Daar gaan we weer 11
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






[Afbeelding: IMG-4245.jpg]
We liggen momenteel, zo vroeg in de morgen zwaar onder vuur.
Lage depressie, hoge depressie, van alle windrichtingen dreigt er regen en onweer.
Als ik buienradar bekijk krijgen we er flink van langs.
Twee uur later is het opgeklaard, een enkel wolkje aan de lucht en geen spat gevallen, tenminste hier niet.
Wel wind, veel wind en krachtig ook.
Uitstekend wandelweer alleen niet voor een geplande wandeling.
Wat was dat dan?
Ik heb op de Facebookpagina alsmede op “oriste” aardig wat mensen die onze wandel belevenissen volgen.
Ik krijg dan ook vaak de vraag om routes of gps bestanden.
Helaas kan en ga ik dit niet sturen, meerder malen heb ik al geschreven dat er een uitstekend toeristen bureau is die diverse wandelingen keurig in een boekje beschrijft en ook georganiseerde wandelingen doet.
Echter door de jaren heen is er een aantal fanatieke wandelaars dichter om ons heen gekomen, mensen van ongeveer dezelfde leeftijd die we dagelijks ontmoeten na een wandeling in een café langs de boulevard.
We wisselen kennis en routes uit en doen ervaring op over het eiland.
Zo kreeg ik de vraag van twee alleraardigste mensen uit de gas provincie voor de route naar het kerkje nabij het vliegveld.
Ze hadden zelf al een een keer een poging gewaagd maar die was blijven steken op een verkeerde heuvel.
Ja Jaap hoe kan dat nou, we hebben het kerkje helaas niet gezien en wat hebben we nou verkeerd gedaan?
Dus ik zeg “ we gaan wel een keer mee”.
Die keer zou dus vandaag zijn, zou, want ik vond de wind te stevig om de klim te maken naar boven.
Ik stelde dus een andere wandeling voor… Kousounari, de wandeling die ik eerder in een verhaal deze vakantie besproken had, in principe tot de brug in Dourianika en dan zou ik wel even peilen hoe de stemming was om door te gaan.
Een stel had al trots de melding bij het hoofd van het toeristenburo gedaan dat ze met ons op stap gingen, de reactie was simpel….dat gaat bebloede ledematen opleveren!
Wij pikken de eerste twee wandelaars op om 10.30, het zijn eigenlijk buren van ons, ze zitten even verderop in Filera.
Het tweede koppel pikt aan als we het dorp uitrijden.
Op naar Kousounari, het grensdorp van Logothetianika.
Het schiet niet echt op….we zitten achter een tractor met een persoon erop die herkent wordt als de kalende wandelgids….het blijkt hem niet te zijn.
Een look a like..
We starten bij de kerk in het eerder genoemde dorp, en dat duurt effe, slippers worden gewisseld voor bergschoenen, veters worden aangetrokken, wel of niet een trui mee?
Ondertussen kijk ik even in de vuilcontainer, waarom ach je kunt het misschien een afwijking noemen maar de container is deels gevuld met oude Griekse boeken, ik neem even een foto want misschien is er toch iemand die straks interesse heeft.
We gaan op stap het dalende pad af, drie mannen en drie duidelijk aanwezige vrouwen.
De rust is verdwenen, ik weet niet waar de gesprekken over gaan maar achterin wordt er gezellig gekwekt, kans dat we geiten tegen komen vandaag schat ik op een percentage van 0.
Gezellig is het echter wel en dat telt zeker evenveel.
De watergoot, ik kwam tot de helft maar een wandelaar van een generatie later wandelt vrolijk de smalle goot naar de overkant, ik hou beschamend mijn mond.
We wandelen het dal door, klimmen naar de dorpen en komen uit bij de kerk van Dourianika.
We nemen het pad naar de boogbrug en ik vertel van onze avonturen vanaf dit knooppunt naar elders.
Naar Mylopotamos, de kloof uit, de kloof in etc etc.
Wat voor een ander een dood punt is blijkt voor wandelaars slechts een begin voor meerdere avonturen.
Op de brug volgt overleg en ik doe de voorstellen, vertel de voor en de nadelen.
Gaan we zus dan moeten we zo, gaan we daar dan moeten we terug.
Uiteindelijk kiest het merendeel zonder dat ik ook maar een favoriet genoemd heb om de kloof stroomopwaarts in te gaan.
Als ik twee keer knipper met mijn ogen is een van de heerschappen al druk bezig om over de keien te stappen.
De kloof wandeling is leuk en met een helpende hand komt ieder makkelijk langs de obstakels.
Helemaal ongehavend komt niet iedereen er van af of eerlijk geschreven een ieder heeft wel iets van een bloedstroom uit het lichaam sijpelen maar goed men was gewaarschuwd, weet u nog.
De terugweg gaat wederom door logothetianika, waar ik even binnenstap bij het huis van een vriendelijke Limburger die net aan zijn lunch zit en ons vraagt binnen te stappen.
Een deel van de wandelaars loopt door en blijkt voor de rest van de wandeling niet meer te vinden.
Ik loop verder met twee dames het dorp uit en lopen via het smalle pad langs het kerkhof van het dorp… daar ligt een bekende……Kiriakos…het markante figuur uit het dorp Agia Pelaghia.
En de boeken…”als je ze gelezen hebt gooi ze dan maar in de open haard”
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Japio, de Kiriakos uit Agia Pelaghia die je noemt. Is dat de visser?
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#3
(04 June 2023, 07:35)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Japio, de Kiriakos uit Agia Pelaghia die je noemt. Is dat de visser?

