Grieksegids nieuws     
Verkiezingen
#1
De eerste ronde van de parlementsverkiezingen is op 21 mei volgens bekendmaking van Mitsotakis.

Cors
Quote
#2
Er hebben zich 47 partijen aangemeld 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Gisteren weer parlementsverkiezingen. De opkomst was met 53% nog nooit zo laag.

Cors
Quote
#4
(26 June 2023, 10:40)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gisteren weer parlementsverkiezingen. De opkomst was met 53% nog nooit zo laag.

Cors

Was het niet dat er in België een verplichting is om te gaan stemmen bij de parlementsverkiezingen zou de opkomst hier ook zo laag zijn mijns inziens. Vele mensen zijn de politiek (en vooral de politici) kotsbeu. En de politici schijnen maar niet te snappen dat ze daar zelf voor verantwoordelijk zijn door het gesjoemel, het kinderlijk gekibbel onderling en de arrogantie waarmee ze op de "gewone" mens neerkijken. Als je zoals enkelen van hen in interviews laat doorschijnen dat de mensen te dom zijn om hen te begrijpen, dan roep je de onverschilligheid van de bevolking zelf over je af.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
(26 June 2023, 12:07)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 June 2023, 10:40)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gisteren weer parlementsverkiezingen. De opkomst was met 53% nog nooit zo laag.

Cors

Was het niet dat er in België een verplichting is om te gaan stemmen bij de parlementsverkiezingen zou de opkomst hier ook zo laag zijn mijns inziens. Vele mensen zijn de politiek (en vooral de politici) kotsbeu. En de politici schijnen maar niet te snappen dat ze daar zelf voor verantwoordelijk zijn door het gesjoemel, het kinderlijk gekibbel onderling en de arrogantie waarmee ze op de "gewone" mens neerkijken. Als je zoals enkelen van hen in interviews laat doorschijnen dat de mensen te dom zijn om hen te begrijpen, dan roep je de onverschilligheid van de bevolking zelf over je af.

Een 'schone' anekdote, uit het radionieuws van deze middag gegrepen, over hoe het er in België aan toe gaat. 
Zoals we al lang ondervinden, zijn de voedingsprijzen met zowat 30 % gestegen tegenover één jaar geleden. Daarom zijn er landgenoten, die niet al te ver van de Franse grens wonen, die hun voedingswaren in Frankrijk behoorlijk goedkoper aankopen. Maar, nu komt het:
De Franse regering heeft aangekondigd dat een systeem op poten zal gezet worden om hun voedingsprijzen nog verder te laten dalen. Wat doet de Belgische regering? De BTW op voedingswaren zal met 3%... verhoogd worden! 
Niet de Belgische regering doet die melding, maar wel de CEO van de overkoepelende voedings- en handelsketen Comeos. 

Om terug te keren naar het onderwerp van de verkiezingen: alhoewel ik steeds politiek bewust en geïnteresseerd ben, zal ik bij de verkiezingen van 2024 misschien wel eens mijn persoonlijke rekening 'scherper' presenteren in het stemhokje. Want de huidige Belgische regering doet NIETS om de burgers te beschermen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#6
(26 June 2023, 12:42)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Om terug te keren naar het onderwerp van de verkiezingen: alhoewel ik steeds politiek bewust en geïnteresseerd ben, zal ik bij de verkiezingen van 2024 misschien wel eens mijn persoonlijke rekening 'scherper' presenteren in het stemhokje. Want de huidige Belgische regering doet NIETS om de burgers te beschermen.

Ik heb geen kopzorgen op wie of wat ik ga stemmen op 9 juni volgend jaar. Zal in Griekenland zijn. Sommigen zullen misschien zeggen: "Ga stemmen als je wil dat het veranderd en stem dan op andere(n)." Maar onze huidige regering werd wel samengesteld mits veel gekonkelfoes om toch maar de partijen die vorige maal de meeste stemmen behaalden aan de kant te schuiven. M.a..w. het resultaat was het tegenovergestelde van wat de bevolking voor gekozen had.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
(26 June 2023, 12:49)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 June 2023, 12:42)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Om terug te keren naar het onderwerp van de verkiezingen: alhoewel ik steeds politiek bewust en geïnteresseerd ben, zal ik bij de verkiezingen van 2024 misschien wel eens mijn persoonlijke rekening 'scherper' presenteren in het stemhokje. Want de huidige Belgische regering doet NIETS om de burgers te beschermen.

Ik heb geen kopzorgen op wie of wat ik ga stemmen op 9 juni volgend jaar. Zal in Griekenland zijn. Sommigen zullen misschien zeggen: "Ga stemmen als je wil dat het veranderd en stem dan op andere(n)." Maar onze huidige regering werd wel samengesteld mits veel gekonkelfoes om toch maar de partijen die vorige maal de meeste stemmen behaalden aan de kant te schuiven. M.a..w. het resultaat was het tegenovergestelde van wat de bevolking voor gekozen had.

Wellicht is dat inderdaad de best mogelijke optie: op 9 juni 2024 in Griekenland zijn. De kans is daar zelfs heel groot toe. 
By the way: in Griekenland behoort de premier niet tot de 7de (!) partij, zoals in België. Leg die Belgische constructie maar eens uit in het buitenland... niet te doen. Het is eerder een draad van Ariadne in een gordiaanse knoop.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#8
Naar aanleiding van de nederlagen bij de verkiezingen van dit jaar is Aleksis Tsipras vandaag opgestapt als leider van Syriza.

Cors
Quote
#9
(29 June 2023, 21:34)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Naar aanleiding van de nederlagen bij de verkiezingen van dit jaar is Aleksis Tsipras vandaag opgestapt als leider van Syriza.

Cors

Was denk ik ook de enige oplossing. Zijn vroegere maatje Varoufakis haalde zelfs niet genoeg stemmen om opnieuw verkozen te worden. Niet dat alle ideeën van Varoufakis slecht waren. Integendeel.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Varoufakis is afgelost door Zoi Konstantopoulou met haar Plefsis Eleftherias partij. Zoi zat vroeger ook bij Syriza en zij was voorzitter van het parlement in 2015 tijdens de 1e regering Tsipras. Zij was toen tegen de akkoorden met de Troika.

Cors
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Slecht kaartje verkiezingen.... JipJipster 1 784 20 May 2023, 18:01
Laatste bericht: Kosta
  Verkiezingen in GR door ex-patriotten JohannesGR 0 1.152 05 June 2022, 11:49
Laatste bericht: JohannesGR
  Vervroegde verkiezingen cors 17 7.180 29 May 2019, 17:18
Laatste bericht: metaxa
  Winnaars 9/20 verkiezingen Aleko 15 11.420 24 September 2015, 18:04
Laatste bericht: Patrick
  Nieuwe verkiezingen op komst??? Patrick 12 10.454 13 September 2015, 18:14
Laatste bericht: Patrick
  Griekenland ná de 25-01-2015 verkiezingen Aleko 75 56.716 23 April 2015, 13:16
Laatste bericht: Ger
  Op weg naar de verkiezingen van 25 mei. Aleko 25 16.545 26 May 2014, 23:25
Laatste bericht: Aleko
  Onderweg naar de 17 juni 2012 verkiezingen Aleko 148 121.413 17 June 2012, 10:50
Laatste bericht: ADO
  Griekse verkiezingen definitief op 6 mei Ger 7 5.393 12 April 2012, 09:38
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)