Waterrekening via my.smartville.gr
#1
Een kleine ervaring met internetbetalen (waterrekening Corfu). Misschien heeft iemand er wat aan.

Tot voor kort kreeg ik de rekening voor water op Corfu via een tweetalige e-mail (Grieks en Engels) en kon ik die eenvoudig betalen via een link. De stappen waren allemaal in het Engels, inclusief de bevestiging van de betaling. Keurig geregeld.

Nu kreeg ik een e-mail met de nieuwe rekening geheel in het Grieks, waaruit ik begreep dat het waterbedrijf nu met een ander platform werkt. (Nog even aan oplichting gedacht, maar dat bleek niet het geval. Op de website van Deya staat de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[in het Grieks].)

Inloggen dus (kon met dezelfde gegevens) via my.smartville.gr, alwaar ik op een geheel Griekse inlogpagina kwam. Bovenaan gelukkig een taalkeuze: Grieks of Duits. Verrassende keuze, aangezien Engels wijder verbreid is. Dat zal toch niet vanwege Brexit zijn? De cookiemelding (accepteren/afwijzen) bleef trouwens in het Grieks. (Dat kan de meeste mensen waarschijnlijk niet schelen, maar correct is het niet.)

Afijn, Duits gaat me beter af dan Grieks, dus verder naar betalen. Oeps, de betaalpagina ineens in het Grieks zonder taalkeuze. OK, daar is best uit te komen (creditcardgegevens invullen). Na betaling de bevestigingspagina in het Grieks, en hela, taalkeuze werkt niet meer. Bevestingsmail ook alleen in het Grieks. Zoals gezegd, er was wel uit te komen, maar echt handig en publieksvriendelijk is anders. Dat was voorheen dus beter. Misschien hebben ze het systeem te vroeg gelanceerd en moeten een aantal pagina’s nog worden vertaald en voegen ze Engels later toe.
BertE's signatuur Bert Ernste
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




|
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




|
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




|
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Beste, je kan ook op de optie "Translate" via Google klikken. Hierdoor krijg je alles in Engels.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)