Onbekend
#1
Goedendag,

Is er iemand bekend met de accommodatie appartementen PORTO DAVIA in Argassi, Zakyntos?

En heeft er iemand nog tips om te bezoeken (begin augustus): authentieke cafeetjes/restaurantjes, weinig bezochte strandjes, andere leuke (geen massatoerisme) dingen (we hebben een auto ter beschikking)?

Ik heb enkele Griekse eilanden bezocht (enkele keren Samos, Lesbos, Kalymnos (+ Telendos), gezeild rond Lefkas) maar ben nog nooit op Zakyntos geweest.

Vroege vakantiegroet,
John
Quote
#2
(06 May 2023, 20:09)john67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goedendag,

Is er iemand bekend met de accommodatie appartementen PORTO DAVIA in Argassi, Zakyntos?

En heeft er iemand nog tips om te bezoeken (begin augustus): authentieke cafeetjes/restaurantjes, weinig bezochte strandjes, andere leuke (geen massatoerisme) dingen (we hebben een auto ter beschikking)?

Ik heb enkele Griekse eilanden bezocht (enkele keren Samos, Lesbos, Kalymnos (+ Telendos), gezeild rond Lefkas) maar ben nog nooit op Zakyntos geweest.

Vroege vakantiegroet,
John

John, het eiland Zakynthos is best wel mooi, o.a. qua natuur. Ook het plaatsje Argassi is aangenaam. Op enkele kilometer van het hoofdstadje Zakynthos, dat ook wel een bezoekje waard is. 

Wij hadden vooral voor Zakynthos gekozen als 'springplank' naar het daarboven gelegen Kefalonia. De reden hiertoe was dat er vanuit België geen rechtstreekse vluchten naar Kefalonia waren (vanuit Nederland wel). We verbleven dus eerst een paar dagen op Zakynthos, daarna een week naar Kefalonia, en vervolgens nog een aantal dagen op Zakynthos vooraleer de terugvlucht te nemen. 
Op Zakynthos verbleven we in een appartement in Tsilivi. Op zich best wel oké, maar de omgeving (cafés, restaurants, reisbureaus,...) waren nogal engelstalig. Soms voelde het 'on-Grieks' aan. 

Aangezien je schrijft: 'geen massatoerisme': mag ik eventjes ongezouten het advies geven om weg te blijven van het plaatsje Laganas? Het is één engelstalige zone met een aaneenschakeling van pubs, karaoke bars (Scottish, Welsh, British),... Uit nieuwsgierigheid waren wij er een kijkje gaan nemen, maar na amper een half uurtje waren we daar weer weg.
Behalve Laganas, is de rest van Zakynthos zeker oké.

Indien je er een tijdje bent, kan je overwegen om een uitstap te maken naar Kefalonia; de ferry vertrekt van op het noordelijke punt Agios Nikolaos op Zakynthos. 

Goede vakantie!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
@Vlagreco: dank je voor je info. Plekken waar ik NIET moet zijn zijn me zeker net zo veel waard als places-to-be. We zijn maar 2 weken op het eiland: een uitstapje maken naar Ketalonia zal er daarom niet inzitten denk ik.
Quote
#4
(06 May 2023, 21:39)john67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Vlagreco: dank je voor je info. Plekken waar ik NIET moet zijn zijn me zeker net zo veel waard als places-to-be. We zijn maar 2 weken op het eiland: een uitstapje maken naar Ketalonia zal er daarom niet inzitten denk ik.

Het United Kingdom aanvoelend toeristenplaatsje is uiteraard veel waard voor wie er van houdt. Gelukkig maar dat elkeen andere prioriteiten en verwachtingen stelt voor wat zijn/haar vakantie betreft. Ik schreef mijn reactie op jouw aangeven 'geen massatoerisme'. Vandaar dat mijn lampje over Laganas meteen begon te flikkeren. Ik kan me best wel voorstellen dat heel wat vakantiegangers houden van drukke toeristische oorden. 
Wat ons betreft (maar is een persoonlijke keuze): er mag best wel wat toerisme zijn in de bestemmingen die we opzoeken, maar "te" is te veel. We hoeven dus niet 'in the middle of nowhere' te zitten, maar liefst in (of aan de rand van) een plaatsje waar wat leuke restaurantjes zijn, waar ook enkele winkeltjes zijn, en waar vooral ook enkele terrasjes zijn. En liefst ook op een locatie van waar je relatief gemakkelijk naar wat bezienswaardigheden kan. Maar het hoeft dus zeker geen Laganas te zijn, liefst niet. In Griekenland wil ik nog de Griekse sfeer kunnen voelen, en niet hoofdzakelijk de Britse. Ik hoef ook helemaal geen Vlaamse of Belgische cafés of restaurants als ik in Griekenland ben. Geef me dus maar een lekkere stifado of youvetsi, in plaats van een biefstuk-friet.
Maar, zoals gezegd, elk zijn/haar voorkeur. 
Nogmaals: Zakynthos is zeker aangenaam voor wie er zijn/haar eigen wensen invult. 

Overigens: wij waren ook 'slechts' 2 weken op Zakynthos met Kefalonia; die totale tijd vonden wij best wel prima.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)