Het weer
#1
Vakantiegangers die vandaag aankomen in Griekenland kijken elkaar waarschijnlijk aan met grote ogen. Het regent sedert deze morgen. In Naxos is het al onafgebroken aan het regen sinds 10.30. Maar ik hoor dat het ook in Athene, in de Dodecanese en Kreta regent. Iets wat ik in vele jaren nog niet ervaren heb begin juni.
Maar wie voor een strandvakantie komt, geen nood. Vanaf morgen zal de zon weer van de partij zijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
(02 June 2023, 13:49)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vakantiegangers die vandaag aankomen in Griekenland kijken elkaar waarschijnlijk aan met grote ogen. Het regent sedert deze morgen. In Naxos is het al onafgebroken aan het regen sinds 10.30. Maar ik hoor dat het ook in Athene, in de Dodecanese en Kreta regent. Iets wat ik in vele jaren nog niet ervaren heb begin juni.
Maar wie voor een strandvakantie komt, geen nood. Vanaf morgen zal de zon weer van de partij zijn.
Zullen ze de prijzen van de stranbedden nog wel een beetje verhogen, volgens de Naxos press vragen ze nu al 30 euro voor een setje op de eerste rij Big Grin
Quote
#3
Op Karpathos klagen ze dat ze nog nooit zo'n koele en natte meimaand hebben gehad.
Quote
#4
We hebben in Zuid-Kreta vannacht urenlang zwaar onweer gehad. Ik kijk uit over de Messara-vlakte en ben pas om 1.00 uur gaan slapen omdat ik eerst een poos ademloos naar het schouwspel buiten heb gekeken. Ik had nog nooit zulk heftig onweer gezien, zoveel bliksemschichten en met zulke bijzondere vormen. Rond kwart voor zes 's ochtends werd ik wakker van een blikseminslag vlakbij (3 harde knallen achter elkaar), gevolgd door een stroomstoring. Blijkbaar was het onweer toen nog steeds bezig!
Er is van vannacht tot een uur geleden heel veel regen gevallen. En er komt vandaag nog meer aan volgens mijn app. Goed voor de tuin, natuur, olijfbomen, stuwmeer, etc. maar minder leuk voor de toeristen die een weekje naar de zon komen. Maar ze zeggen dat het morgen weer zonnig wordt.
Bijkomend voordeel: al het zand is uit de lucht geregend, dus nu hebben we glashelder uitzicht  Smile
Quote
#5
Afgelopen woensdag regende het niet in Athene maar wel vanaf 's avonds in Heraklion en dat heeft nog niet opgehouden tot daarnet. Nu komt de zon erdoor. Morgen zou het inderdaad weer mooi en droog moeten zijn.
Quote
#6
Hier vanuit de regio Drama waar we in april nog volop de verwarming aan hebben gehad. Was het niet om het een behagelijk in huis te hebben dan wel om de boiler op temperatuur tehouden. Zelfs in de eerste drie weken van mei heb ik nog regelmatig bij moeten stoken. En dat alles omdat ook de zonneschijn het regelmatig af laat weten en de zonneboiler te weinig warm water leverde. Nu sinds twee dagen is het eindelijk zomers met heerlijke temperaturen.
Dit fenomeen is al enkele jaren aan de gang hier is het klimaat werkelijk aan het veranderen naar een meer tropisch klimaat met heftige buien.

Kalo kalokairi,

Dick
Quote
#7
Ik ben in mei naar Karpathos geweest en het weer viel inderdaad behoorlijk tegen. Veel bewolking, veel wind, soms buien. Het was in Nederland beter weer.
Jammer, volgende keer beter (maar ik ga niet meer in mei).
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)