(16 September 2023, 16:42)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid
registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid
meld je dan aan.
Griekse justitie werkt niet echt mee aan het verhogen van de verkeersveiligheid.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid
registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid
meld je dan aan.
Tja...het is niet normaal hoeveel (verkeers)doden er hier vallen op Kreta. Na bijna 2 jaar Kreta kan ik zeggen dat Kretenzers niet kunnen rijden, veel gekken rijden hier rond zowel in auto's als op brommers. De meesten die hier een motor hebben rijden zonder helm rond in de wijde regio. Als ik er tien zien passeren zijn er 8 tot 9 zonder helm in de zomer, in de winter zakt dat aantal naar 6 tot 7 zonder helm op. Ik moet wel zeggen dat het in de regio van Heraklion enigszins anders is en dat er daar veel meer met helm rijden dan in de Messará. Weinig pakkans hier. Ik zou wel eens willen weten hoeveel boetes er worden uitgeschreven voor verkeersovertredingen alleen op Kreta. Dit moet toch een belachelijk laag aantal zijn.
Het dodelijk verkeersongeval ongeval in Pitsidia hier van vorig jaar waarbij de dader (buitenlandse) zich heeft kunnen vrijkopen met €5000 was volgens vele lokale mensen een doorn in het oog. Voor het moment geen info wat er verder van uitspraak is geweest op de rechtbank.
Dat de motorrijder geen helm droeg wordt uiteraard in alle toonaarden verzwegen. Vele Grieken denken dan ook dat ze hero's zijn...