 3.192 27 June 2011, 19:18
Laatste bericht: Petra

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)