Grieksegids nieuws     
Verkeersveiligheid
#1
Griekse justitie werkt niet echt mee aan het verhogen van de verkeersveiligheid. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
(16 September 2023, 16:42)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Griekse justitie werkt niet echt mee aan het verhogen van de verkeersveiligheid. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Tja...het is niet normaal hoeveel (verkeers)doden er hier vallen op Kreta. Na bijna 2 jaar Kreta kan ik zeggen dat Kretenzers niet kunnen rijden, veel gekken rijden hier rond zowel in auto's als op brommers. De meesten die hier een motor hebben rijden zonder helm rond in de wijde regio. Als ik er tien zien passeren zijn er 8 tot 9 zonder helm in de zomer, in de winter zakt dat aantal naar 6 tot 7 zonder helm op. Ik moet wel zeggen dat het in de regio van Heraklion enigszins anders is en dat er daar veel meer met helm rijden dan in de Messará. Weinig pakkans hier. Ik zou wel eens willen weten hoeveel boetes er worden uitgeschreven voor verkeersovertredingen alleen op Kreta. Dit moet toch een belachelijk laag aantal zijn. Big Grin 

Het dodelijk verkeersongeval ongeval in Pitsidia hier van vorig jaar waarbij de dader (buitenlandse) zich heeft kunnen vrijkopen met €5000 was volgens vele lokale mensen een doorn in het oog. Voor het moment geen info wat er verder van uitspraak is geweest op de rechtbank. 
Dat de motorrijder geen helm droeg wordt uiteraard in alle toonaarden verzwegen. Vele Grieken denken dan ook dat ze hero's zijn... Dodgy
Quote
#3
Vandaag 3 dodelijke verkeersongevallen gebeurt op Kreta waarvan één met een Belg in Timbaki. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
(17 September 2023, 17:38)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 September 2023, 16:42)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Griekse justitie werkt niet echt mee aan het verhogen van de verkeersveiligheid. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Tja...het is niet normaal hoeveel (verkeers)doden er hier vallen op Kreta. Na bijna 2 jaar Kreta kan ik zeggen dat Kretenzers niet kunnen rijden, veel gekken rijden hier rond zowel in auto's als op brommers. De meesten die hier een motor hebben rijden zonder helm rond in de wijde regio. Als ik er tien zien passeren zijn er 8 tot 9 zonder helm in de zomer, in de winter zakt dat aantal naar 6 tot 7 zonder helm op. Ik moet wel zeggen dat het in de regio van Heraklion enigszins anders is en dat er daar veel meer met helm rijden dan in de Messará. Weinig pakkans hier. Ik zou wel eens willen weten hoeveel boetes er worden uitgeschreven voor verkeersovertredingen alleen op Kreta. Dit moet toch een belachelijk laag aantal zijn. Big Grin 

Het dodelijk verkeersongeval ongeval in Pitsidia hier van vorig jaar waarbij de dader (buitenlandse) zich heeft kunnen vrijkopen met €5000 was volgens vele lokale mensen een doorn in het oog. Voor het moment geen info wat er verder van uitspraak is geweest op de rechtbank. 
Dat de motorrijder geen helm droeg wordt uiteraard in alle toonaarden verzwegen. Vele Grieken denken dan ook dat ze hero's zijn... Dodgy

Na 30 jaar zelf aan het verkeer deel te nemen, durf ik stellen dat Grieken juist uitstekende chauffeurs zijn  , 
alleen is het probleem zijn zij zoeken de grenzen op en regels zijn om te om aan je laars te lappen.
Het woordje Malakka word kwistig gebruikt bij confrontaties, voor mij geen probleem ik geef ze van repliek. 

