Regio Armenoi
#1
Hallo,
Zijn er mensen die gekend zijn met de regio Armenoi, meer specifiek Ramni, Stylos en Kalyves. Ben er wel meer dan 1x doorgereden maar nooit verbleven in de regio zelf
Quote
#2
Wij,mijn vrouw en ik wonen in Armenoi.wat wil je weten?
Quote
#3
Hallo Chris,

Graag had ik geweten of het een druk gebied is tijdens het toeristenseizoen met alle overlast . Is het een onderhouden gebied, waarmee ik bedoel is er veel zwerfvuil. (Al hebben ze op Kreta de laatste jaren vele inspanningen gedaan op dat gebied) Ben er enkel buiten het toeristenseizoen door gereden. En hoe ervaren jullie het om ginder te wonen.
Quote
#4
Dag Ellie. Wij wonen inmiddels een flink aantal jaren in de Apokoronas de naam van het gebied en de gemeente.We wonen er met veel plezier en denken redelijk geïntegreerd te zijn. Qua natuurschoon is het fantastisch,zee,strand,bergen,boomgaarden met sinaasappels,avocado,olijven enzovoort. Zwerfvuil is nog steeds hier en daar een probleem. We zijn betrokken bij een groep met voornamelijk kretenzer boeren,waarmee we rommel opruimen in rivieren en langs wegen. Ook maken we oude paden weer begaanbaar.
Toerisme speelt zich voornamelijk af in kalyves en almyrida. Kalyves heeft af en toe best wat verkeersproblemen. Altijd spektakel wanneer de bus door het dorp moet. Maar eigenlijk is het toerisme kleinschalig te noemen. In de dorpen ontstaat veel airbandb van prima kwaliteit.Dus,al met al een heel rustig gebied met veel mogelijkheden.
Quote
#5
Het is inderdaad een mooie, groene regio met mooie dorpen. Het beste zou zijn om het natuurlijk zelf te ervaren , maar dan meer landinwaarts en naar de bergen toe. Dank je wel voor uw reactie
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)