Aanbieding Pillion
#1
Ross Holidays heeft  op 6juni mooie aanbiedingen Afissos en Kala Nera op de Pillion van 249 euro
voor 8 dagen ,tevens maken zij bekent dat alle vluchten met Transavia gewoon door gaan
Quote
#2
Wij overwegen om één weekje in juli naar Pilion te gaan, (helaas kunnen we langer weg) maar de erg lange transfer tussen het vliegveld en de accomodaties zijn een drempel om tot boeken over te gaan. Ik heb begrepen dat de bustransfer van Ross ca 3 uur duurt met 1 korte pauze onderweg. Zijn er Oriste lezers die hier ervaring mee hebben en er iets meer over willen vertellen? Mogelijk helpen ze ons over de streep.
Quote
#3
(31 May 2023, 08:27)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij overwegen om één weekje in juli naar Pilion te gaan, (helaas kunnen we langer weg) maar de erg lange transfer tussen het vliegveld en de accomodaties zijn een drempel om tot boeken over te gaan. Ik heb begrepen dat de bustransfer van Ross ca 3 uur duurt met 1 korte pauze onderweg. Zijn er Oriste lezers die hier ervaring mee hebben en er iets meer over willen vertellen? Mogelijk helpen ze ons over de streep.
Het is wel al een tijdje geleden ,maar wij hadden er een auto bij gehuurd vanaf  het vliegveld ,ik dacht ook via Ross
maar dat weet ik niet zeker, de rit was mooi en goed te doen ,wij zaten in Afissos ,buiten een een dag met noodweer
hebben wij toch een heel mooie vakantie gehad
Quote
#4
Last minutes aanbiedingen voor singles naar Kefalonia en Samos Bij Ross Hollidays van 249 en 349 euro
deze reizen zijn alleen telefonisch te boeken
Quote
#5
We hebben zojuist toch maar bij Ross voor een weekje Pilion, Afissos geboekt en nemen die lange bustransfer maar voor lief. Metaxa, bedankt voor het promoten van Ross. Het is inderdaad een kleinschalige maar erg goede reisaanbieder waar de klant als gast wordt behandeld.
Quote
#6
Pieter, wanneer gaan jullie?
Zou je ook willen vertellen hoe de reis is verlopen als je er bent? Mn. de transfer.
Wij willen er volgend jaar misschien naartoe, naar Kala Nera, maar de transfer houd ons een beetje tegen.
Ben benieuwd.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#7
We vertrekken vanaf Schiphol met Transavia dinsdag 4 juli naar Thessaloniki. Vervolgens transfer per bus naar Huize Margaritis in Afissos. Terugreis dinsdag 11 juli. We hebben via Ross in Afissos een huurauto gereserveerd voor de hele week. We hebben dat met opzet niet gedaan vanaf de airport omdat we de vermoeiende vlucht gevolgd door de reis van Thessaloniki naar Afissos liever niet zelf rijden. Ik kom tzt nog wel terug op die bustransfer.
Quote
#8
Thessaloniki?? Da's inderdaad een behoorlijk stuk uit de buurt Confused
Misschien loop ik een beetje achter maar wordt de luchthaven Nea Anchialos (ook bekend als Volos Airport) niet meer gebruikt als luchthaven voor Pilion en Skiathos?
In de keren dat ik op de Pilion was (Kala Nera en Affissos) ging dat altijd via Nea Anchialos. Was ook best een behoorlijke transfer maar als je aan de rechterkant van de bus zat had je prachtige uitzichten. Ook de passage dwars door Volos was een hele belevenis.......
Quote
#9
Inderdaad heeft Ross als luchthaven bij de bestemming Pilion,Thessaloniki staan.!!Dat is een hele reis,je ziet wel een en ander,maar toch….Wij vlogen toen ook op Volvo’s en dat scheelt enorm!

Dat moet natuurlijk Volos zijn!!
Quote
#10
(21 June 2023, 00:45)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad heeft Ross als luchthaven bij de bestemming Pilion,Thessaloniki staan.!!Dat is een hele reis,je ziet wel een en ander,maar toch….Wij vlogen toen ook op Volvo’s en dat scheelt enorm!

