Tips voor leuke verblijfplaats
#1
In september zou ik naar Evia gaan. Ik heb echter sinds februari een niet werkende rechterhand, en mag daarom helaas niet autorijden, brommerrijden of fietsen. Omdat ik nog nooit op Evia geweest ben, was een auto huren wel mijn bedoeling. Ik vind het zonde om daar naartoe te gaan en weinig te kunnen zien. 

Ik kan gelukkig omboeken en ben dat ook van plan. Maar waar naartoe?  

Ik zoek een leuk plaatsje met een strand met voorzieningen en taverna’s waar je ook tussen de middag kunt eten. Ook moeten er wel wat winkels zijn. Verder zou het fijn zijn als er goed OV is zodat ik evt. de bus kan nemen. 

Ik zat te kijken naar Rhodos. Is dat erg toeristisch of zijn daar ook nog wel leuke plaatsjes? 

Petra op Lesbos zou ook voldoen, maar daar vind ik dat Sunweb geen leuke accommodaties heeft. 

Hebben jullie nog tips?
Quote
#2
(05 June 2023, 22:44)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In september zou ik naar Evia gaan. Ik heb echter sinds februari een niet werkende rechterhand, en mag daarom helaas niet autorijden, brommerrijden of fietsen. Omdat ik nog nooit op Evia geweest ben, was een auto huren wel mijn bedoeling. Ik vind het zonde om daar naartoe te gaan en weinig te kunnen zien. 

Ik kan gelukkig omboeken en ben dat ook van plan. Maar waar naartoe?  

Ik zoek een leuk plaatsje met een strand met voorzieningen en taverna’s waar je ook tussen de middag kunt eten. Ook moeten er wel wat winkels zijn. Verder zou het fijn zijn als er goed OV is zodat ik evt. de bus kan nemen. 

Ik zat te kijken naar Rhodos. Is dat erg toeristisch of zijn daar ook nog wel leuke plaatsjes? 

Petra op Lesbos zou ook voldoen, maar daar vind ik dat Sunweb geen leuke accommodaties heeft. 

Hebben jullie nog tips?

Platanes bij Rethimnon, Kreta. (Dus niet Platanias bij Chania). Daar alles bij de hand, strand, strandtentjes, winkels, leuke restaurants en de bus naar alle kanten van Kreta, ook taxistandplaats op de hoek vlak bij de Lidl.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
Sunny Beach Stdio,s 
Zwembad met ligstoelen
niet ver van het strand en het centrum  van Naxos stad
 Naxos heeft een prima busverbinding
Quote
#4
Goedemorgen Vito

Ik zou Petra op Lesbos dus NIET doen, Corendon heeft er ook genoeg acco. 
maar het centrum met winkeltjes is maar 200 mtr lang, haast geen winkels.
Er is een toeristen treintje naar Molivos een paar keer per dag voor € 8 p.p. is niet echt goedkoop
voor de rest heb je wel auto nodig.
Wat John opperde, Platanes, is WEL goed te doen, veel accommodaties,  nu minder bij de Hollanders dan vroeger,
het ligt aan de oude weg, maar veel winkels hebben plaatsgemaakt voor  taverne's, het nadeel is dat deze direct aan de
weg liggen en heel veel verkeer heeft,  maar aan het strand wat maar goed 100 meter van de weg ligt, is het wel heerlijk eten en mooi zon's ondergang.
6 jaar geleden toen ik daar in de buurt woonde, was er iedere 20 minuten een bus naar Rethymno aan de oude weg, aan de nieuwe  uhhhh  soort snelweg,
half uur een bus naar Heraklion of Chania.  dat is daar dus goed geregeld.
Er zal best wel meer voorstellen komen,  veel succes met kiezen.... en fijne vakantie toegewens.
Dik
Quote
#5
(05 June 2023, 22:53)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vito

Platanes bij Rethimnon, Kreta. (Dus niet Platanias bij Chania). Daar alles bij de hand, strand, strandtentjes, winkels, leuke restaurants en de bus naar alle kanten van Kreta, ook taxistandplaats op de hoek vlak bij de Lidl.

