Fodelianakis olijfolie                 
Kefalonia vertrekkend van uit Brussel
Hallo ,

Zijn er dit jaar van uit Brussel mensen naar Kefalonia gevlogen het zij met Brussels Airlines hetzij met Aegean airlines ? Welke zijn de beste opties voor dit moment . Zelf al wat opgezocht en meestal gaat dit via een tussenstop in Athene . Klopt dat en met welke maatschappij dan de binnenlandse vlucht naar Kefalonia ?
Binnenlandse vlucht met Olympic Air. Je kunt ook rechtstreeks vliegen vanaf Amsterdam
Het liefst zou in vertrekken van uit Brussel . Schiphol is van bij ons thuis uit 223 km .
Een andere optie is met TUI naar Zakynthos vliegen en dan de ferry (via Kylini) nemen. 
Het makkelijkste vanuit Brussel is met Aegean/Olympic vliegen. Bagage wordt in Brussel bij inchecken al gemerkt als "transfer" en ineens doorgecheckt naar Kefalonia. In Athene kom je sowieso aan in de hal waar de binnenlandse vluchten ook vertrekken. Verder is er ook de Aegean "Connection Ambassador" die bij aankomst aan het vliegtuig staat en je kan zeggen welke gate je vlucht naar Kefalonia zal vertrekken. Hij/zij is makkelijk herkenbaar aan het lichtblauwe hesje.

Zelf vlieg ik al ettelijke jaren met Aegean/Olympic 2 maal per jaar zo naar de eilanden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Kan ik dan bij het boeken in Brussel Kefalonia ingeven of eerst Athene ?
(04 November 2023, 13:28)Theodore schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Het nadeel is dat de wachtijd op het vliegveld  van Athene best lang kan duren ,wij moesten dit voorjaar op de terug reis  Vanaf
Naxos dik 7 uur wachten op de terug vlucht naar Brussel met Aegean air ,en dat is best een lange zit op  dat vliegveld

(04 November 2023, 13:46)metaxa schreef:

Het nadeel is dat de wachtijd op het vliegveld  van Athene best lang kan duren ,wij moesten dit voorjaar op de terug reis  Vanaf
Naxos dik 7 uur wachten op de terug vlucht naar Brussel met Aegean air ,en dat is best een lange zit op  dat vliegveld

Ik bedoel dus op het vliegveld van Athene

Gewoon bij het boeken Brussel-Kefalonia ingeven. Maar ik zou nog even wachten met boeken als je tussen mei en oktober gaat reizen.
Schrijf je eerst in op de Aegean Airlines website (helemaal naar beneden scrollen) voor hun nieuwsbrief. Dan krijg je een mail als er een actie is met kortingen. Die acties zijn er op regelmatige basis.
Patrick's signatuur

(04 November 2023, 14:58)Patrick schreef:

Gewoon bij het boeken Brussel-Kefalonia ingeven. Maar ik zou nog even wachten met boeken als je tussen mei en oktober gaat reizen.
Schrijf je eerst in op de Aegean Airlines website (helemaal naar beneden scrollen) voor hun nieuwsbrief. Dan krijg je een mail als er een actie is met kortingen. Die acties zijn er op regelmatige basis.
De laatste paar jaar hebben ze aanbiedingen met Black Friday. Dat is 24 november weer.

Cors
Transavia vliegt wel naar Zakinthos vanaf Brussel volgende Zomer ,en aan mooie prijzen Confused
Wij plannen te gaan in oktober . Zou dan moeten lukken misschien .
(04 November 2023, 16:58)Theodore schreef:

Wij plannen te gaan in oktober . Zou dan moeten lukken misschien .
De laatste terugvlucht vanaf Zakinthos naar Brussel is op 26 oktober  met  Transavia , eerst nog een stukje met de Ferry uiteraard
(04 November 2023, 16:40)cors schreef:

De laatste paar jaar hebben ze aanbiedingen met Black Friday. Dat is 24 november weer.