Daarbij een lakse Politie, ik heb zelf gemotoriseerde politie in mijn familie, hun normen zijn gewoon anders. Ik zou de dik boek kunnen samen stellen over onwezenlijke toestanden
die ik in die 30 jaar zelf heb gezien. Ik heb mij ook een zeg maar assertieve rijstijl aangeleerd. Daar eis of dwing je gewoon je plaats af in het verkeer. Ik rij al 30 jaar door de binnenstad
van Chania zonder enig ongeval. alleen ben ik een hyper chaufeur op Kreta, en hier in Belgie noemt men mij een Bompa chaufeur. kwestie van aanpassen.

Bijna al mijn gasten die ik meeneem voor een ritje door de binnenstad zijn in het bezit van een rijbewijs met jarenlange ervaring, maar zeggen steevast, hier zou ik nooit willen rijden
die zijn gewoon gestoord. Hoe vaak rijden de delivery boys met hun opgevoerde bromfiets gewoon frontaal op mij af in de binnenstad omdat zij gewoon elke regel aan hun laars lappen.

Tijdens ons verblijf in April liet een jonge kennis van ons het leven; Hij liet een jonge weduwe en kind achter, Iedereen in het dorp kende hem als een onverbeterlijke hardrijder, het werd hem tenslotte fataal. Veel toeristen huren een wagen en hebben praktisch geen ervaring met de speciale rijstijl van de Kretenzers. 
Let maar eens op de ontelbare Kapellekes naast de weg als aandenken van diegene die hun leven lieten.

Cretenzer
Quote
#5
griekse rijstijl ben ik gewoon, maar grieks politie heb ik minder goed ervaring mee, vorige week in Lesbos geland, huurauto afgehaald en op weg naar molyvos.
Na amper 5 minuten vergis ik mij in Mytilini en rij te ver, recht de haven in, ik besef dit en zoek gelegenheid om rechtomkeer te maken, aan de eerste bocht maak ik rechtomkeer , er was toch geen verkeer, weliswaar over een nog nauwelijks zichtbare witte lijn , dus een overtreding.
Buiten de politie gerekend, die hield me ter plaatse tegen, ik beleefd uitgelegd dat ik pas toekwam en de weg kwijt was en of hiij mij wou helpen. Niet dus en na kontrole van papieren mocht ik volgen naar kantoor, daar begon hij drukdoend rond te bellen , vervolgens naarstig in het boekje van de wegcode zoeken, terug bellen, terug in het boekje bladeren etc....
Het leek mij alsof hij zelf niet wist welke overtreding ik maakte.
Om een lang verhaal kort te maken kwam hij na 45 min af dat ik 350 € (ja u leest juist 350) boete moest betalen. Echter de dag ervoor was het pasen geweest en daarom mocht ik beschikken...ik vriendelijk bedankt en gevraagd of hij mij dan de juiste weg wou tonen , waarop zijn antwoord was ..terugrijden en vraag het daar nog eens  .
Behulpzaam zijn ze wel, allee die ene toch die die dag van dienst was, terwijl zijn collegas nog mochten verder pasen vieren.
Quote
#6
(14 May 2024, 20:20)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




griekse rijstijl ben ik gewoon, maar grieks politie heb ik minder goed ervaring mee, vorige week in Lesbos geland, huurauto afgehaald en op weg naar molyvos.
Na amper 5 minuten vergis ik mij in Mytilini en rij te ver, recht de haven in, ik besef dit en zoek gelegenheid om rechtomkeer te maken, aan de eerste bocht maak ik rechtomkeer , er was toch geen verkeer, weliswaar over een nog nauwelijks zichtbare witte lijn , dus een overtreding.
Buiten de politie gerekend, die hield me ter plaatse tegen, ik beleefd uitgelegd dat ik pas toekwam en de weg kwijt was en of hiij mij wou helpen. Niet dus en na kontrole van papieren mocht ik volgen naar kantoor, daar begon hij drukdoend rond te bellen , vervolgens naarstig in het boekje van de wegcode zoeken, terug bellen, terug in het boekje bladeren etc....
Het leek mij alsof hij zelf niet wist welke overtreding ik maakte.
Om een lang verhaal kort te maken kwam hij na 45 min af dat ik 350 € (ja u leest juist 350) boete moest betalen. Echter de dag ervoor was het pasen geweest en daarom mocht ik beschikken...ik vriendelijk bedankt en gevraagd of hij mij dan de juiste weg wou tonen , waarop zijn antwoord was ..terugrijden en vraag het daar nog eens  .
Behulpzaam zijn ze wel, allee die ene toch die die dag van dienst was, terwijl zijn collegas nog mochten verder pasen vieren.

