Eilandhoppen: welke Saronische eilanden?
#1
In september zou ik wel eens naar de Saronische eilanden willen. Ik wil ongeveer 12 dagen, te verdelen over 3 eilanden. Dus 3 volle dagen per eiland en dan een ‘reisdag’ . 

Welke eilanden zijn de moeite waard, want allemaal gaat niet lukken. 

Ik dacht zelf aan Spetses, Hydra en Agistri. Of is Agistri te klein voor 3 volle dagen?
Quote
#2
Wij hebben ook eens een vakantie aan de Saronische eilanden besteed. Eveneens een combinatie van 3 eilanden. Wij hadden gekozen voor Aegina + Poros + Hydra.

Het mooiste van deze 3 eilanden vonden we Hydra. Dat zou ik zelfs een 'must' noemen, in een keuze voor de Saronische eilanden. Onder andere omdat er geen autoverkeer is, maar vooral ook omwille van het prachtige stadje Hydra. Het haventje is echt fotogeniek, en de smalle straatjes en pleintjes geven het bekende Griekenland-gevoel. Wij verbleven er in het Mistral Hotel, een oude admiraalswoning die tot hotelletje omgebouwd werd (kamers met verschillende karakteristieken).

Poros genoot onze tweede voorkeur. Maar dan wel vrij dicht bij het stadje logeren. Bijzonder om te bekijken: de ferries en schepen die door de nauwe zeestraat varen. Het stadje Poros, gebouwd op een heuvel, is aangenaam. De typische trapstraatjes naar boven, met een aantal restaurantjes onderweg, en mooi panorama. Een overtocht naar het tegenover gelegen Galatas op het vasteland doe je op slechts enkele minuten.

Aegina was onze derde keuze. Onder andere omdat we er de tempel van Aphaia (zeker de moeite) wilden bezoeken. Het stadje Aegina is ook wel best aangenaam. Het eiland is ook bekend voor de pistachenoten.

Vanuit Hydra hebben we een dagtocht ondernomen naar Spetses. We waren blij dat we er slechts voor één dag waren, want het stadje en nabije omgeving kon ons helemaal niet bekoren. We vonden het wat 'on-Grieks'. Wellicht was dat onze persoonlijke smaak, en denken anderen er helemaal anders over, maar dat was onze indruk.

Wat Agistri betreft, heb ik geen ervaring.

Qua verdeling van aantal dagen, zou ik persoonlijk het langst op Hydra en Poros willen verblijven. Maar elk zijn keuze, natuurlijk.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Wij hebben Aegina en Agistri gedaan ,Agistri is een stuk groener door de vele palmbonen die er staan,een bezoek aan het onbewoonde
eilandje Moni was ook wel leuk ,je ziet er alleen pauwen - Hertjes - en allerlei vogels  ,in de weekends is het op beide eilanden wel drukker
met mensen uit Athene die daar een buitenverblijf hebben
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)