Cors

Daar zit ik ook op te wachten. Heb vorig jaar ook mijn tickets toen gekocht.
Patrick's signatuur

Was lang geleden één van mijn langste trajecten "ever"!
Ophalen thuis, 03:15u > Zaventem > Zakynthos > taxi > Agios Nikolaos (van +/-12:00u tot 18:00u wachten) > varen>Katelios > taxi > Argostoli > varen>Lixouri > taxi > Xi beach aankomst hotel 22:30u Smile
(04 November 2023, 19:28)El Greco schreef:

Was lang geleden één van mijn langste trajecten "ever"!
Ophalen thuis, 03:15u > Zaventem > Zakynthos > taxi > Agios Nikolaos (van +/-12:00u tot 18:00u wachten) > varen>Katelios > taxi > Argostoli > varen>Lixouri > taxi > Xi beach aankomst hotel 22:30u Smile

Datzelfde lang traject hebben we ooit ook gedaan. Met dat verschil dat we tussenin overnachtten op Zakynthos, en daarna met een fris gemoed verder naar Kefalonia. 
De lange reis vonden we het wel waard, want Kefalonia vonden we TOP. Bovendien veel 'authentieker' dan Zakynthos. Van op Kefalonia deden we trouwens nog een uitstapje naar het prachtige Ithaki.
Het enig memorabel minpuntje, dat stevig in mijn geheugen blijft, was de stormachtige terugkeer van Kefalonia naar Zakynthos. De kleine ferry zwiepte vervaarlijk heen en weer op de hoge golven van die dag. Ik heb toen echt met angstzweet, en mij zelfs vastklampend aan een bank dichtbij de stuurcabine, de minuten afgeteld tot de boot kon aanmeren.
Maar dat had uiteraard niets te maken met de overigens mooie vakantie, en met het prachtige Kefalonia.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  

Als je naar een eiland gaat waar je niet rechtstreeks  op kan vliegen moet je toch meestal rekening
mee houden dat je twee dagen aan het reizen bent ,maar deze eilanden hebben dan weer het voordeel
dat ze een stuk minder toeristisch zijn ,dus ieder nadeel heeft ook een voordeel zei Johan ...... Confused
Iemand op de hoogte van de prijzen met de ferry van Zakinthos naar Kefalonia met de huurwagen en twee personen ?
(05 November 2023, 13:09)Theodore schreef:

Iemand op de hoogte van de prijzen met de ferry van Zakinthos naar Kefalonia met de huurwagen en twee personen ?

Allereerst zal je een verhuurfirma moeten vinden die toestemming geeft om hun wagen mee te nemen van het ene eiland naar het andere. Er zijn er weinig die dat toelaten. Ten eerste is de wagen niet verzekerd op de ferry. Ten tweede is het logistiek moeilijk omdat er meestal een service inbegrepen is door de verhuurder maar dat wordt moeilijk voor hen om van het ene eiland naar het andere te reizen als je bijvoorbeeld pech hebt met de wagen.

Als je al een verhuurfirma vindt die het wel toestaat zal je waarschijnlijk een extra bedrag moeten betalen voor de verzekeringspremie.

Ook kostengewijs is het beter om op ieder eiland apart een wagen te huren.
Prijzen kan je hier terugvinden:
Ionian Pelagos Lines: https://ionionpelagos.com/en/node/105
Levante Ferries (Zakynthos-> Kylini en Kylini->Kefalonia): 

Patrick's signatuur

Dan denk ik dat de eerder vernoemde optie degene die eerder door Patrick gegeven werd . Black Friday kijk ik ook naar uit maar oktober 2024 lijkt mij toch wat ver weg om nu al tickets te kopen .
Iemand met Sky Express van uit Brussel naar Athene gevlogen ? En dan een binnenlandse vlucht naar Kefalonia ?
Mijn dochter vloog vorig jaar met haar gezin van Brussel naar Athene met Sky Express. Hoewel ze bij aankoop van de tickets bij SkyExpress zitjes gekozen had zodat ze als gezin konden samen zitten bleek bij het inchecken dat ze toch verspreid zaten. Een keuze/beslissing van de maatschappij volgens de bediende aan de incheckbalie die niet kon veranderd worden.
Ze vloog terug met Aegean en vond die absoluut beter.
Patrick's signatuur