You are a lucky boy! Big Grin Rolleyes Big Grin

(14 May 2024, 18:26)Cretenzer schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 September 2023, 17:38)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 September 2023, 16:42)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Griekse justitie werkt niet echt mee aan het verhogen van de verkeersveiligheid. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Tja...het is niet normaal hoeveel (verkeers)doden er hier vallen op Kreta. Na bijna 2 jaar Kreta kan ik zeggen dat Kretenzers niet kunnen rijden, veel gekken rijden hier rond zowel in auto's als op brommers. De meesten die hier een motor hebben rijden zonder helm rond in de wijde regio. Als ik er tien zien passeren zijn er 8 tot 9 zonder helm in de zomer, in de winter zakt dat aantal naar 6 tot 7 zonder helm op. Ik moet wel zeggen dat het in de regio van Heraklion enigszins anders is en dat er daar veel meer met helm rijden dan in de Messará. Weinig pakkans hier. Ik zou wel eens willen weten hoeveel boetes er worden uitgeschreven voor verkeersovertredingen alleen op Kreta. Dit moet toch een belachelijk laag aantal zijn. Big Grin 

Het dodelijk verkeersongeval ongeval in Pitsidia hier van vorig jaar waarbij de dader (buitenlandse) zich heeft kunnen vrijkopen met €5000 was volgens vele lokale mensen een doorn in het oog. Voor het moment geen info wat er verder van uitspraak is geweest op de rechtbank. 
Dat de motorrijder geen helm droeg wordt uiteraard in alle toonaarden verzwegen. Vele Grieken denken dan ook dat ze hero's zijn... Dodgy

Na 30 jaar zelf aan het verkeer deel te nemen, durf ik stellen dat Grieken juist uitstekende chauffeurs zijn  , 
alleen is het probleem zijn zij zoeken de grenzen op en regels zijn om te om aan je laars te lappen.
Het woordje Malakka word kwistig gebruikt bij confrontaties, voor mij geen probleem ik geef ze van repliek. 

Daarbij een lakse Politie, ik heb zelf gemotoriseerde politie in mijn familie, hun normen zijn gewoon anders. Ik zou de dik boek kunnen samen stellen over onwezenlijke toestanden
die ik in die 30 jaar zelf heb gezien. Ik heb mij ook een zeg maar assertieve rijstijl aangeleerd. Daar eis of dwing je gewoon je plaats af in het verkeer. Ik rij al 30 jaar door de binnenstad
van Chania zonder enig ongeval. alleen ben ik een hyper chaufeur op Kreta, en hier in Belgie noemt men mij een Bompa chaufeur. kwestie van aanpassen.

Bijna al mijn gasten die ik meeneem voor een ritje door de binnenstad zijn in het bezit van een rijbewijs met jarenlange ervaring, maar zeggen steevast, hier zou ik nooit willen rijden
die zijn gewoon gestoord. Hoe vaak rijden de delivery boys met hun opgevoerde bromfiets gewoon frontaal op mij af in de binnenstad omdat zij gewoon elke regel aan hun laars lappen.