Ja visser, machoman, en voormalig eigenaar van de gelijknamige appartementen in Pelaghia.
Een markant persoon.
Quote
#4
(04 June 2023, 07:57)Japio schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 June 2023, 07:35)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Japio, de Kiriakos uit Agia Pelaghia die je noemt. Is dat de visser?

Ja visser, machoman, en voormalig eigenaar van de gelijknamige appartementen in Pelaghia.
Een markant persoon.
  
Daar schikken wij toch wel van. Hij heeft zijn appartementen een tijdje terug verkocht en die heten nu Huize Evangelia. Heeft hij niet lang kunnen genieten van zijn geld.
Zo zie je maar, "Carpe diem".
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#5
(04 June 2023, 08:27)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 June 2023, 07:57)Japio schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 June 2023, 07:35)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Japio, de Kiriakos uit Agia Pelaghia die je noemt. Is dat de visser?

Ja visser, machoman, en voormalig eigenaar van de gelijknamige appartementen in Pelaghia.
Een markant persoon.
  
Daar schikken wij toch wel van. Hij heeft zijn appartementen een tijdje terug verkocht en die heten nu Huize Evangelia. Heeft hij niet lang kunnen genieten van zijn geld.
Zo zie je maar, "Carpe diem".
Verleden jaar al overleden, hartstilstand.
Liep onder behandeling en moest zijn levensstijl veranderen

Helaas … eigenwijs manneke.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Daar gaan we weer 13 Japio 0 892 09 June 2023, 20:03
Laatste bericht: Japio
  Daar gaan we weer 12 Japio 0 722 04 June 2023, 07:43
Laatste bericht: Japio
  Daar gaan we weer 10 Japio 0 682 31 May 2023, 08:23
Laatste bericht: Japio
  Daar gaan we weer 9 Japio 2 863 31 May 2023, 08:09
Laatste bericht: Japio
  Daar gaan we weer 7 Japio 10 1.740 29 May 2023, 14:32
Laatste bericht: Pieter
  Daar gaan we weer 8 Japio 0 629 28 May 2023, 07:31
Laatste bericht: Japio
  Daar gaan we weer 6 Japio 2 934 25 May 2023, 16:47
Laatste bericht: roefke
  Daar gaan we weer 5 Japio 2 889 24 May 2023, 18:37
Laatste bericht: Japio
  Daar gaan we weer 4 Japio 0 715 22 May 2023, 17:26
Laatste bericht: Japio
  Daar gaan we weer 3 Japio 0 669 21 May 2023, 18:49
Laatste bericht: Japio

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)