Griekse wijnproeverijen
#1
Na de bijzondere bijeenkomst maandag a.s. voor horeca en pers in Hotel Bellevue in Dordrecht, waarbij top-wijnmaker Angelos Iatridis een masterclass en proeverij zal geven van de wijnen van Alpha Estate uit Amyndeo, en waarbij ook de nieuwe ambassadeur van Griekenland in Nederland aanwezig zal zijn, zal meesterkok Ad Janssen, vorige week verkozen tot "meest markante horecapersoonlijkheid" van Nederland er een mooi diner bij koken. Alle genodigden ( ongeveer 35 sommeliers en vinologen en wat pers )blijven voor dit diner. Dit is echt een doorbraak voor Griekse wijnen in Nederland.

Hierna vervolgen wij onze missie en geven we proeverijen in, Saplaza Haarlem op 6 februari, Thalassa, Roosendaal op 17 februari, Irodion Capelle a/d IJssel op 3 maart, en Delphi Vlaardingen op 1 april, en er zullen er nog wel meer volgen. Kom gerust ook eens proeven en genieten van de heerlijke wijnen uit Griekenland. Het leuke is dat we altijd een aantal " traditionele" wijnen presenteren naast enkele moderne. Voor elk wat wils dus! Voor de kosten hoeft u het echt niet te laten. Reserveren via het restaurant, behalve in Haarlem, daar bedraagt de entree 10 euro, te betalen bij binnenkomst.

Mvg
Martin
Quote
#2
Als dat geen Griekenland-promotie is ..........
Je hebt het er maar druk mee Martin. Het lijkt me erg leuk om eens zo'n proeverij mee te maken. Als je nog eens in de buurt bent en m'n drukke werkzaamheden het toelaten kom ik echt eens langs. Jammer dat het een paar maanden geleden in Valkenburg op het laatste moment niet lukte.
Ik hoop dat je de data van de proeverijen hier blijft plaatsen, ik begrijp dat je daar veel wijnkenners een enorm plezier mee doet.

Yammas,

Ger

Quote
#3
Met alle plezier Ger.....

De proeverijen lopen zo'n beetje door tot half april. Daarna gaan we een aantal wijnreizen doen. Van half juni tot half september is het te heet voor wijnreizen naar Griekenland, maar.........we zijn rond met een leuk alternatief! Een strand-wijnbar in Nederland, waar (ook ) Griekse wijnen geschonken gaan worden. Vanaf half september gaan we dan weer verder met de wijnreizen tot eind oktober, waarna we in Nederland weer een aantal proeverijen doen, en dan komen de kerstpakketten al weer.....pfffffffffTongue

Mvg
Martin
Quote
#4
Lees net:
Wijn is water gevuld met zon (Galileo Galilei, Italiaanse natuurkundige en filosoof).
Mooi slogan voor je Martin?!
Quote
#5
Ja dat zou wat zijn:

Griekse Wijnen, het beste onder de zon.........maar volgens mij heeft Appelsientje die kreet al eens gebruikt.

Mvg
Martin
Quote
#6
Wijnproeverijen:

* Saplaza Haarlem 24 januari
* Thalassa Roosendaal 17 februari
* Irodion Capelle a/d IJssel 3 maart
* Smaak Rotterdam 27 maart
* Delphi Vlaardingen 1 april

Wijnreizen:

* 23-26 februari Noord-Griekenland ( vol )
* 25-29 april Noord-Griekenland ( vol )
* 2e of 3e week mei Kreta ( nog 2 plaatsen )
* 2e of 3e week juni Noord-Griekenland ( nog 6 plaatsen )
* 2e of 3e week september Noord-Griekenland ( nog 7 plaatsen )
* 2e of 3e week oktober Kreta ( nog 6 plaatsen )

Mvg
Martin
Quote
#7
Martin
Is er een website waar we meer info over die wijnreizen kunnen vinden?
Quote
#8
* 2e of 3e week mei Kreta ( nog 2 plaatsen )
* 2e of 3e week oktober Kreta ( nog 6 plaatsen )


Waar op Kreta Martin en de meest gestelde Griekse vraag wat kost het.
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De kostprijs is een beetje afhankelijk van de vliegtarieven. De all-in prijs ligt meestal rond de € 500,- p.p.

Dan heb je:

* vlucht
* vervoer per minibus
* hotels + ontbijt
* bezoeken aan wineries
* lunches

Mvg
Martin
o ja en we bezoeken:

* Nostos Wines in Vatolakko, Chania

* Boutari, Skalani, iets ten zuiden van Knossos

* Lyrarakis Wines, Peza, bij Heraklion

Quote
#10
De kostprijs is een beetje afhankelijk van de vliegtarieven. De all-in prijs ligt meestal rond de € 500,- p.p.

Dan heb je:

* vlucht
* vervoer per minibus
* hotels + ontbijt
Het bovenstaande hoef ik allemaal niet, dus maak een nieuw prijsje

grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
Voor wat Arthur? Bezoek aan de wijnhuizen en lunches?
Quote
#12
Dan heb ik een idee wat de rest kost, de vlucht, het hotel en het vervoer.
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
Mail me even prive Arthur want ik denk niet dat dit hier nog thuishoort.

info@grieksewijnen.com
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)