Hier dacht ik ook gelijk aan...  Motakis Village Bueno en Treflon  zijn mooie hotel-apartementen  in een rustig zijstraatje van de lindweg en  ca 100mtr een zwembad en  van het strand af
wij hebben  ooit bij Bueno gelogeerd...
Quote
#6
Bedankt voor jullie reacties. Het probleem is echter dat ik bij Sunweb geboekt heb en dus alleen kan omboeken naar accommodaties die zij aanbieden. Er worden wel accommodaties aangeboden in het genoemde plaatsje, maar die zijn all inclusive en behoorlijk duur.

@treinopstad, Petra vind ik dus wel een gezellig plaatsje en voldoet aan wat ik zoek. Corendon heeft daar ook zeker mooie accommodaties, Sunweb niet.

Niemand ervaring met Rhodos?
Quote
#7
Ik ben alleen één keer in februari op Rhodos geweest, 3 jaar geleden. Zat toen ik de oude ommuurde stad, wat erg leuk was in de winter (weinig/geen toeristen en toch genoeg te doen), ook erg mooi weer voor de winter. Veel uitstapjes gemaakt met de bus, naar Lindos, en alles wat er tussen Rhodos Stad en Lindos ligt. Zelfs een paar keer op het strand geweest. Toen ook 2x met de ferry naar Chalki geweest, super leuk eilandje, zelfs in de winter.
Maar geen ervaring met Rhodos in de zomer. Al zal ik er nu in augustus 2 nachten verblijven aan het eind van mijn 4-weekse eilandhoptrip, als ik van Tilos kom. Vlieg dan vanaf Rhodos via Athene weer naar Nederland.
Quote
#8
(06 June 2023, 08:28)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt voor jullie reacties. Het probleem is echter dat ik bij Sunweb geboekt heb en dus alleen kan omboeken naar accommodaties die zij aanbieden. Er worden wel accommodaties aangeboden in het genoemde plaatsje, maar die zijn all inclusive en behoorlijk duur.

@treinopstad, Petra vind ik dus wel een gezellig plaatsje en voldoet aan wat ik zoek. Corendon heeft daar ook zeker mooie accommodaties, Sunweb niet.

Niemand ervaring met Rhodos?

Wij zijn een paar jaar terug op Rhodos geweest. (2e huwelijksreis) 
Eén week en dat vonden we meer dan genoeg. 
Het was allemaal heel toeristisch voor ons gevoel. 
Wij zaten voor het eerst All-in in het  Mitsis Grand in Rhodos stad. Dat viel ons weer reuze mee maar het schijnt dat Mitsis niet te vergelijken is met andere All-in hotels.
De oude stad van Rhodos is indrukwekkend mooi en Lindos leuk om een keer te zien. Beide erg druk ondanks dat wij er eind april begin mei waren.
Om de rustige plaatsen te bezoeken heb je dus weer een auto nodig.
Ik weet niet of het iets is maar ze hebben ook een accommodatie op Paxos bij Sunweb. Lekker rustig.
Quote
#9
En is Samos een optie voor je?

Kokkari en Pythagorio zijn  2 gezellige dorpen.

Wij vinden Votsalakia op Samos geweldig, maar misschien iets te rustig voor jullie.

Op het subforum van Samos dacht ik dat ik een OV schema zag langskomen

Groet
Patrick
Quote
#10
(05 June 2023, 22:44)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zoek een leuk plaatsje met een strand met voorzieningen en taverna’s waar je ook tussen de middag kunt eten. Ook moeten er wel wat winkels zijn. Verder zou het fijn zijn als er goed OV is zodat ik evt. de bus kan nemen. 

Ik zat te kijken naar Rhodos. Is dat erg toeristisch of zijn daar ook nog wel leuke plaatsjes? 

Als je kijkt naar Rhodos, een mogelijkheid zou zijn een hotelletje nemen in de buurt van de stad / oude stad.
Je zit dan kortbij stranden met voorzieningen, en op wandelafstand van stad met winkels en tavernes.
Maar dus wel allemaal wel druk met enkele grote hotels in de buurt.
Verder zijn er wel rustigere plekken te vinden in het zuiden van Rhodos, maar dan heb je al een auto nodig.
OV kan je wel nemen naar bv Lindos.
Quote
#11
@Vito Kan je als je NA het boeken een verwonding opgelopen hebt niet via een (welke?) verzekering
de reis opzeggen en dan bij een andere aanbieder een reis boeken?
Dacht dat na de coronamoeizaamheden de reisaanbieders "flexibeler" waren.
Quote
#12
(06 June 2023, 12:20)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Vito Kan je als je NA het boeken een verwonding opgelopen hebt niet via een (welke?) verzekering
de reis opzeggen en dan bij een andere aanbieder een reis boeken?
Dacht dat na de coronamoeizaamheden de reisaanbieders "flexibeler" waren.

