Een Belgische vriend van mij komt hier met zijn vrouw een paar ouzo,s drinken hier bij de plaatselijke
Griek ,hij moet 28 euro betalen voor 4 ouzo.s dus zegt hij tegen de ober [h] ouzo daar koop ik bij ons
4 flessen voor
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Heb je soms dubbel gekeken want zelfs in Nederland is € 28,- voor 4 ouzo's erg veel!
In Zeeuws Vlaanderen heb je Twee toeristen dorpen Hulst en Sluis die iedere dag door voornamelijk
Belgische toeristen bezocht worden ,en daar rijzen de prijzen de pan uit , een alcohol biertje op het
terras 3.70 , maar ja de mensen blijven daar komen,ze kunnen vragen wat ze willen
Die Belgische vriend koopt in België echt geen vier flessen Plomari voor € 28,00 De ouzo 12 is alleen al bij de Carrefour € 20,55 per fles van 0,7 Liter. Laat staan een Plomari. Had je vriend al een ouzootje op?
Als het maar gezellig was!
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Die Belgische vriend koopt in België echt geen vier flessen Plomari voor € 28,00 De ouzo 12 is alleen al bij de Carrefour € 20,55 per fles van 0,7 Liter. Laat staan een Plomari. Had je vriend al een ouzootje op?
Ik denk ook niet dat hij ooit een fles ouzo gekocht .maar 7 euro hier voor een ouzo is toch wel behoorlijk aan de prijs,en hij
weet waar hij over praat want hij werkt al heel zijn leven in de Horeca
(25 May 2023, 10:00)JohanV schreef:
Ik denk ook niet dat hij ooit een fles ouzo gekocht .maar 7 euro hier voor een ouzo is toch wel behoorlijk aan de prijs,en hij
weet waar hij over praat want hij werkt al heel zijn leven in de Horeca
Ja, inderdaad. Die twee plaatsen zijn natuurlijk echte "Tourist traps". Valkenburg aan de kust! Ook al vaker zoiets meegemaakt. Sinds enkele jaren stappen wij gewoon op als we zien dat de prijzen absurd hoog zijn.
25 May 2023, 16:04 (Dit bericht is bewerkt op: 25 May 2023, 16:05 door Martino.)
Bij onze huisgriek eerste als welkom en daarna € 3,50/4 -. Voor een fles tsantali 70 cl betaal ik € 12,95- voor een fles ploumari € 18,- bij mijn slijter.
Ik weet niet op welke wereld sommigen leeft. In mijn gemeente Lievegem is er een Grieks restaurant Corfu (zeer dicht bij Eeklo en dus zeker geen toeristenoord) waar voor een ouzo ook 7 euro gevraagd wordt. Bij nader inzien in andere Griekse restaurants wordt ook dezelfde prijsmaat gehanteerd. Dus ja indien die 'Belgische vriend' heel zijn leven in de Horeca gewerkt heeft, dan moet dit toch wel een tijdje geleden geweest zijn...
Een Belgische vriend van mij komt hier met zijn vrouw een paar ouzo,s drinken hier bij de plaatselijke
Griek ,hij moet 28 euro betalen voor 4 ouzo.s dus zegt hij tegen de ober [h] ouzo daar koop ik bij ons
4 flessen voor
kunt ge u inbeelden hoe groot mijn verontwaardiging was toen ik vorige week in Rhodosstad 14€ betaalde voor 2 ouzo, toegeven ik ben volledig in de "toeristen val" gelopen .
Ik weet niet op welke wereld sommigen leeft. In mijn gemeente Lievegem is er een Grieks restaurant Corfu (zeer dicht bij Eeklo en dus zeker geen toeristenoord) waar voor een ouzo ook 7 euro gevraagd wordt. Bij nader inzien in andere Griekse restaurants wordt ook dezelfde prijsmaat gehanteerd. Dus ja indien die 'Belgische vriend' heel zijn leven in de Horeca gewerkt heeft, dan moet dit toch wel een tijdje geleden geweest zijn...