Evia
#1
Griekenlandgangers een vraagje:

Ik ben reeds op enkele eilanden van Griekenland geweest: Lefkas (zeilvakantie), Samos, Kos, Kalymnos, Lesbos.

Ik wil dit jaar weer eens een ander eiland proberen. Ik zie dat het eiland Evia redelijk geprijsde accommodaties aanbiedt. Iemand idee of dat wat is voor twee volwassenen en een 17 jarige zoon (is duidelijk goedkoper dan dat ik op andere eilanden tegenkom)...

Groet John
Nuenen
Quote
#2
(16 January 2023, 15:12)john67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Griekenlandgangers een vraagje:

Ik ben reeds op enkele eilanden van Griekenland geweest: Lefkas (zeilvakantie), Samos, Kos, Kalymnos, Lesbos.

Ik wil dit jaar weer eens een ander eiland proberen. Ik zie dat het eiland Evia redelijk geprijsde accommodaties aanbiedt. Iemand idee of dat wat is voor twee volwassenen en een 17 jarige zoon (is duidelijk goedkoper dan dat ik op andere eilanden tegenkom)...

Groet John
Nuenen

Wij waren hier in 2017 in de plaats Eretria, ligt centraal op het eiland. Wij waren met vrienden en geboekt bij Prinos Reizen maar die bestaan niet meer.
Het is een mooi eiland en veel natuur de afstanden zijn wel wat groter om de plaatsen te bezoeken. Chalkida is de hoofdplaats daar is voldoende vertier.
Als wij het over zouden doen zou ik kiezen voor een week in Pefki en een week in Marmari. Wat ik al aangaf Eretria ligt super centraal is een leuke plaats
en met de bus ben je snel in Chalkida. Kijk eens voor informatie bij Griekse Gids. Maar ieder beleeft het op zijn eigen manier.

Groet Aad
Quote
#3
Wij verbleven ook al eens een weekje of zo in Eretia. Het lijkt me zowat de beste keuze op Evia, na heel wat bekeken te hebben tijdens het rondtoeren met een huurwagen op het overigens groot (schier)eiland. Er zijn nog wel leuke plaatsjes zoals Limni, Pefki, Marmari,... maar Eretria ligt mooi centraal voor uitstapjes. Bovendien tamelijk dicht bij de hoofdstad Chalkida. Leuk meegenomen is de zeer frekwente ferry vanuit Oropos (op het vasteland) naar Eretria. Dus handig als je een huurauto geboekt hebt met vertrek op de luchthaven van Athene.

Tijdens twee andere reizen, op onze doortocht naar het havenstadje Kymi, waar we de ferry naar het eiland Skyros namen, verbleven we ook telkens een nachtje in Eretria. Kwestie om de toch wel aanzienlijke duurtijd van het traject België -> Skyros in twee te delen. Zowel heen als terug.

In Eretria verbleven wij telkens in het kleinschalig Sunrise hotel, rustig gelegen en op amper enkele minuten stappen van de kade met een aantal restaurantjes. De naam van één restaurantje is me steeds bijgebleven: Remetzo. Op hun buitenterras vlak aan het water hebben we er enkele keren genoten van hun eerlijke, echt Griekse keuken. Naar mijn mening één van de beste plaatsen van heel Griekenland om gegrilde octopus te eten. Het is wel al enkele jaren geleden...

Ik herinner me wel (niet dat we er echt op zoek naar waren) dat er tamelijk weinig zandstranden op Evia zijn. In Eretria is het alleszins een keienstrand.
Bedenk ook dat jullie 17-jarige zoon, indien hij er misschien op zoek zou willen gaan naar avondlijk (of wat nachtelijk) vertier, hij daar wellicht weinig zal vinden. Evia heeft immers een vrij rustig 'karakter'. Zowat het tegengestelde dus van Mykonos, of Laganas op Zakynthos.
Zo hebben wij het alleszins ervaren. (Misschien hebben andere forumleden een ander beeld?)
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)