Discussies: 1
Waarderingen:
9
Ik woon in: Amsterdam
Ik ben momenteel in:
Van hondjes heb ik geen verstand, maar met je tieners ben je beter af in Samos stad.
Discussies: 4
Waarderingen:
1
Ik woon in:
Ik ben momenteel in:
In Samos stad ofwel Βαθύ is wel een strand hoor…nabij de haven ..Gangou heet het…..maar ja hoe daar zonder auto te komen vanuit Kokkari? Met de bussen van Ktel kom je een eind op het eiland?
Discussies: 2
Waarderingen:
0
Ik woon in:
Ik ben momenteel in:
Kokkari is heel goed te doen zonder auto. Inderdaad een kiezelstrand, dus surfschoenen is een must. Voor tieners is er genoeg uitgaansgelegenheid, maar geen bananenboot, bootje huren, o.i.d. Er is wel een surfschool net iets buiten het dorp, daar kun je lopend heen. Verder kun je met de bus veel kanten op in het seizoen.
Discussies: 6
Waarderingen:
23
Ik woon in:
Ik ben momenteel in:
hoi, wij reizen altijd met hond(en), kleintjes weliswaar maar met openbaar vervoer is soms moeilijk.
Ervaring met Samos heb ik niet, wij reizen meestal naar Kreta, Cycladen en Rhodos.
Taxichauffeurs zijn vaak moeilijk. We hebben in Rafina wel eens lopen leuren langs taxi's.
Wij hebben de dwergkeesjes in een tas, maar dan nog. En dan betaal je er ook nog voor. volgens mij is dat 5 euro per hond.
Op elke bus mogen maar 2 hondjes zijn. Nou lichten de grieken op de ferry daar ook vaak de hand mee. Dus wellicht lukt t. Maar, wij hebben afgelopen winter 5 dagen moeten wachten voordat we op een boot mee konden. Alleen vanwege de honden. Kostte ons toen wel een aantal nachten hotel. Dus ik ga alleen nog met voorboeking, wat we normaal gesproken altijd doen. Deze winter was een doen we nooit meer uitzondering, zolang als we honden hebben.
Qua vliegen:
Je moet op Eindhoven je hond uit de tas halen, riem af en op een band zetten.
Tussen de plastic bakken van andere mensen. Ik vond dat met 2 niet te doen. Die beestjes werden daar zo gestresst van. Alles gaat tegenwoordig zo lomp. Jaren geleden was dat anders, maar toen werd je zelf ook nog fatsoenlijker behandeld.
Wij gaan altijd met de auto dus. Wij vliegen niet meer. Zolang we nog een hond hebben.
Ik heb ook nooit meer dan 2 honden gehad omdat we er altijd mee reizen. Meestal mogen er niet meer dan 1 of 2.
Als je hotels zoekt waar een hond mag, hou je in zoekmachines veel minder opties over. Nou zijn Grieken vaak vriendelijk en vragen niets of niet veel voor honden. Maar soms moet je wel extra schoonmaak betalen. Dat krijg je vaak pas te horen nadat je geboekt hebt. Vervelend als je geen gratis annuleren boekt.
Het wordt in Europa steeds moeilijker om met honden te reizen. Wij zijn afgelopen jaar veel onderweg geweest en hebben per hond tot 25 euro per nacht betaald. Maar dan maak ik wel discussie hoor en krijg t dan nog wel naar beneden gepraat. Meestal betaal ik dan voor een. Dus dat loont. Wat dat betreft is Griekenland een positieve uitzondering.
Waar je ook nog tegen aan kan lopen is dat honden niet alleen achter mogen blijven. Dat beperkt voor mij ook vaak de keuze: appartementen met van die dunne wandjes doen we niet. Daar levert t snel problemen op. Ik noem die maar even strandvakantie-appartementen.
Wat vaak werkt is een deel van een particulier Grieks huis. Als je een benedenappartement hebt dan gaat het geluid minder naar boven dan andersom.
Waar je voor kunt kiezen is dat een bij de honden blijft en de rest weggaat. Mijn man en ik doen dat soms wel. Een gaat naar stad of museum en de andere blijft bij de honden. In het appartement of op een terras. Afgelopen november zaten we op Kreta in een huis van mensen met een hond. Dat ging heel goed. Die mensen lieten na een paar dagen hun eigen jonge hond los op het terrein omdat het heel goed ging met onze oude kleine hondjes. Nadat we weg waren zat de hond van de eigenaar steeds voor de deur van ons appartement. Hij wilde naar binnen en met onze meisjes spelen.
Veel plezier met puzzelen.