Dat moet natuurlijk Volos zijn!!
Wij zijn met Ross - Transavia indertijd ook op Volos - Skyros en Kythira geland ,maar dat waren toen kleinere
vliegtuigen ,misschien dat ze ook op Volos niet meer kunnen landen ?
Quote
#11
Ik heb de indruk dat er helemaal niet meer op Volos wordt gevlogen? Ik kan ook geen binnenlandse vluchten vanaf Athene of Thessaloniki vinden.
Quote
#12
(20 June 2023, 22:35)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Thessaloniki?? Da's inderdaad een behoorlijk stuk uit de buurt  Confused
Misschien loop ik een beetje achter maar wordt de luchthaven Nea Anchialos (ook bekend als Volos Airport) niet meer gebruikt als luchthaven voor Pilion en Skiathos?
In de keren dat ik op de Pilion was (Kala Nera en Affissos) ging dat altijd via Nea Anchialos. Was ook best een behoorlijke transfer maar als je aan de rechterkant van de bus zat had je prachtige uitzichten. Ook de passage dwars door Volos was een hele belevenis.......

Ja Ger, je loopt een beetje achter  Wink !
Er wordt al enige tijd helaas niet meer gevlogen op Volos voor de bestemming Pilion. Dat houd ons een beetje tegen om naar Pilion, Kala Nera te gaan. Transfer van 3 uur vinden wij te lang als je dan ook al een gebroken nacht hebt gehad  dizzy !
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#13
(20 June 2023, 18:45)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We vertrekken vanaf Schiphol met Transavia dinsdag 4 juli naar Thessaloniki. Vervolgens transfer per bus naar Huize Margaritis in Afissos. Terugreis dinsdag 11 juli. We hebben via Ross in Afissos een huurauto gereserveerd voor de hele week. We hebben dat met opzet niet gedaan vanaf de airport omdat we de vermoeiende vlucht gevolgd door de reis van Thessaloniki naar Afissos liever niet zelf rijden. Ik kom tzt nog wel terug op die bustransfer.
Nieuwe aanbieding Ross huize Margaritus 27 juni 8 dagen 299 euro 15 dagen 399 euro 22 dagen 499 euro
Quote
#14
Er zijn geen rechtstreekse vluchten vanuit Nederland naar Volos. Wel vanuit Dusseldorf met Eurowings.
Wij hebben na lang aarzelen toch voor de Ross-reis met de 3 uur durende transfer gekozen, omdat het vertrek vanaf Schiphol pas om 12.10 uur is. Een normale nachtrust dus om op tijd aanwezig te zijn. De terugvlucht vanaf Thessaloniki is om 16.45 uur. Ook hier geldt een normale nachtrust voor de transfer van Afissos naar de luchthaven. We zagen zojuist bij het maken van de stoelreservering dat Transavia met een iets kleiner toestel vliegt, dezelfde als in het verleden naar Kythira het geval was. Op de plattegrond van het toestel was te zien dat er tot nu toe meer dan de helft van de stoelen niet gereserveerd was, ook voor de terugreis. We gaan het wel zien en verheugen ons op het ons onbekende Pilion.
Quote
#15
(21 June 2023, 08:09)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 June 2023, 18:45)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We vertrekken vanaf Schiphol met Transavia dinsdag 4 juli naar Thessaloniki. Vervolgens transfer per bus naar Huize Margaritis in Afissos. Terugreis dinsdag 11 juli. We hebben via Ross in Afissos een huurauto gereserveerd voor de hele week. We hebben dat met opzet niet gedaan vanaf de airport omdat we de vermoeiende vlucht gevolgd door de reis van Thessaloniki naar Afissos liever niet zelf rijden. Ik kom tzt nog wel terug op die bustransfer.
Nieuwe aanbieding Ross huize Margaritus 27 juni 8 dagen 299 euro 15 dagen 399 euro 22 dagen 499 euro
Deze aanbieding is ook voor Huize Kamelia in Kala Nera
Quote
#16
Gisteren heeft transavia op het laatste moment de vlucht vanaf Tessalonika - Amsterdam gecanceld ,de klanten
van Ross zijn via Volos met eurowings naar  Dusseldorf gevlogen en met Taxibusjes naar Schiphol gebracht reacties
van klanten ;Transavia bedankt en lof voor hoe Ross het probleem heeft opgelost
Quote
#17
Wat was de regeling van Transavia?
Quote
#18
(21 June 2023, 13:34)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat was de regeling van Transavia?
De reactie van de ross klanten zegt genoeg Angry
Quote
#19
(21 June 2023, 17:29)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 June 2023, 13:34)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat was de regeling van Transavia?
De reactie van de ross klanten zegt genoeg Angry

