mezze & moussaka...
#1
In het NoordHollands dagblad van 29-01-2010 stond bijgevoegd artikel over een nieuw grieks kookboek.
Misschien dat iemand er blij van wordt ;)


.pdf   grieks kookboek0001.pdf (Grootte: 763,71 KB / Downloads: 73)


Groetjes Petra

p.s. Confused heb uiteraard geen idee hoe ik dat pdfje erin kan plakken dus heb het maar als bijlage toegevoegd....
Quote
#2
Beste Petra,
Daar horen heel veel mensen erg blij van te worden. Uitgeverij Terra en Tessa Kiros maken prachtige, ik geef toe, dure boeken. Het zijn "hebbeboeken" met prachtige foto's en die juffrouw afkomstig van een veelvoud aan nationaliteiten kan heel leuk vertellen en geeft een geweldig inzicht in een familiecultuur. Gerechten van Opoe enz.. Maar ze zijn nog te maken ook. Duur, maar prachtig uitgegeven. Cor.
Quote
#3
Niet alleen een kookboek, maar vooral ook een kijkboek en daarom zijn prijs meer dan waard (ik zou trouwens niet weten waarom gerechten van "Opoe" níet te maken zouden zijn?).
Quote
#4
ik werd ook al zo enthousiast bij het artikeltje, vandaar dat ik het met iedereen wou delen.
zo'n pareltje in de boekenkast is erg leuk...

Petra
Quote
#5
Beste Sanne,
Stop even, ho. Een misverstand. Ik moet wat zorgvuldiger schrijven. "Nog te maken ook" heeft niets met "Opoe" te maken. Integendeel, recepten van Oma's en familiegerechten zijn zeer waardevol. Koesteren en maken. Ik doelde op mooie aantrekkelijke kookboeken met op het oog wereldrecepten, maar niet of moeizaam te maken. Het resultaat is dan ook nog niet eens bevredigend. Topkoks adviseren niet voor niets het simpel te houden en dat is al moeilijk genoeg. De door Tessa Kiros beschreven gerechten zijn smakelijk en met wat aandacht ook nog te maken.
Nog even de schrijfster en haar uitgever: "De smaak van mijn herinnering" en "Alle smaken van de regenboog" zijn eveneens prachtboeken. Zelf vind ik de regenboogsmaken wat minder, echter wel een prachtig boek.
Quote
#6
Ha Cor! Ik dacht al (omdat ik zelf onderhand in de categorie "Opoe" val, qua leeftijd dan).....Big GrinBig Grin
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)