Pieter,
Zijn de ferry's inbegrepen of moet je zelf nog tickets kopen? Indien je ze zelf nog moet kopen ga dan naar de website van Dodekanisos Seaways en schrijf jullie in voor hun Bonusways programma. Je krijgt dat kaartje per mail toegezonden, even lamineren en klaar is Kees. Die kaart is persoonlijk dus iedere persoon moet afzonderlijk inschrijven. De kaart geeft dan 20% korting op elk ticket dat je koopt (zowel online als in een tickettenbureel).
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid
registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid
meld je dan aan.
Op Leros heb ik nog nooit een voertuig gehuurd. In Alinda kan ik je zeker een bezoek aanraden aan de Bellenis Tower waar een leuk museum is. Goede restaurants zijn Glaros, Argo en Prima Plora waar je aan het (kiezel)strand kan zitten met prachtig zicht op Agia Marina en de Kastro die 's avonds verlicht is. Op wandelafstand van Alinda is er Dio Liokaria waar een leuk cafeetje is met een strandje.
In Skala, Patmos kan ik je absoluut Faros Moto & Car Rentals aanbevelen. Je kan die vinden langs de grote weg van Skala naar Chora. Het is aan de rechterzijde net voorbij de AB supermarkt. Zelf heb ik daar geen wagen gehuurd maar wel 2 maal een quad. Yorgos is echt een superkerel.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid
meld je dan aan.
Hoogtepunten in Patmos zijn natuurlijk de Johannieter burcht en de Cave of the Apocalyps. Hou er wel rekening mee dat het daar druk kan zijn als er een cruiseschip in Patmos aanlegt.
In Skala kan je lekker eten bij o.a. Pantelis (
Ben je (nog) geen lid
meld je dan aan.
), op zaterdagavond is er normaal ook live muziek maar je doet er goed aan om te reserveren. Verder is er ook nog "To Tsipouradiko mas" (naast de haven richting zee).
In Kalymnos kan je best huren bij Stefanos Gerakios van Climbing House.
Ben je (nog) geen lid
meld je dan aan.
Een tip voor iets wat niet dikwijls vermeld wordt in reisbrochures: Het Valsamidis museum in Vlichadia. Het is een privé museum met alles wat door een sponzenduiker gevonden is onder water.
Ben je (nog) geen lid
meld je dan aan.