Eh, nee. Want waar kan ik die reacties vinden en hoe wilde Transavia het oplossen? Dan kan ik mijn eigen realistische conclusies trekken die niet door emoties en bashing overspoeld worden.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#20
Ik snap sowieso niet waarom Ross de Pilion dan niet aanbiedt vanaf Düsseldorf naar Volos.
Quote
#21
(21 June 2023, 19:00)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 June 2023, 17:29)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 June 2023, 13:34)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat was de regeling van Transavia?
De reactie van de ross klanten zegt genoeg Angry

Eh, nee. Want waar kan ik die reacties vinden en hoe wilde Transavia het oplossen? Dan kan ik mijn eigen realistische conclusies trekken die niet door emoties en bashing overspoeld worden.

Het lijkt mij stug dat Transavia  geen oplossing had gevonden om de mensen weer terug te brengen!
Die laten ze daar gerust niet dagen- weken maanden barsten door even de boel te canselen en voor derest zoiets heeft: zoek het verder maar ff lekker zelf uit  en je ziet maar HOE je terug komt! 
JohanV, ik kon die reacties ook niet vinden na vele zoektochten
Het lijkt wel een Hoax
Metaxa, geef dan op z,n minst even de link erbij waar die reacties op staan...
Quote
#22
Bericht Transavia ;Vlucht Hv 5808Thessaloniki - Amsterdam 20juni verwachte tij 16 uur 30 geannuleerd
Quote
#23
(22 June 2023, 05:49)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bericht Transavia ;Vlucht Hv 5808Thessaloniki - Amsterdam 20juni verwachte tij 16 uur 30 geannuleerd

Da's nog geen reactie. Wat heeft HV aangeboden en waar kan ik de reacties van hun klanten vinden? Jij kan blijkbaar dat allemaal ergens lezen?  Kijk, om hier steeds maar oneliners te posten zonder verdere onderbouwing te geven, is niet de bedoeling toch? We weten allemaal dat je een giga fan van Aegean en Ross bent en om de een of andere reden andere maatschappijen en dan met name HV continu in het verdomhoekje wil stoppen. Daarom wil ik nu wel eens een onderbouwing, dat is niet teveel gevraagd toch?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#24
(22 June 2023, 07:36)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 June 2023, 05:49)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bericht Transavia ;Vlucht Hv 5808Thessaloniki - Amsterdam 20juni verwachte tij 16 uur 30 geannuleerd

Da's nog geen reactie. Wat heeft HV aangeboden en waar kan ik de reacties van hun klanten vinden? Jij kan blijkbaar dat allemaal ergens lezen?  Kijk, om hier steeds maar oneliners te posten zonder verdere onderbouwing te geven, is niet de bedoeling toch? We weten allemaal dat je een giga fan van Aegean en Ross bent en om de een of andere reden andere maatschappijen en dan met name HV continu in het verdomhoekje wil stoppen. Daarom wil ik nu wel eens een onderbouwing, dat is niet teveel gevraagd toch?
Ross vliegt op Dinsdag naar Tessaloniki en laat nu net de vlucht van dinsdag geannuleerd zijn door Transavia ,en Johan als je
meer wilt weten bel even met Ross die kunnen het verhaal wel of niet bevestigen [het is wel al jaren geleden dat wij met Ross op 
vakantie zijn geweest ,sinds 2011 zijn we al op Naxos en de omligende cycladen geweest ,en daar zit Ross niet ]
Quote
#25
(22 June 2023, 07:55)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 June 2023, 07:36)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 June 2023, 05:49)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bericht Transavia ;Vlucht Hv 5808Thessaloniki - Amsterdam 20juni verwachte tij 16 uur 30 geannuleerd

Da's nog geen reactie. Wat heeft HV aangeboden en waar kan ik de reacties van hun klanten vinden? Jij kan blijkbaar dat allemaal ergens lezen?  Kijk, om hier steeds maar oneliners te posten zonder verdere onderbouwing te geven, is niet de bedoeling toch? We weten allemaal dat je een giga fan van Aegean en Ross bent en om de een of andere reden andere maatschappijen en dan met name HV continu in het verdomhoekje wil stoppen. Daarom wil ik nu wel eens een onderbouwing, dat is niet teveel gevraagd toch?
Ross vliegt op Dinsdag naar Tessaloniki en laat nu net de vlucht van dinsdag geannuleerd zijn door Transavia ,en Johan als je
meer wilt weten bel even met Ross die kunnen het verhaal wel of niet bevestigen [het is wel al jaren geleden dat wij met Ross op 
vakantie zijn geweest ,sinds 2011 zijn we al op Naxos en de omligende cycladen geweest ,en daar zit Ross niet ]