Tijdens ons verblijf in April liet een jonge kennis van ons het leven; Hij liet een jonge weduwe en kind achter, Iedereen in het dorp kende hem als een onverbeterlijke hardrijder, het werd hem tenslotte fataal. Veel toeristen huren een wagen en hebben praktisch geen ervaring met de speciale rijstijl van de Kretenzers. 
Let maar eens op de ontelbare Kapellekes naast de weg als aandenken van diegene die hun leven lieten.

Cretenzer

Ja het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Waarschijnlijk kunnen ze wel rijden maar dan wel op een onverantwoorde manier. Eén ding is duidelijk, als je denkt al alles gezien te hebben is er nog altijd Kreta!  Big Grin Dodgy 
Nu, mij stoort dat niet echt, zolang ze mij maar niet in gevaar brengen kan het me feitelijk worst wezen wat ze allemaal uitspoken.
Quote
#7
Was gisterenavond in het nieuws op ERT.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Google translate:
Egocentrisme, gevoel van almacht en agressie zijn het afgelopen jaar de belangrijkste elementen van het rijgedrag van Griekse chauffeurs. 87% van de Griekse chauffeurs geeft aan bang te zijn voor het agressieve gedrag van andere chauffeurs tijdens het rijden , 59% geeft toe te vloeken tegen andere chauffeurs, 57% onnodig te toeteren naar andere chauffeurs, 48% opzettelijk te ‘vasthouden’ aan het voertuig achter de auto voorligger, terwijl 26% uitstapt om ruzie te maken met een andere bestuurder.

Dit alles gebeurt in Griekenland en zijn de resultaten van de 14e Barometer voor Verantwoord Rijden, uitgevoerd in opdracht van de Stichting VINCI Autoroutes en uitgevoerd door Ipsos op een steekproef van 12.413 mensen in 11 Europese landen, waaronder ons land. Andere resultaten van het onderzoek met betrekking tot de regels van de wegverkeerswet geven aan dat 81% van de Griekse automobilisten de snelheidslimiet met enkele kilometers overschrijdt, 57% stelt dat ze de veiligheidsafstanden niet respecteren, 72% rijdt op de middelste rijstrook van de weg. snelweg, terwijl de rechterrijstrook vrij is en dat 39% van rechts inhaalt op de snelweg.

Afleiding, wat gevaarlijk is tijdens het rijden, is een probleem voor een grote meerderheid van de automobilisten. 81% van de Griekse automobilisten gebruikt een smartphone of stelt de GPS in tijdens het rijden, 72% van de automobilisten belt terwijl ze rijden en 45% doet dit systematisch. Het gebruik van Bluetooth is wijdverbreid. Dus 55% van de chauffeurs gebruikt het om te bellen. Van degenen die bellen heeft 17% al een ongeluk gehad of bijna gehad door het gebruik van de telefoon tijdens het rijden, terwijl 79% van de automobilisten zegt tijdens het rijden soms de ogen langer dan 2 seconden van de weg af te wenden.

Slaperigheid is een onderschatte factor bij verkeersongevallen. Zo zegt 49% van de Griekse chauffeurs dat ze achter het stuur kruipen als ze zich erg moe voelen. Van hen heeft 37% de indruk dat ze achter het stuur in slaap zijn gevallen, 22% heeft al een ongeluk gehad of bijna een ongeluk gehad door slaperigheid achter het stuur, en 50% stopt nooit met slapen. Alcohol- en drugsgebruik betreft vooral jonge mannen. 19% van de mannen tussen 25 en 34 jaar heeft al in dronkenschap gereden, dat wil zeggen terwijl ze alcohol boven de wettelijke limiet hebben gedronken en de effecten van alcohol op hun fysieke conditie of perceptie voelen. 11% van de mannen van 25 tot 34 jaar heeft al gereden na het roken van cannabis, 15% van alle automobilisten geeft aan al te hebben gereden terwijl ze de effecten van alcohol voelden, dit ook al te hebben gedaan na het gebruik van cannabis. 39% van de bestuurders die dronken hebben gereden, hebben al een ongeval gehad of bijna gehad dat verband houdt met dit misbruik.

