Thema v/d maand feb 2011: De entrée van Griekenland
#1
Mijn aftrap voor het eerste onderwerp van "Thema van de maand":

Februari 2011: De entrée van Griekenland.

Het zal niemand zijn ontgaan dat veel Grieken erg veel werk maken van hun voordeur. Met fraaie schilderingen en veel bloemenpracht is het vaak een lust voor het oog, de reukzin én de fotolens. De entrée lijkt vaak één geheel bij het gastvrije imago van de Grieken. Op vakantie kan ik het dan ook nooit laten om een aantal van die voordeuren te fotograferen.

Wees nou eerlijk, hier zou je toch zó naar binnen wandelen?

[Afbeelding: 2360.jpg]

(Chora - Kythira)

Of dit huisje op Paxos?

[Afbeelding: 2010-32ff.jpg]

Ik ben benieuwd of er lezers zijn die meer kunnen vertellen over het verfraaien van de Griekse voordeuren en tuintjes.
Plaats je er foto's bij maak ze bij voorkeur niet groter dan 640x480 px zodat ze in het scherm passen.

Ger

Quote
#2
En deze dan, de entree naar het haventje van Agios Nikolaos,op full screen ziet het mooier uit, en jullie mogen raden wat ik doe met iets hoger water??
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=player_detailpage
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Ja een huis versieren ze, maaaare mag een scooter ook??? Blush

[Afbeelding: 2kfqx5.jpg]

Deze heb ik in oktober 2010 in Rhodos aan de Mandraki haven gefotografeerd. Rolleyes

Grts,
Choreftis.
Quote
#4
Dit zal vast een hele mooie entree worden maar geduld is wel vereist!!!

   

groeten greetz

Sorry dat het foto zo klein is maar ik weet bij god niet wat ik nu toch verkeerd heb gedaan!!!

Quote
#5
(25 January 2011, 15:37)greetz schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sorry dat het foto zo klein is maar ik weet bij god niet wat ik nu toch verkeerd heb gedaan!!!

Dat komt omdat je de foto hebt geuploaded naar het forum. Als je erop klikt wordt ie wel groter hoor.
De eenvoudigste manier om foto's te plaatsen is via Tinypic.
Hier vindt je een handleiding:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Succes,

Ger

PS: Mooie foto hoor, of het ooit goed komt met de woning ;)

Quote
#6
Waar is hier de nooduitgang ?? Deze foto is gemaakt in Spili, tijdens onze laatste vakantie in Zuid-Kreta.

[Afbeelding: 2881hfn.jpg]
Quote
#7
Dat nodigt toch uit.....

[Afbeelding: 15s0ajl.jpg]
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#8
geweldig om te zien hoor, hopelijk komen we op Corfu ook zoveel moois tegen....

Petra
Quote
#9
Deze zijn op Corfu gemaakt


[Afbeelding: aaji2a.jpg]

[Afbeelding: sf7ztx.jpg]



Plaatsen is me eindelijk gelukt, maar het formaat is véél te groot.
Kan de moderator hem aanpassen? Bedankt.

Tuurlijk Karel, ik heb ze naar 800x600 px aangepast.
Prachtige foto's hoor up
Ger
Quote
#10
[Afbeelding: 1y8eqh.jpg]
Dit is ook een binnenkomer. Vourliótes op Sámos. De druiven zijn al behoorlijk krenterig. Het waait er wel eens!
Quote
#11
Mag ik ook even met de deur in huis vallen?

De Griekse overheid subsidieert de huiseigenaren i.v.m. inbraak-beveiliging.

Dit is de goedkoopste oplossing.

Het is de stok voor de deur plaatsen...zouden de Grieken dit zo met alles doen?

[Afbeelding: 2a9wilj.jpg]
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#12
Dit is de voordeur met het bordje te koop, een optimist zou zeggen het heeft potentieel.

[Afbeelding: nqsrnt.jpg]

[Afbeelding: t7iq6s.jpg]

grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
Ger, komt er nog een maandelijks vervolg op "thema van de maand"?
Of is het de bedoeling dat iemand van de leden een onderwerp aanbrengt?
Het is wel een leuk topic!
Quote
#14
(12 March 2011, 14:42)prasoudi schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger, komt er nog een maandelijks vervolg op "thema van de maand"?
Of is het de bedoeling dat iemand van de leden een onderwerp aanbrengt?
Het is wel een leuk topic!

Inderdaad Prasoudi, ik ben het helemaal vergeten Confused < en eerlijk gezegd had ik de indruk dat het idee niet zo goed aansloeg.
En ja hoor, het zou natuurlijk superleuk zijn als de forumleden ook zo nu en dan een leuk thema aandragen up

Omdat de maand al behoorlijk gevorderd is stel ik voor dat ik even een nieuw thema aandraag.
Wat dacht je van "haventjes in Griekenland"? Daar moeten heel wat foto's voor beschikbaar zijn, toch?

Ger

Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Foto van de week wordt Foto van de maand Ger 5 3.860 12 April 2023, 14:51
Laatste bericht: Ger
  Rubriek 'Foto van de week' stopt eind van de maand Ger 24 5.357 15 June 2022, 21:22
Laatste bericht: Harma
  Thema vd maand sep 2011: Vergane glorie oriste 82 77.778 23 October 2021, 11:46
Laatste bericht: Patrick
  Thema vd maand augustus 2011: Ouzo Yaniz 51 50.914 31 May 2018, 00:21
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand juli 2011: Zonsondergangen oriste 37 32.818 01 December 2017, 15:02
Laatste bericht: Rico
  Thema vd maand mei 2011: Dieren in Griekenland oriste 46 51.882 05 November 2017, 20:16
Laatste bericht: jacq1970
  Thema vd maand oct 2013: Griekenland en het milieu Ger 27 25.988 30 June 2016, 09:33
Laatste bericht: Nanny
  Thema vd maand april 2013: Mijn eigen stukje Griekenland thuis Ger 23 17.312 26 February 2016, 19:41
Laatste bericht: Buurman
  Thema vd maand dec 2012: Kerstmis in Griekenland(2) Ger 15 13.372 28 December 2015, 16:13
Laatste bericht: Bart0riste
  Thema vd maand juni 2013: Onbekend maar niet onbemind oriste 8 8.343 22 July 2014, 09:42
Laatste bericht: Pa Rakalo

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)