04 June 2023, 19:52
Volgende week is het mijn beurt om de lunch te verzorgen tijdens onze salesmeeting. Mijn salesassistent heeft jaren lang in Griekenland gewoond en gewerkt en had toen het haar beurt was een heerlijke spanakopita met galaktoboureko, mijn favoriete dessert, gemaakt. Iedereen genoten natuurlijk. Maar nu is het dus mijn beurt, ik kan natuurlijk niet achter blijven en zal een pastitio en als dessert baklava serveren! De baklava heb ik vandaag al gemaakt, een aantal stukken voor hier thuis (vanavond al als dessert van genoten
) en twee dozen vol voor kantoor. Die liggen nu in te vriezen. Baklava leent zich daar heel goed voor en dat haalt de druk komend weekend er weer een beetje af, want we hebben nog meer te doen zo vlak voor de vakantie!
Ik post hier nu een aangepast recept. Zoals al eens eerder verteld pas je gedurende de jaren je recepten aan, door andere inzichten en door andere varianten die voorbij komen. Zo ook bij dit recept. Het klinkt misschien vreemd, maar de ster van dit gerecht vindt ik de siroop. De combi van citroen, vanille en rozenwater is hemels! Voor diegenen die willen vergelijken staat hier mijn recept uit 2016:
Het is een redelijk eenvoudig gerecht om te maken, maar geeft zeer veel voldoening als je je gasten hiervan ziet genieten! Eenmaal deze gemaakt stuur je voortaan elk droog probeersel op restaurant zo terug naar de keuken!
KALI OREXI!

Enkele foto's:
Het opbouwen van de lagen:
Ingesneden de koelkast in:
En uiteindelijk gebakken uit de oven en met de siroop er overheen!

Ik post hier nu een aangepast recept. Zoals al eens eerder verteld pas je gedurende de jaren je recepten aan, door andere inzichten en door andere varianten die voorbij komen. Zo ook bij dit recept. Het klinkt misschien vreemd, maar de ster van dit gerecht vindt ik de siroop. De combi van citroen, vanille en rozenwater is hemels! Voor diegenen die willen vergelijken staat hier mijn recept uit 2016:
Het is een redelijk eenvoudig gerecht om te maken, maar geeft zeer veel voldoening als je je gasten hiervan ziet genieten! Eenmaal deze gemaakt stuur je voortaan elk droog probeersel op restaurant zo terug naar de keuken!

KALI OREXI!

Enkele foto's:
Het opbouwen van de lagen:
Ingesneden de koelkast in:
En uiteindelijk gebakken uit de oven en met de siroop er overheen!