Ten slotte veranderde 94% van de Griekse automobilisten die een ongeval hadden of bijna hadden gehad, of van wie een geliefde om het leven kwam of ernstig gewond raakte bij een verkeersongeval, hun rijgedrag. Van hen geeft 90% aan nu voorzichtiger te zijn op de weg, 88% geeft aan dat ze zich trouwer aan de verkeersregels houden en dat 34% meer gestresseerd is als ze de auto nemen.
Quote
#8
(15 May 2024, 21:08)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Was gisterenavond in het nieuws op ERT.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Google translate:
Egocentrisme, gevoel van almacht en agressie zijn het afgelopen jaar de belangrijkste elementen van het rijgedrag van Griekse chauffeurs. 87% van de Griekse chauffeurs geeft aan bang te zijn voor het agressieve gedrag van andere chauffeurs tijdens het rijden , 59% geeft toe te vloeken tegen andere chauffeurs, 57% onnodig te toeteren naar andere chauffeurs, 48% opzettelijk te ‘vasthouden’ aan het voertuig achter de auto voorligger, terwijl 26% uitstapt om ruzie te maken met een andere bestuurder.

Dit alles gebeurt in Griekenland en zijn de resultaten van de 14e Barometer voor Verantwoord Rijden, uitgevoerd in opdracht van de Stichting VINCI Autoroutes en uitgevoerd door Ipsos op een steekproef van 12.413 mensen in 11 Europese landen, waaronder ons land. Andere resultaten van het onderzoek met betrekking tot de regels van de wegverkeerswet geven aan dat 81% van de Griekse automobilisten de snelheidslimiet met enkele kilometers overschrijdt, 57% stelt dat ze de veiligheidsafstanden niet respecteren, 72% rijdt op de middelste rijstrook van de weg. snelweg, terwijl de rechterrijstrook vrij is en dat 39% van rechts inhaalt op de snelweg.

Afleiding, wat gevaarlijk is tijdens het rijden, is een probleem voor een grote meerderheid van de automobilisten. 81% van de Griekse automobilisten gebruikt een smartphone of stelt de GPS in tijdens het rijden, 72% van de automobilisten belt terwijl ze rijden en 45% doet dit systematisch. Het gebruik van Bluetooth is wijdverbreid. Dus 55% van de chauffeurs gebruikt het om te bellen. Van degenen die bellen heeft 17% al een ongeluk gehad of bijna gehad door het gebruik van de telefoon tijdens het rijden, terwijl 79% van de automobilisten zegt tijdens het rijden soms de ogen langer dan 2 seconden van de weg af te wenden.

Slaperigheid is een onderschatte factor bij verkeersongevallen. Zo zegt 49% van de Griekse chauffeurs dat ze achter het stuur kruipen als ze zich erg moe voelen. Van hen heeft 37% de indruk dat ze achter het stuur in slaap zijn gevallen, 22% heeft al een ongeluk gehad of bijna een ongeluk gehad door slaperigheid achter het stuur, en 50% stopt nooit met slapen. Alcohol- en drugsgebruik betreft vooral jonge mannen. 19% van de mannen tussen 25 en 34 jaar heeft al in dronkenschap gereden, dat wil zeggen terwijl ze alcohol boven de wettelijke limiet hebben gedronken en de effecten van alcohol op hun fysieke conditie of perceptie voelen. 11% van de mannen van 25 tot 34 jaar heeft al gereden na het roken van cannabis, 15% van alle automobilisten geeft aan al te hebben gereden terwijl ze de effecten van alcohol voelden, dit ook al te hebben gedaan na het gebruik van cannabis. 39% van de bestuurders die dronken hebben gereden, hebben al een ongeval gehad of bijna gehad dat verband houdt met dit misbruik.

