Grieksegids nieuws
Baklava nieuw recept
#1
Volgende week is het mijn beurt om de lunch te verzorgen tijdens onze salesmeeting. Mijn salesassistent heeft jaren lang in Griekenland gewoond en gewerkt en had toen het haar beurt was een heerlijke spanakopita met galaktoboureko, mijn favoriete dessert, gemaakt. Iedereen genoten natuurlijk. Maar nu is het dus mijn beurt, ik kan natuurlijk niet achter blijven en zal een pastitio en als dessert baklava serveren! De baklava heb ik vandaag al gemaakt, een aantal stukken voor hier thuis (vanavond al als dessert van genoten   Tongue ) en twee dozen vol voor kantoor. Die liggen nu in te vriezen. Baklava leent zich daar heel goed voor en dat haalt de druk komend weekend er weer een beetje af, want we hebben nog meer te doen zo vlak voor de vakantie!
Ik post hier nu een aangepast recept. Zoals al eens eerder verteld pas je gedurende de jaren je recepten aan, door andere inzichten en door andere varianten die voorbij komen. Zo ook bij dit recept. Het klinkt misschien vreemd, maar de ster van dit gerecht vindt ik de siroop. De combi van citroen, vanille en rozenwater is hemels! Voor diegenen die willen vergelijken staat hier mijn recept uit 2016: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het is een redelijk eenvoudig gerecht om te maken, maar geeft zeer veel voldoening als je je gasten hiervan ziet genieten! Eenmaal deze gemaakt stuur je voortaan elk droog probeersel op restaurant zo terug naar de keuken!  Wink
KALI OREXI!







Enkele foto's:

Het opbouwen van de lagen:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ingesneden de koelkast in:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En uiteindelijk gebakken uit de oven en met de siroop er overheen!


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Tongue
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Johan, dat ziet er professioneel uit! Lijkt mij heeeerlijk!  Smile
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#3
Het is zo heerlijk. Bedankt. Nog altijd jammer dat je niet onze buurman bent. Al die lekkere recepten.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
#4
Bedankt voor de complimenten!  Blush
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Ziet er echt heerlijk uit!
Quote
#6
Als er ooit een Oristeleden meeting komt weten we wel al wie de catering gaat verzorgen.   Tongue
Johan ook mijn complimenten. Ziet er geweldig uit.
Quote
#7
Ziet er lekker uit!
Hoe "besprenkel" je het/met boter?
Quote
#8
(05 June 2023, 15:18)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ziet er lekker uit!
Hoe "besprenkel" je het/met boter?

Kwastje in de gesmolten boter steken en boven het filodeeg heen en weer zwaaien/wapperen zeg maar. Niet te hoog, anders zit je keuken onder de boter!  Smile

(05 June 2023, 13:38)Andrebeek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als er ooit een Oristeleden meeting komt weten we wel al wie de catering gaat verzorgen.   Tongue
Johan ook mijn complimenten. Ziet er geweldig uit.

Dank je! Ben benieuwd naar de reacties op het werk!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#9
Ik wacht geduldig tot 'Oríste, de Griekse Keuken Thuis' via Uber Eats of Thuisbezorgd.nl besteld kan worden........ Tongue hmmm
Quote
#10
Njammie!!!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Baklava JohanV 1 2.216 01 May 2016, 18:34
Laatste bericht: chris

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)