Nee, sorry Metaxa. Jij bent degene die hier aangeeft op de hoogte te zijn van de oplossing van HV en de reacties van de reizigers. Dan kan je ons allemaal meedelen waar we dat allemaal kunnen vinden. Of riep je zomaar iets, om HV weer te bashen? Niet de bal bij ons neer leggen, laten zien waar je de info hebt gevonden. Ik krijg sterk de indruk dat die info helemaal nergens staat.........
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#26
Het hele verhaal staat op Van kalmera to kalinichta Face Book [ Goep Prive ]  en stop ik nu deze discussie]
Quote
#27
(22 June 2023, 10:09)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het hele verhaal staat op Van kalmera to kalinichta Face Book [ Goep Prive ]  en stop ik nu deze discussie]

Ja, dat verwachtte ik al.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#28
(22 June 2023, 16:49)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 June 2023, 10:09)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het hele verhaal staat op Van kalmera to kalinichta Face Book [ Goep Prive ]  en stop ik nu deze discussie]

Ja, dat verwachtte ik al.

Ik heb even gekeken op die kalinichta  op Face Book. Maar dat geklaag viel over het algemeen wel mee vond ik!
Ja, diegene die hier last van hadden(maar een klein handje vol) Ross-klanten baalde natuurlijk...Ross bleek al snel een oplossing gevonden te hebben ... Maar ik weet zeker dat ook Sunweb dat hadden gedaan  in deze situatie!! Dat hebben wij zelf ook 1 keer ondervonden! Dat zijn die reisorganisaties zelfs verplicht om dat uit te vogelen...Het gaat hun anders klauwen vol met geld kosten
En wat betreft over dat geklaag over Transavia...Andere vliegmaatschapijen hebben  te maken met dezelfde euvel!
Iemand schreef  op die site   toch iets  positiefs ovet Transavia...Die schreef:

,,Ryanair heeft dezelfde problemen. Wij vlogen deze maand terug vanuit Spanje met Ryanair, op het vliegveld werd ons medegedeeld dat de vlucht was gecancelled. Gelukkig konden we de volgende dag terug vliegen met, jawel…..Transavia
Quote
#29
Aanbieding Ross holidays stoupa Messina Peleponnesos maandag 26 juni

 Huize Bonos en Castello Notes 8 dagen 299 pp 15 dagen 429 pp en 22 dagen 529 pp
Quote
#30
(23 June 2023, 06:08)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aanbieding Ross holidays stoupa Messina Peleponnesos maandag 26 juni

 Huize Bonos en Castello Notes 8 dagen 299 pp 15 dagen 429 pp en 22 dagen 529 pp

hmmm Niet om 't een of ander (het is je gegund), maar langzaamaan vraag ik me af of Ross je vakanties sposort?  animated flag
Quote
#31
(23 June 2023, 12:43)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 June 2023, 06:08)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aanbieding Ross holidays stoupa Messina Peleponnesos maandag 26 juni

 Huize Bonos en Castello Notes 8 dagen 299 pp 15 dagen 429 pp en 22 dagen 529 pp

hmmm Niet om 't een of ander (het is je gegund), maar langzaamaan vraag ik me af of Ross je vakanties sposort?  animated flag
Helaas ,ik probeer alleen maar mensen te helpen die een betaalbare vakantie zoeken,is daar misschien iets mis mee Buurman ???

(20 June 2023, 15:56)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We hebben zojuist toch maar bij Ross voor een weekje Pilion, Afissos geboekt en nemen die lange bustransfer maar voor lief. Metaxa, bedankt voor het promoten van Ross. Het is inderdaad een kleinschalige maar erg goede reisaanbieder waar de klant als gast wordt behandeld.
Nou in ieder geval is Pieter wel blij met de tip Smile
Quote
#32
Spijtig dat Volos luchthaven niet (meer) zo gemakkelijk te bereiken is. De afstand vanuit Thessaloniki is ook voor mijn echtgenote en mijzelf (beiden + 70-igers) na alle stress voor het ernaar toevliegen een drempel om terug het mooie Pilion te bezoeken.

