Beheerskosten Oríste rijzen de pan uit
#1
Beste forumleden,

Het onderhouden van een steeds groter wordend forum als Oriste wordt langzamerhand een behoorlijk prijzige zaak voor een uit de hand gelopen hobby. Vooral de prijzen voor webhosting en opslag zijn de afgelopen jaren ongelofelijk gestegen; ik schrok me rot bij de laatste verlenging. Ik heb het nu weer voor een jaar verlengd maar het moet natuurlijk niet te gek gaan worden Confused . Ik ben/heb immers geen zaak maar beheer dit Griekenlandforum puur en alléén als hobbyist en Griekenlandliefhebber.
Een hobby mag best geld kosten, maar het moet natuurlijk niet te gek worden Blush

Eigenlijk is het best een beetje dubbel; ik ben vorige maand met pensioen/AOW gegaan en heb nu dus juist véél meer tijd om wat leuke dingen met Oriste te gaan doen. Misschien zo af en toe een leuk prijsvraagje, terugkeer van de 'Foto van de week' als men dat op prijs stelt, en/of andere leuke dingen.
Maar een nadelige bijkomstigheid is wel dat een AOW'tje niet bepaald een vetpot is, waardoor ik ook financiële prioriteiten moet gaan stellen cq keuzes moet gaan maken in de toekomst. Dus daar wringt de schoen toch wel een beetje Undecided

Mochten er forumleden zijn die me willen / kunnen steunen of andere leuke ideeën hebben om Oríste ook de komende tijd op een betaalbare manier in de lucht te houden zou ik dat enorm op prijs stellen.
Lees hier hoe dat kan:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik hoop van harte dat Oriste voor mij een haalbare hobby blijft en dat we met z'n allen nog lang mogen genieten van dit leuke en gezellige virtuele kafeneion.

Ger
Quote
#2
Vanaf welk donatiebedrag kan je het magazine erbij versturen naar Belgie? Maw wat zijn ongeveer de verzendkosten?
Quote
#3
(26 May 2023, 17:25)davy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanaf welk donatiebedrag kan je het magazine erbij versturen naar Belgie? Maw wat zijn ongeveer de verzendkosten?

Hallo Davy,
Ter info: Ik heb het even op de PostNL-website voor je opgezocht; een brievenbuspakketje van Nederland naar België kost tot 500gr € 7,80........
Een brievenbuspakketje binnen Nederland kost tot 2 Kg € 4,15

Ik heb géén minimum bedrag voor een donatie hoor, ik ben met elke hulp blij up
Ook als je niets wilt doneren zijn wat mij betreft de verzendkosten ( € 7,80) ook al prima.
Ik hoef er niet rijk van te worden, als ik de kosten er een beetje uithaal ben ik al dik tevreden Wink
Quote
#4
Even naar boven halen.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Voor mijn part mag Ger er gerust een gewoonte van maken om bij het ontvangen van de jaarlijke afrekening van de beheerskosten even een reminder te sturen voor een vrijwillige donatie.
Ik denk dat velen, waaronder ikzelf, niet stilstaan bij de kosten om een site in de lucht te houden.
Quote
#6
Het moet toch mogelijk zijn dat, buiten de donaties, er een sponsor is welke de onkosten op zich neemt.
Er zijn best veel bedrijven welke voordeel door deze site hebben. (Er worden er hier genoeg genoemd in de posts.)
Quote
#7
(28 May 2023, 09:14)davy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor mijn part mag Ger er gerust een gewoonte van maken om bij het ontvangen van de jaarlijke afrekening van de beheerskosten even een reminder te sturen voor een vrijwillige donatie.
Ik denk dat velen, waaronder ikzelf, niet stilstaan bij de kosten om een site in de lucht te houden.

