adres gegevens
Goedemorgen, wij zijn bezig alles te regelen voor het definitieve vertrek naar Griekenland in januari. Waar we tegenaan lopen is dat er bij het huis geen straatnaam/nummer hoort. We hebben een adres nodig om ons uit te schrijven hier bij de gemeente. Kun je online een postadres aanvragen bij het dichts bijzijnde stadje? Of is er een andere mogelijkheid. We horen het graag en alvast bedankt voor de tips.
Ik heb gewoon wat gepakt.

Achter kerk 50 meter, 70014 Gouves.
Daar is ook geen adres.
Geen probleem.
Of gewoon de standaard Griekse omschrijving: de zoveelste kilometer van de weg van a naar b.

Cors
Ha Ha Ha,  je moet gewoon vindingrijk zijn,
zelf heb ik het ook meegemaakt,  aangezien onze toekomstige woning het 4e huis op het onverharde pad naast de olijvenboomgaard stond
heb ik opgegeven  Bospad 4 !!!!!!

Een soort gelijk probleem deed zich voor met de in "leven" zijnde verklaring van de verzekeringsbedrijf uit Nederland,
Die stuurt een vragenformulier op  in het Duits, Engels en Frans,  nou dat kunnen ze NIET lezen, moest getekend worden en gestempeld door Politie of gemeentehuis
wij gewoon een vertaling gemaakt,  daarop een stempel van..... een of andere club,  briefje erbij dat ze het niet kunnen lezen, alles opgestuurd, nooit iets van gehoord
en deden elk jaar gewoon de datum veranderen, !!!!!
Als ik iets opstuur naar mijn vriend op Corfu, die ook niet echt een adres heeft, stuur ik het naar de Taxidromeio (postagentschap) in een minimarket in het dorp. Daar komt hij eens per week of zo wat boodschappen doen en dan krijgt hij evt. post mee. Ik heb ook wel eens een taart laten bezorgen door een bakkerij uit een plaats in de buurt, en toen heb ik een schermafdruk van Google Maps meegemaild, met een kruisje bij zijn huis, en toen werd de taart keurig bezorgd.
Nu kwam ik er trouwens laatst achter dat het weggetje toch een naam heeft (staat nergens een bordje), maar het huis heeft geen nummer.
Hahaha, typisch Grieks hé, geen adres, alléé toch op de eilanden en feitelijk overal behalve de groot steden veronderstel ik.
Gewoon Google maps openen, de dichtstbijzijnde straat naam opzoeken, iets van Epar. Od. en nog wat...je geeft nr. 1 op en je postcode van je dorp, that's it!. Post komt meestal wel toe, of in het dichts bijzijnde postkantoor, in een winkeltje van je dorp of zoals bij ons in het kafenion.
Ik wilde een pakket versturen naar mijn vrienden, geen adres, en ik stelde voor om er de naam van het hotel met plaatsnaam op te zetten. Fout dus!
Dat hotel, hoe bekent ook, zegt de meeste Grieken niet veel.
Je moet er de naam Giallousi op zetten, de naam van de vader welke iedereen kent.
En wanneer de buren aan de overkant iets bestellen vermelden ze bv "Erini Kretsis tegenover familie Giallousi".
En zo schijnt elke straat of buurt zo'n bekende bewoner te gebruiken. Vreemd maar het werkt.

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Permanent wonen op Kreta adres Ellie69 3 1.375 25 May 2024, 22:01
Laatste bericht: NederGriek
  wel of geen Nederlands adres aanhouden Irida 10 4.927 11 October 2016, 18:56
Laatste bericht: TreinopStad

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)