Er zijn weliswaar vanuit Brussel een paar mogelijkheden met overstap. Niet zo vermoeiend, maar helaas zowel de heen- als terugreis dwingt tot een overnachting bij de transferluchthaven.

1) Brussel- Munchen en 2 dagen per week met Condor naar Volos (enkel tijdens hoogseizoen)
2) met Tuiflyvan Brussel naar Heraklion en van Heraklion naar Volos met Sky Express.

Dus voor wie tijd en/of geld niet echt van belang is, kan dit een optie zijn.
Quote
#33
(23 June 2023, 17:12)9930zomergem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Spijtig dat Volos luchthaven niet (meer) zo gemakkelijk te bereiken is. De afstand vanuit Thessaloniki is ook voor mijn echtgenote en mijzelf (beiden + 70-igers) na alle stress voor het ernaar toevliegen een drempel om terug het mooie Pilion te bezoeken.

Er zijn weliswaar vanuit Brussel een paar mogelijkheden met overstap. Niet zo vermoeiend, maar helaas zowel de heen- als terugreis dwingt tot een overnachting bij de transferluchthaven.

1) Brussel- Munchen en 2 dagen per week met Condor naar Volos (enkel tijdens hoogseizoen)
2) met Tuiflyvan Brussel  naar Heraklion en van Heraklion naar Volos met Sky Express.

Dus voor wie tijd en/of geld niet echt van belang is, kan dit een optie zijn.
Je kunt toch gewoon vanaf brussel of Antwerpen een treinreis boeken naar Amsterdam en daar met of zonder een overnachting
een reis van 1-2 of 3 weken boeken bij Ross ,de rest wordt allemaal voor jullie geregeld
Quote
#34
(23 June 2023, 20:14)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 June 2023, 17:12)9930zomergem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Spijtig dat Volos luchthaven niet (meer) zo gemakkelijk te bereiken is. De afstand vanuit Thessaloniki is ook voor mijn echtgenote en mijzelf (beiden + 70-igers) na alle stress voor het ernaar toevliegen een drempel om terug het mooie Pilion te bezoeken.

Er zijn weliswaar vanuit Brussel een paar mogelijkheden met overstap. Niet zo vermoeiend, maar helaas zowel de heen- als terugreis dwingt tot een overnachting bij de transferluchthaven.

1) Brussel- Munchen en 2 dagen per week met Condor naar Volos (enkel tijdens hoogseizoen)
2) met Tuiflyvan Brussel  naar Heraklion en van Heraklion naar Volos met Sky Express.

Dus voor wie tijd en/of geld niet echt van belang is, kan dit een optie zijn.
Je kunt toch gewoon vanaf brussel of Antwerpen een treinreis boeken naar Amsterdam en daar met of zonder een overnachting
een reis van 1-2 of 3 weken boeken bij Ross ,de rest wordt allemaal voor jullie geregeld

Dan heb je net hetzelfde probleem @metaxa. Het is niet zo evident qua reistijd om vanaf bepaalde plaatsen in België zomaar naar Schiphol te reizen met het openbaar vervoer. Komt ook nog bij dat naar mijn persoonlijke mening, Ross niet echt goedkoop is en veel van hun vakantiehuizen op een afgelegen plaats liggen. Wat dan weer extra vervoerkosten ter plaatse met zich meebrengt. Zeker voor reizigers die geen behoefte hebben aan een huurvoertuig gedurende hun volledige vakantie.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#35
(23 June 2023, 13:08)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 June 2023, 12:43)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 June 2023, 06:08)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aanbieding Ross holidays stoupa Messina Peleponnesos maandag 26 juni

 Huize Bonos en Castello Notes 8 dagen 299 pp 15 dagen 429 pp en 22 dagen 529 pp

hmmm Niet om 't een of ander (het is je gegund), maar langzaamaan vraag ik me af of Ross je vakanties sposort?  animated flag
Helaas ,ik probeer alleen maar mensen te helpen die een betaalbare vakantie zoeken,is daar misschien iets mis mee Buurman ???