Ondertussen op Trust Pilot vernietigende reacties i.v.m. met Sky Express gelezen , daarom toch maar Aegean boeken volgend jaar . I.v.m. de zitjes heb ik ook met Brussels Airline dezelfde ervaring mogen beleven .
Op hun binnenlandse vluchten is Sky Express nochtans bijna evenwaardig aan Olympic Air.
Veel negatieve reviews (niet alleen bij Sky Express maar ook bij ferry's of andere zaken) zijn dikwijls uit frustratie omdat iets niet ging zoals gewenst bij de auteur. In veel gevallen zelfs door eigen fouten maar dat weigeren ze te aanvaarden. Het is een beetje een teken des tijds tegenwoordig dat de schuld altijd bij een ander gelegd wordt.
Patrick's signatuur

Het is allemaal relatief , inderdaad . Ik heb verleden jaar ook één uur op de tarmac van Zaventem moeten wachten eer dat ons vliegtuig van Brussels Airline kon opstijgen .
Een retourtje met Transavia Amsterdam - Kefalonia directe vlucht in Juni en Juli vanaf 250 euro
Bedankt . Maar dan moet ik nog altijd naar Schiphol rijden en die afstand bedraagt een 280 km enkel .
(16 November 2023, 16:18)Theodore schreef:

Bedankt . Maar dan moet ik nog altijd naar Schiphol rijden en die afstand bedraagt een 280 km enkel .

Eerst was het 223 km?  lol  Mag misschien wat verder rijden zijn, maar de tijdwinst van een directe vlucht is natuurlijk gigantisch?! Of is het rijden op zich een probleem? De treinverbinding Brussel-Schiphol is dan misschien een optie? Sta je binnen 2u24min op Schiphol. Da's waarschijnlijk sneller nog dan met de auto!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Is Düsseldorf geen optie?
(16 November 2023, 17:45)JohanV schreef:

Eerst was het 223 km?  lol  Mag misschien wat verder rijden zijn, maar de tijdwinst van een directe vlucht is natuurlijk gigantisch?! Of is het rijden op zich een probleem? De treinverbinding Brussel-Schiphol is dan misschien een optie? Sta je binnen 2u24min op Schiphol. Da's waarschijnlijk sneller nog dan met de auto!

JohannesGR schreef:Is Düsseldorf geen optie?

Voor een deel van ons Belgen is Schiphol inderdaad geen optie, noch met de wagen noch met openbaar vervoer. 
Voor mij persoonlijk bijvoorbeeld is het 280Km met de wagen of tussen 3 en 4 uren met de trein (afhankelijk van het uur van vertrek).

Düsseldorf is nog minder een optie (voor mij dus): 320Km met de wagen of 5-6 uren met de trein.

Voor mij is een overstap in Athene geen probleem. Kan ik bij de Hellas Free Duty Shop netjes enkele flessen ouzo halen om mee te nemen naar mijn finale bestemming. Big Grin  En ik krijg er ook nog airmiles bij. vink
Patrick's signatuur

(16 November 2023, 18:11)Patrick schreef:

(16 November 2023, 17:45)JohanV schreef:

JohannesGR schreef:Is Düsseldorf geen optie?

Voor een deel van ons Belgen is Schiphol inderdaad geen optie, noch met de wagen noch met openbaar vervoer. 
Voor mij persoonlijk bijvoorbeeld is het 280Km met de wagen of tussen 3 en 4 uren met de trein (afhankelijk van het uur van vertrek).

Düsseldorf is nog minder een optie (voor mij dus): 320Km met de wagen of 5-6 uren met de trein.