Precies !
N.a.v. dit topic heb ik ook een donatie gedaan.
Nooit eerder bij stil gestaan.
Quote
#8
Ger, allereerst gefeliciteerd met de mijlpaal - niet meer "hoeven" te werken.
Het is altijd even slikken hoe de financiele kant daarvan uitziet, maar ja, tanden (of kunstgebit) op elkaar.
Ik zit al meer dan 15 jaar in die toestand en in D zit de zogenaamde gemiddelde AOWer op 1227€/maand,
dus ook geen vetpot; ik herinner me dat toen ik ophield met werken ik netto 35% van het tot dan verdiende salaris kreeg.
Inderdaad hopen allen in dit forum dat je het volhouden kan - succes.
Quote
#9
Als we nu met zijn allen die hier regelmatig op dit forum zitten een paar tientjes bijdragen dan
is het probleem voor Ger weer opgelost ,en kunnen wij hopelijk nog lang genieten van Oriste Rolleyes
Quote
#10
Goed plan Metaxa!

Ben benieuwd……!?
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#11
Beste forumleden,
Inderdaad is een ruimhartige (of passende binnen ieders budget) ondersteuning van Ger een must voor
het voortbestaan van Oriste.
Maar denk ook eens even na voor je een reactie plaatst op een standpunt van leden.
Het lijkt er zo langzamerhand op dat op iedere foutief geplaatste komma een antwoord wordt gegeven.
En ja, die kritieken of noem ze maar terechtwijzingen kosten veel onnodige ruimte en dus verspild geld.
Quote
#12
Heb je al gekeken naar advertenties dmv affiliatemarketing in je forum. Ik ken de regels niet of dat überhaupt mag of mogelijk is, maar met het grote aantal bezoekers hier in het forum kan het best een lucratieve optie zijn.
Quote
#13
Als iedereen die regelmatig op dit mooie forum komt nu eens jaarlijks een financiële bijdrage doet.
Zoals Ger schrijft is elk bedrag welkom. 
Dan kunnen we blijven genieten.
Ik hoop dat er meer financiële armslag komt
Quote
#14
Ik heb Ger net een berichtje gedaan voor een donatie. Ik hoop dat we zo de Site in de lucht kunnen houden
Quote
#15
(28 May 2023, 11:12)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het moet toch mogelijk zijn dat, buiten de donaties, er een sponsor is welke de onkosten op zich neemt.
Er zijn best veel bedrijven welke voordeel door deze site hebben. (Er worden er hier genoeg genoemd in de posts.)

Of nadeel ,Ik kan me nog herinneren dat hier een zeer bekende  reisorganisatie sponsor was en door enkele
leden  de grond werd ingeboord ,
Quote
#16
(30 May 2023, 07:24)rolf1 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste forumleden,
[...]

En ja, die kritieken of noem ze maar terechtwijzingen kosten veel onnodige ruimte en dus verspild geld.

In grotere mate geldt dit voor (grote) foto's.
Het is makkelijk ze te verkleinen voor plaatsing.

Windowsgebruikers doen het bijv. zo:

Afbeeldingen vergroten of verkleinen
  1. Start de Verkenner en blader naar een map waarin de foto waarvan u het formaat wilt wijzigen.
  2. Klik met de rechtermuisknop op de foto.
  3. Klik op Afbeeldingsformaat wijzigen.
  4. Een nieuw venster opent. ...
  5. Klik het hokje aan voor de optie die u het meest aanspreekt. ...
  6. Klik dan op Wijzigen.

Applegebruikers kunnen het zo doen:
Open de app Voorvertoning op de Mac het bestand dat je wilt wijzigen. 
Kies 'Extra's' > 'Pas grootte aan' en selecteer 'Hersample afbeelding'. 
Voer in het veld 'Resolutie' een kleinere waarde in. 
De nieuwe waarde wordt onderaan weergegeven.