(20 June 2023, 15:56)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We hebben zojuist toch maar bij Ross voor een weekje Pilion, Afissos geboekt en nemen die lange bustransfer maar voor lief. Metaxa, bedankt voor het promoten van Ross. Het is inderdaad een kleinschalige maar erg goede reisaanbieder waar de klant als gast wordt behandeld.
Nou in ieder geval is Pieter wel blij met de tip Smile

Jammer dat mijn reactie niet goed tot je doordrong. Een waardeoordeel gaf ik niet.
Dat je om je bewering kracht bij te zetten een oude post erbij haalt is echter veelzeggend.
Quote
#36
(23 June 2023, 06:08)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aanbieding Ross holidays stoupa Messina Peleponnesos maandag 26 juni

 Huize Bonos en Castello Notes 8 dagen 299 pp 15 dagen 429 pp en 22 dagen 529 pp

Ook mooie aanbiedingen eind van deze maand naar samos - Ithaki - Kefalonia - Plakias met Ross , ook
naar Kreta maar daar heeft ook Sunweb  mooie aanbiedingen
Quote
#37
Dat Metaxa een zeer betweterig persoontje moet zijn mocht ik op deze site reeds eerder ervaren. Nu dwingt hij ons zelfs Schiphol als luchthaven te nemen en Ross Holidays als reisorganisator (zou Buurman dan toch gelijk hebben?).

Met alle problemen die Schiphol de laatste tijd vertoonde is de ongenuanceerde verwijzing naar die luchthaven zeker een lachertje? Patrick heeft trouwens reeds aangehaald dat mogelijks voor een Nederlandse 'jongeling' als Metaxa het geen probleem is naar Schiphol te geraken, maar wij Vlaamse 'oudjes' wel gemakkelijk naar Brussel geraken.

Daarenboven heeft Ross Hollidays enkel vakantiewoningen in de aanbieding. Net als voor veel Vlamingen is dat niet ons ding (blijkbaar voor de meeste Nederlanders het summum). Wij hebben dat eens geprobeerd toen we nog jonge kinderen hadden, maar dat was allesbehalve een succesverhaal. Een vakantie zonder 's morgens een lekker ontbijt voorgeschoteld te krijgen is geen vakantie, zeker niet voor mijn echtgenote die dan van die rompslomp af is. Daarbij is er bij het ontbijt contact mogelijk niet alleen met de eigenaar, personeel en andere ontbijtgasten ( een dergelijk sociaal contact en culturele uitwisseling is verrijkend en voor ons belangrijk) , hetgeen niet of minder het geval is wanneer men zich in zijn eigen eilandje (=vakantiewoning) isoleert. Dan spreek ik nog niet van het dagelijks opruimen van de kamer en opmaak van het bed wat het vakantiegevoel nog versterkt.

Jaren geleden heeft Ross Holidays in Hasselt een 'bijhuis' geopend voor de Vlaamse markt. Blijkbaar heeft hij toen zeer goed beseft dat de Vlamingen andere behoeften hadden dan Nederlanders, want plots had hij op de eilanden verschillende aanbiedingen van hotelletjes. Blijkbaar was dit offensief geen succes want na een paar jaren is het filiaal in Hasselt opgedoekt en worden terug enkel vakantiewoningen aangeboden.

Maar goed, elk zijn heug en zijn meug, en als Metaxa lezers van dit forum volgens zijn zienswijze wil 'informeren', dan is het toch evengoed mijn recht om Vlamingen/Nederlanders te wijzen op de mogelijkheden om vanuit Brussel in Volos te geraken. 'Honi soit qui mal y pense'!
Quote
#38
(24 June 2023, 18:03)9930zomergem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat Metaxa een zeer betweterig persoontje moet zijn mocht ik op deze site reeds eerder ervaren. Nu dwingt hij ons zelfs Schiphol als luchthaven te nemen en Ross Holidays als reisorganisator (zou Buurman dan toch gelijk hebben?).

Met alle problemen die Schiphol de laatste tijd vertoonde is de ongenuanceerde verwijzing naar die luchthaven zeker een lachertje? Patrick heeft trouwens reeds aangehaald dat mogelijks voor een Nederlandse 'jongeling' als Metaxa het geen probleem is naar Schiphol te geraken, maar wij Vlaamse 'oudjes' wel gemakkelijk naar Brussel geraken.