Voor mij is een overstap in Athene geen probleem. Kan ik bij de Hellas Free Duty Shop netjes enkele flessen ouzo halen om mee te nemen naar mijn finale bestemming. Big Grin  En ik krijg er ook nog airmiles bij. vink

@Patrick: Die ouzo dan groot inkopen en laten versturen naar je thuis!  Big Grin

Voor mijzelf is zo'n afstand geen echt probleem, rij voor mijn werk elke dag al vaak 400 - 500 km. Met een goede radiozender flitsen de km,s voorbij! Zeker als je 's nachts rijdt naar de luchthaven kan je lekker (ook gewoon door je aan de maxsnelheid te houden  Wink ) opschieten. Heerlijk rustig op de weg. Is een kwestie van gewenning denk ik. Net zoals tijd is afstand vaak relatief. Smile
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
(16 November 2023, 18:24)JohanV schreef:

@Patrick: Die ouzo dan groot inkopen en laten versturen naar je thuis!  Big Grin

Doe ik ook hoor. Wink  Bij een Nederlandse winkel dan nog. Door de accijnzen is het in België een stuk duurder. Angry
Maar zowel bij heen- als terugreis ga ik in Athene even langs voor enkele flessen.
Patrick's signatuur

Kreeg een poosje geleden een bericht van Aegean dat je bij Hellenic Duty Free weer met je Aegean miles kunt betalen. 

Cors
Als wij een reis boekten via Schiphol namen we de trein  een dag daarvoor en  sliepen dan in het Bastion hotel 
waar een shuttle busje naar reed  en aangezien Transavia naar Griekenland altijd vroege vluchten zijn ,kwam je
heerlijk uitgerust aan op je vakantie verblijf ,en vanaf Zeeuws - Vlaanderen is het meer dan 200 km
Zo doen wij het ook altijd Metaxa.
Schiphol en Düsseldorf is voor ons 200 km.
Lekker de dag ervoor in alle rust naar een hotel, vaak Park, Sleep, Fly.
Maar ook gewoon een hotel en dan 's morgens max een kwartier rijden naar een P met shuttle.
Hebben ook altijd een vroege vlucht naar Samos.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Ben eens van bij ons thuis met de auto naar Schiphol gereden en deze laatste in een overdekte parking gezet , ik meende naast een ziekenhuis . Van daar uit konden wij een gratis bus nemen naar Schiphol . Kan mij iemand zeggen hoe de naam was van die parking of de naam van het ziekenhuis .
(17 November 2023, 16:09)Theodore schreef:

Ben eens van bij ons thuis met de auto naar Schiphol gereden en deze laatste  in een overdekte parking gezet ,  ik meende naast een ziekenhuis . Van daar uit  konden wij een gratis bus nemen naar Schiphol . Kan mij iemand zeggen hoe de naam was van die parking of de naam van het ziekenhuis .

Valk exclusief ,Park - sleep en fly  je kunt je auto daar gratis parkeren tot 30 dagen
Ik heb het ondertussen gevonden ; Q-Park Spaarne Gasthuis in hoofddorp . 15 minuten van de Schiphol gelegen . Gratis busverbinding .
Ibis biedt ook park sleep fly aan. Soms zelfs goedkoper dan rechtstreeks bij Schiphol alleen parkeren. Afgelopen jaar ook gedaan en dat bevalt mij prima. Zeker bij een vroege vlucht. Dan kun je nog een paar uur slapen. Eerste shuttle gaat 3.48 uur.
Ik heb een simulatie gedaan bij Ibis en ik kom aan € 90 voor één overnachting voor twee personen . Daar zou dan een gratis dienst toe behoren naar de luchthaven . Wat als ge na een week terug komt in Schiphol ? Is er dan ook een gratis dienst om u terug te brengen naar dat Ibis hotel ?
(20 November 2023, 08:51)Theodore schreef:

Ik heb een simulatie gedaan bij Ibis en ik kom aan € 90 voor één overnachting voor twee personen . Daar zou dan een gratis dienst toe behoren naar de luchthaven . Wat als ge na een week terug komt in Schiphol ? Is er dan ook een gratis dienst om u terug te brengen naar dat Ibis hotel ?

Ja hoor er rijden shuttle busjes naar de hotels bij Schiphol ,en die zijn gratis ,
Dit lijkt mij dan toch een mooi alternatief om rechtstreeks te kunnen vliegen van uit Schiphol naar Kefalonia .en gratis parkeren voor 21 dagen . Als je ergens moet parkeren dicht bij Schiphol ben je meer dan € 90 kwijt .
Nog even bezien want Transavia zou volgende zomer ook van uit Brussel rechtstreeks naar Kefalonia vliegen .

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)