Succes.
Quote
#17
Of bij het uploaden kiezen voor een kleiner formaat, de app van postimage geeft meerdere mogelijkheden. Blijven je eigen foto's gewoon origineel.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#18
Zou fijn zijn als we Ger met elkaar blijven steunen.
Mag van mij ook een verplicht minimum bedrag per jaar.
Weet niet of dit mag.....
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#19
Misschien zijn er ook wel wat Nederlands of Belgische bedrijven die in Griekenland actief zijn Oriste
willen steunen ,dan denk ik bijvoorbeeld aan autoverhuur bedrijf Yes op Samos -en Dive2 gether Plakias
Kreta ,zelf heb ik Samos Dream Tours gevraagd en die had in ieder geval wel interesse ,en er zijn
nog wel meerdere bedrijven die actief zijn in Griekenland uit BE /NL
Quote
#20
Ik sluit me graag aan bij Harma
Tenslotte is niets gratis en Ger zou geholpen zijn.. y
Quote
#21
(02 June 2023, 09:56)Karel schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik sluit me graag aan bij Harma
Tenslotte is niets gratis en Ger zou geholpen zijn.. y

Met een verplichte bijdrage ben ik bang dat het forum snel ter ziele zal gaan...... Laten we uitgaan van het feit dat als je het Griekenland Magazine krijgt, je ook abonnementskosten betaald. Ik durf wel te zeggen dat, in ieder geval ikzelf, hier op Oriste meer info vindt (en ook nog eens up to date). Als je dus de betaling voor een magazine voor Griekenland reëel vindt, dan is het doneren aan dit "online en interactieve magazine" ook slechts een logische stap. Niemand kan in de portemonnee van een ander kijken, maar stel jezelf de vraag: Ben ik geholpen met de info die ik hier vindt, met de antwoorden op mijn vragen over Griekenland, ervaar ik plezier als ik aan het forum deelneem en wil ik dit niet missen? Dan is doneren toch maar een heel klein stapje meer? We helpen Ger daarmee, maar......... ook onszelf!  greeksmiley2
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#22
Wellicht dat Ger de donatieknop zo kan aanpassen dat je gelijk op de betaalpagina komt zoals bij een betaalverzoek.
Quote
#23
(02 June 2023, 11:30)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wellicht dat Ger de donatieknop zo kan aanpassen dat je gelijk op de betaalpagina komt zoals bij een betaalverzoek.

Of met een QR code?
Quote
#24
(01 June 2023, 11:55)Harma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zou fijn zijn als we Ger met elkaar blijven steunen.
Mag van mij ook een verplicht minimum bedrag per jaar.
Weet niet of dit mag.....

(02 June 2023, 11:30)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wellicht dat Ger de donatieknop zo kan aanpassen dat je gelijk op de betaalpagina komt zoals bij een betaalverzoek.

(02 June 2023, 11:39)Bowie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 June 2023, 11:30)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wellicht dat Ger de donatieknop zo kan aanpassen dat je gelijk op de betaalpagina komt zoals bij een betaalverzoek.
Of met een QR code?

Beste mensen, ontzettend fijn dat jullie zo meedenken. Maar eerlijk gezegd wil ik zo ver niet gaan hoor.
Ik zou het uiteraard erg fijn vinden als leden een beetje zouden helpen met het voor mij betaalbaar houden van de forumkosten.
Maar ik wil er absoluut géén verplichtingen of restricties, in welke vorm dan ook, dus óók niet financieel, aan koppelen.