Daarenboven heeft Ross Hollidays enkel vakantiewoningen in de aanbieding. Net als voor veel Vlamingen is dat niet ons ding (blijkbaar voor de meeste Nederlanders het summum). Wij hebben dat eens geprobeerd toen we nog jonge kinderen hadden, maar dat was allesbehalve een succesverhaal. Een vakantie zonder 's morgens een lekker ontbijt voorgeschoteld te krijgen is geen vakantie, zeker niet voor mijn echtgenote die dan van die rompslomp af is. Daarbij is er bij het ontbijt contact mogelijk niet alleen met de eigenaar, personeel en andere ontbijtgasten ( een dergelijk sociaal contact en culturele uitwisseling is verrijkend en voor ons belangrijk) , hetgeen niet of minder het geval is wanneer men zich in zijn eigen eilandje (=vakantiewoning) isoleert. Dan spreek ik nog niet van het dagelijks opruimen van de kamer en opmaak van het bed wat het vakantiegevoel nog versterkt.

Jaren geleden heeft Ross Holidays in Hasselt een 'bijhuis' geopend voor de Vlaamse markt. Blijkbaar heeft hij toen zeer goed beseft dat de Vlamingen andere behoeften hadden dan Nederlanders, want plots had hij op de eilanden verschillende aanbiedingen van hotelletjes. Blijkbaar was dit offensief geen succes want na een paar jaren is het filiaal in Hasselt opgedoekt en worden terug enkel vakantiewoningen aangeboden.

Maar goed, elk zijn heug en zijn meug, en als Metaxa lezers van dit forum volgens zijn zienswijze wil 'informeren', dan is het toch evengoed mijn recht om Vlamingen/Nederlanders te wijzen op de mogelijkheden om vanuit Brussel in Volos te geraken. 'Honi soit qui mal y pense'!

Jongeling bedankt voor het Compliment maar ik ben geboren in 1947 ,en wij vliegen al jaren via Brussel naar Athene
en dan met de ferry naar Naxos Donoussa Amorgos Milos  Koufonissia  en ik wil echt niemand dwingen om via Ross
ergens naar toe te gaan ,het zijn enkel maar tips die ik aangeef
Quote
#39
Jongeling bedankt voor het Compliment maar ik ben geboren in 1947 ,en wij vliegen al jaren via Brussel naar Athene
en dan met de ferry naar Naxos Donoussa Amorgos Milos  Koufonissia  en ik wil echt niemand dwingen om via Ross
ergens naar toe te gaan ,het zijn enkel maar tips die ik aangeef
....................................................................................................................................................................................
Metaxa, Als je dan de mensheid een leuke tip wilt geven voor een een leuke  /of goedkope reis-advies , geef dan ook eens  van een ander reisbureau  door  dan alleen maar dan die van Ross!
Wij zijn ooit eens 1x  met  die Ross  in zee gegeaan maar dat viel toen puur tegen! Dat was toen in Plakias (Kreta)
Er was toen een enorme rattenplaag gaande in dat appartement...Het appartement  was nog simpeler dan simpel qua prijs=verhouding...Wij maar denken van goh wat is die schoonmaakster toch vroeg in de weer met het dakterras schoon te maken Tja die moest natuurlijk doe rattendrolletjes wegwerken van Ross...
Ross is  zeker niet zaligmakend
Quote
#40
(25 June 2023, 00:04)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jongeling bedankt voor het Compliment maar ik ben geboren in 1947 ,en wij vliegen al jaren via Brussel naar Athene
en dan met de ferry naar Naxos Donoussa Amorgos Milos  Koufonissia  en ik wil echt niemand dwingen om via Ross
ergens naar toe te gaan ,het zijn enkel maar tips die ik aangeef
....................................................................................................................................................................................
Metaxa, Als je dan de mensheid een leuke tip wilt geven voor een een leuke  /of goedkope reis-advies , geef dan ook eens  van een ander reisbureau  door  dan alleen maar dan die van Ross!
Wij zijn ooit eens 1x  met  die Ross  in zee gegeaan maar dat viel toen puur tegen! Dat was toen in Plakias (Kreta)
Er was toen een enorme rattenplaag gaande in dat appartement...Het appartement  was nog simpeler dan simpel qua prijs=verhouding...Wij maar denken van goh wat is die schoonmaakster toch vroeg in de weer met het dakterras schoon te maken Tja die moest natuurlijk doe rattendrolletjes wegwerken van Ross...
Ross is  zeker niet zaligmakend
Zie Griekse gids - Pyrgos House net als Ross  Griekenland speciallisten ,als je tenminste iets anders wil dan die toeristen eilanden
of gewoon je reis zelf samenstellen ,zoals wij dat al van 2011 gedaan hebben
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  West- of oostkust pillion?? woopie 18 14.996 11 January 2016, 17:41
Laatste bericht: Vikos

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)