Ten slotte veranderde 94% van de Griekse automobilisten die een ongeval hadden of bijna hadden gehad, of van wie een geliefde om het leven kwam of ernstig gewond raakte bij een verkeersongeval, hun rijgedrag. Van hen geeft 90% aan nu voorzichtiger te zijn op de weg, 88% geeft aan dat ze zich trouwer aan de verkeersregels houden en dat 34% meer gestresseerd is als ze de auto nemen.

Beste, 
Ik denk dat dit een correcte weergave is van de gevaarlijke mentaliteit bij de bevolking. Ik heb hierop proberen te anticiperen, maar ik geef toe dat ik de verkeersregels
anders volg als hier in België, Als je dat niet doet ben je het haasje, en sta je meer op de rem als door een stad als Chania beweegt. Maar één regel is voor mij heilig, doe nooit iets
waarbij je iemand anders in gevaar brengt, dwz : als er iemand duidelijk aanstalten maakt om in te voegen, over te steken, of je te passeren, geef hem de ruimte, je wint er niets bij.
Sommige halen ongelofelijke en gevaarlijke maneuvers uit alsof elke seconde telt, om dan 50m verder aan te schuiven. dus alle moeite voor niets. Parkeer nooit dubbel of voor een inrit
of dat je het zicht van iemand anders verhinderd. De grote meerderheid rijd daar echt met een mentaliteit van ikke en de rest kan stikken,  niemand kijkt daar van op.
Enkele personen in mijn lokale omgeving rijden daar rond zonder rijbewijs, geldige verzekering en de staat van hun voertuig is onveilig. Niemand maalt daarom.
dit ligt ook aan de overheid. Ik heb voor een paar jaren een auto laten keuren van een 91 jarige buur in de IKTEO te Chania, wat ik al aanvoelde gebeurde, de wagen had meerdere
ernstige gebreken, toch kon hij rustig hiermee blijven verder rijden tot de volgende keuring. Als je effe rondkijkt hoeveel auto's en rondrijden zonder lichten die in orde zijn, hoeveel er  en een stinkende walm uitstoten, of het gekende stunt gedrag van vele jongeren. Motorrijders zonder helm. Dan moet je werkelijk ongeïnteresseerd zijn om niet in te grijpen Ik ben meermaals getuige geweest op van zware overtredingen waarbij de agenten ongeïnteresseerd lieten passeren. 
Ikzelf heb een verzekering voor onverzekerde chauffeur, zeker geen luxe want een familielid liet het leven bij een ongeval met een 16jarige chauffeur in een onverzekerde pick-up. 
Laat daar in het hoogseizoen ook een legertje vakantie chauffeurs op los die zulke waaghalzen niet gewend zijn, en je krijgt zulke toestanden als enkele weken geleden. 
Ter hoogte van Galatas was de weg voor mij volledig afgesloten, duidelijk een zwaar ongeval, één dodelijk slachtoffer. Een kennis, een hardnekkige hardrijder knalt frontaal op enkele toeristen, die een fout hadden gemaakt omdat de weg onduidelijk was aangegeven op en zeer slecht verlichte plaats. Iedereen was het er over eens dat zijn ongepaste snelheid voor dit fatale drama had gezorgd. 
De stad Chania is momenteel volledig aan het reorganiseren van de verkeersstroom, maar de indruk is dat het meer gaat om de toeristenstroom te begeleiden als om de veiligheid. 
De enkele grote vrije parkeerplaatsen uit het verleden worden gesloten maar er komen geen alternatieven voor in de plaats.
Gevolg steeds meer dubbel en onverantwoorde parkeer gedrag in de rand van de stad, Nu is het probleem gewoon verplaatst. Trek Uw plan is de rol van de lokale overheid.
Gevolg zo denken de Grieken er uiteindelijk ook zelf over.
Je daar in het verkeer begeven kan allen als je super alert reageert, toch blijft het nog een lotje trekken......

Cretenzer
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)