Je dient dan een ondertekende verklaring van de behandelende arts te hebben waarin hij/zij verklaart dat het medisch niet mogelijk/toegestaan is om te vliegen. Heb daar helaas ervaring mee. Ik ben geen arts, maar ik ben bang dat een gewonde/niet werkende hand niet voldoet aan de criteria zoals verzekeraars die hanteren. Maar volgens mij gaf Vito al aan dat er omgeboekt kan worden.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#13
Het vervelende is dat ik deze blessure al had op het moment van boeken, maar toen niet wist dat dit zo’n langdurige geschiedenis gaat worden of misschien helemaal niet meer goed komt.
Voor de duidelijkheid: in februari een gebroken elleboog op vakantie, daar (Antigua) geopereerd en daarbij is een motorische zenuw beschadigd. In Nl eind april weer geopereerd, nu voor de zenuw. En herstel van zenuwen gaat zeer langzaam.

Rhodos klinkt dus toch wel erg druk en toeristisch.

Kokkari en Pythagorion ken ik wel. Heeft Votsalakia ook strand met taverna’s erbij? Samos blijft natuurlijk een prachtig eiland!
Quote
#14
Votsalakia bestaat eigenlijk uit 1 lange straat met eetgelegenheden, een supermarkt en wat winkeltjes.
Aan de zeezijde zijn best wel veel tavernas die pal aan het kiezel/zand strand liggen. Ligbedjes volop.
Wij waren er half mei en toen was het bijzonder rustig.
Quote
#15
Votsalakia op Samos is inderdaad, zoals Pieter al aangaf, een leuk, gezellig en levendig (zonder het druk te noemen) plaatsje. Veel eet- en drinkmogelijkheden in de buurt.
Lang kiezelstrand met eettentjes langs de weg. Moet je zeker eens overwegen zou ik zeggen.
Met een (beperkte) busdienst langs de zuidkust via Marathokampos, Ireon en Pythagorion naar Samos-Stad. Als je aan de rechterkant in de bus gaat zitten kun je genieten van de mooiste uitzichten.
Via de noordkust (Karlovassi-Kokkari) zijn er echter meer mogelijkheden per dag.
Mocht je op Facebook zitten klik eens
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor de meest actuele bustables.
Een bustable vanaf 5 juni 2023 heb ik hieronder bijgevoegd (altijd handig):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Succes met je zoektocht en uiteindelijke keuze Vito Smile
Quote
#16
Zoom maar eens in op google maps voor Votsalakia. Lang strand (strandbedjes nog vrijwel over gratis, als je daar je drankje neemt), niet massaal, veel taverna's aan beide kanten van de lange weg. Aantal winkeltjes, supermarkten, goede bakkerij. En je loopt daar in een half uurtje naar Ormos, ook een leuk plaatsje voor een avondje, al zou ik daar niet in het donker heen lopen.
Quote
#17
Je bent gebonden aan een pakket van het bureau waar je boekte schreef je.
Zit je voor jezelf aan een pakketreis vast? Zo niet dan kan dat bureau je vast ook een ticket verkopen. De restwaarde kan vast als tegoedbon worden uitgegeven. Dat maakt je reisbestemming veel groter.

Accomodaties zijn er, zeker met wat (forum)hulp vast te vinden.

Kijk bijv. ook eens naar
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




op Kreta. Dat ligt in het midden tussen Chania en Retymon. Het voldoet aan al je gestelde voorwaarden. In september is daar nog alles open.

Aan onderdak kan ik je denkelijk helpen. Als ik het niet zelf kan, dan wel via bekenden ter plekke.
Bij interesse , ook voor andere info in Geo, kan je me een PB sturen.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Enkele leuke suggesties voor onder de kerstboom! Ger 1 1.531 09 December 2020, 18:00
Laatste bericht: iakovos

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)