Mag ik een goede raad geven:
Op het moment dat je de huurauto krijgt, neem je best foto's van alle zichtbare krassen en deuken. Vertrouw dus niet enkel op het document met (eventuele) vluchtige aanduidingen, dat je samen met de autosleutel krijgt.
Door foto's te nemen, heb ik al een paar keer discussie achteraf kunnen vermijden. Bovendien is het zo dat de verhuurder tijdens de overhandiging ziet dat je foto's neemt; hij zal er zich dus wellicht voor behoeden om jou achteraf in het ootje te nemen.
Foto's nemen op dat eerste moment is uitermate aangewezen als je met de huurauto de ferry neemt naar een eiland. Want op de ferry moet je de auto meestal op luttele centimeters van andere auto's parkeren. Als er toevallig een oude auto naast jouw huurauto komt staan, en de inzittenden nemen het niet zo nauw met wat krassen, dan zou je de pineut kunnen zijn.
Wat ik meestal probeer te doen als ik met een huurauto de ferry op ga: indien mogelijk steeds goed op voorhand aanwezig zijn op de kade. Zodat de kans groter is dat je van de eersten de ferry op mag, en dan kan je huurauto tegen een zijde of achterkant van de ferry staan. Dus wat minder kans dat andere auto's helemaal rondom jouw huurauto komen te staan.
Veel manoeuvreerruimte krijg je sowieso niet op een ferry. Personeelsleden van de ferry geven instructies dat je uiterst dicht moet parkeren, en durven er wel eens op los te schreeuwen (in het Grieks uiteraard). In de Griekse temperaturen begin je, als voorzichtige chauffeur, dan wel wat te zweten
.