Oríste is en blijft ons inmiddels overbekende informatieve en gezellige virtuele kafeneion waar iedereen z'n zegje kan doen of informatie over ons geliefde Griekenland kan inwinnen. Je hoeft er zelfs geen drankje te nuttigen als je dat niet wilt. Gewoon vrijheid, blijheid maar vooral: gratis en zonder verplichtingen.
Wil je Oriste steunen is dat uiteraard fantastisch, maar wil of kun je dat niet dan heb ik daar zeker ook begrip voor. Voor mij is ieder forumlid even lief en belangrijk.
Maar daarnaast ben ik uiteraard blij als ik zo nu en dan een beetje steun krijg om de alsmaar stijgende kosten te kunnen betalen. Ik zie dat óók als een waardering voor Oríste. Dit leuke ontmoetingsplekje hebben we in al die jaren toch maar mooi met z'n allen opgebouwd en in stand gehouden.
Dus ook van mij een dikke pluim voor alle forumleden die dat met z'n allen door hun inbreng en betrokkenheid voor mekaar hebben gekregen.

Applaus-bravo
Quote
#25
Beste mensen,

Het kan allemaal heel eenvoudig, u heeft vast wel ergens een abonnement lopen waarbij u gebruik maakt van (bijvoorbeeld) maandelijkse automatische overschrijving. U zit dus zelf aan de knoppen en draagt uw steentje eenvoudig bij. Zie deze overschrijving als een abo waarmee u bijdraagt om voor Ger de kosten beheersbaar te houden.

Hoe eenvoudig kan het leven zijn

Fijne dag,

Dick
Quote
#26
Ik lees het nu pas. Wat mij opvalt, is dat er binnen dit forum zoveel gequote wordt met foto’s. Dat kost ook veel.

Verder deed ik al een paar jaar een bijdrage en blijf dat ook zeker doen. Ook al ben ik soms wat minder actief, het blijft toch de aangewezen plek voor Griekenland-liefhebbers.
Quote
#27
Ik ben een echte leek op gebied internet etc...Hoeveel kost zo'n forum eigenlijk op jaarbasis?
Quote
#28
Ger ik meen mij te herinneren dat jij in het verleden ook vroeg om Douwe Egberts punten.
Ik zie dat echter niet staan bij de manieren waarop je jou kunt steunen.
Klopt dat of heb ik het mis?
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#29
(05 June 2023, 22:03)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik lees het nu pas. Wat mij opvalt, is dat er binnen dit forum zoveel gequote wordt met foto’s. Dat kost ook veel.

Verder deed ik al een paar jaar een bijdrage en blijf dat ook zeker doen. Ook al ben ik soms wat minder actief, het blijft toch de aangewezen plek voor Griekenland-liefhebbers.

Voor sommigen is het nuttig te weten dat je tijdens een reactie die je aan het maken bent in het venster van berichtgever met de muis achter foto's kan gaan staan en deze m.b.v. de 'backspace'toets kan verwijderen.
Quote
#30
(07 June 2023, 12:36)Harma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger ik meen mij te herinneren dat jij in het verleden ook vroeg om Douwe Egberts punten.
Ik zie dat echter niet staan bij de manieren waarop je jou kunt steunen.
Klopt dat of heb ik het mis?

Ja hoor Harma, die spaar ik nog steeds. Heb er een tijdje geleden een prachtige koffiezetter mee bij elkaar gespaard en ben nu weer aan het sparen voor andere items uit de DE-catalogus Smile
Quote
#31
Fijn! Dan is er nog niks mis met mijn geheugen Smile
Zal die van mij binnenkort naar je toe sturen.
Adres mag je mij in een pb sturen.

Heb net ff gekeken.
Heb er 4000.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#32
(08 June 2023, 12:24)Harma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Fijn! Dan is er nog niks mis met mijn geheugen Smile
Zal die van mij binnenkort naar je toe sturen.
Adres mag je mij in een pb sturen

Je hebt een pb'tje Harma Smile
Quote
#33
(08 June 2023, 12:31)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 June 2023, 12:24)Harma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Fijn! Dan is er nog niks mis met mijn geheugen Smile
Zal die van mij binnenkort naar je toe sturen.
Adres mag je mij in een pb sturen

Je hebt een pb'tje Harma  Smile

Top.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Oriste nu ook via oriste.nl Ger 5 3.236 20 August 2021, 18:41
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)