NS / stremming nachtrein / reizen naar Schiphol
#1
Beste mensen, 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik qua reizen met de trein niet goed weet hoe of wat.
Komende donderdagochtend 4 mei wil ik uiterlijk rond 03:00 uur op Schiphol zijn. Daarom wilde ik vanuit Dordrecht de nachtrein nemen. Nu zag ik dat er op het traject werkzaamheden zijn en dat je op een deel van het traject met een snelbus oid moet afleggen. Dit geeft mij geen goed gevoel. Heeft iemand daar ervaring mee? Volgens mij zijn de werkzaamheden al de hele week. Of ik moet de keuze maken veel eerder te reizen en al heel vroeg(volgens mij rond 01:00 uur) op Schiphol zijn?
Wie heeft tips?
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#2
Hallo Martino,

Ik heb het wel eens gehad dat er bussen werden ingezet, al weer een aantal jaren geleden en overdag. Dat was bij station Zwolle. Er hingen op het perron wegwijzers naar de NS bussen buiten het station. Het was irritant, maar wel te doen. Maar het is een ander verhaal als je veel bagage bij je hebt. 

Ik heb ook nog even in de NS reisplanner gekeken. Ik vermoed dat jij de trein van 0;24 uur uit Dordrecht op het oog had, met aankomst om 3 uur op Schiphol. . Dat is zo te zien namelijk de enige trein waarbij sprake is van bussen. (As je op de rode tekst klikt zie je dat de werkzaamheden duren van 1:20 uur tot 5 uur). Dat lijkt mij inderdaad geen fijne optie. je moet eerst een uur wachten in R'dam op de bus naar Den Haag HS en dan heb je op Den Haag HS maar 5 minuten om over te stappen van de bus naar de trein richting Schiphol. 

Een kwartier eerder, de trein om 0:09 uur uit Dordrecht lijkt mij een veel betere optie. Geen gedoe met bussen, je moet in Den Haag HS overstappen, maar overstaptijd is 31 minuten. Dan ben je om 2 uur op Schiphol. 

En inderdaad de Intercity die je zelf al noemt van 23:54 uur uit Dordrecht (vertrek uit Dordrecht is maar een half uur eerder dan die trein met bussen), dan ben je al om 1 uur op Schiphol, maar dan heb je maar 2 minuten overstaptijd in Leiden, het is wel  aan de overzijde van hetzelfde perron. 

Welke trein je ook neemt, goede reis en hele fijne vakantie!!
Quote
#3
Dank Fani.
Ik neem de laatste optie heb ik besloten. Je zit dan wel lang op Schiphol te wachten maar dat geeft wel rust.
Ik hoop dat op Schiphol geen lange wachttijden zijn etc. Het wordt een lange nacht  handjesogen !
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  overnachten + parkeren Schiphol john67 15 3.610 09 August 2023, 09:47
Laatste bericht: JohanV
  Schiphol Goedas 16 3.393 20 June 2022, 11:24
Laatste bericht: Peterthijs
  Reizen naar Samothraki Fegari 4 3.665 20 April 2014, 07:33
Laatste bericht: Wim M
  Mensen die naar Athene reizen binnenkort? Loontjah 0 1.904 04 November 2011, 13:55
Laatste bericht: Loontjah

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)