Wie al geboekt voor 2024?
Ook wij hebben net geboekt voor september.

Terwijl de vakantie in juni nog moet gebeuren, konden we het toch niet laten......

Onze favoriet op Kefalonia, in Lixouri, had nog een plekje vrij.

Dus 2x voorpret.
Juni naar Lesbos, en september dus Kefalonia.
Niets geboekt, maar 11 mei zijn we weer thuis en begin oktober weer terug naar NL.
(07 March 2024, 11:38)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Ik heb m'n vakantie voor komende zomer weer een beetje aangepast (laatste keer, hoop ik), om het aantal ferries en overstappen te beperken. Ik heb Anafi laten vallen, komt een andere keer wel weer, en heb Amorgos toegevoegd. Ik had al accommodatie geboekt op Iraklia, maar gelukkig kon ik die week nog naar voren schuiven, daar was ik erg content mee, aangezien ik al een aanbetaling gedaan had en ik heel graag een keer naar dit eilandje wil.

Mijn route ziet er nu als volgt uit:
Half juli vliegen via Athene naar Kos en meteen door met de ferry naar Astypalea (1 week), dan 6 nachten Amorgos (Katapola), dan 1 week Iraklia, en dan (via Naxos op één dag) naar Syros voor 8 dagen. En vervolgens weer via Piraeus naar de luchthaven en naar huis. Hopelijk gaat het allemaal lukken met de ferries, aangezien ik voor een aantal trajecten het schema van de zomer 2023 gebruikt heb. Alleen van de Express Skopelitos heb ik het vaarschema van 2024 al gezien. Voor Amorgos en Iraklia wordt het mijn eerste bezoek. Ik heb nu overal goede betaalbare accommodatie (max. €70,- per nacht) gevonden.

Ik heb er weer zin in! Smile

Leuke reis !

Waar verblijf je op Syros ?
Er zijn toch weer enkele kleine wijzigingen. Ik vlieg nu vanaf Athene rechtstreeks naar Astypalea, omdat er op zaterdag geen ferry van Kos naar Astypalea schijnt te zijn. Volgens Aegean Airlines kan ik als ik op Athene Airport aankom op vrijdagavond, mijn vlucht naar Kos annuleren en dan krijg ik zelfs m'n geld terug. We gaan het zien.
Vanaf Syros ga ik via een overstap op Tinos naar Rafina. Ik vind Piraeus altijd erg druk en chaotisch, dus ik ga nu maar eens via Rafina terug, nog nooit geweest.

In Syros verblijf ik in Galissas, in Francoise hotel. Ben benieuwd, ziet er leuk uit, met zwembadje. Twee jaar geleden verbleef ik ook in Galissas, drie dagen, maar m'n kamer daar zat boven een café in het 'centrum' en was een beetje luidruchtig soms. Maar ik vond Galissas zelf een leuke plaats, met goede busverbinding en een leuk strandje vlakbij.
(25 April 2024, 09:59)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Er zijn toch weer enkele kleine wijzigingen. Ik vlieg nu vanaf Athene rechtstreeks naar Astypalea, omdat er op zaterdag geen ferry van Kos naar Astypalea schijnt te zijn. 

Daarmee zou ik nog even wachten Esther. Dodekanisos Seaways heeft het schema van de Dodekanisos Pride na 31 mei nog niet gepubliceerd. En normaliter gaat die op zaterdag van Kos naar Astypalea. Ze wachten enkel nog op de goedkeuring van het Ministerie van Scheepvaart voor hun schema. Vorige week meldden zij me dat die goedkeuring einde deze week verwacht wordt.
Ik wacht ook op dat schema om accommodatie in Astypalea in september vast te leggen.
Patrick's signatuur

Ik heb de vlucht naar Astypalaia met Sky Express al geboekt.
Dat vind ik nu toch prettiger dan een vlucht naar Kos en een extra ferry vanaf daar. En ik kom op
zaterdag lekker vroeg aan op Astypalaia op dat leuke kleine vliegveldje.
Wij vliegen naar Kalamáta. Is het mogelijk om vanaf daar met een boot/ferry naar Kythira te gaan? 
Op de site van ferryhopper, die ik meestal gebruik, kan ik niets vinden.
(26 April 2024, 09:20)Pati schreef:

Wij vliegen naar Kalamáta. Is het mogelijk om vanaf daar met een boot/ferry naar Kythira te gaan? 

Vanaf Neapolis 6 maal in de week buiten het seizoen 7 maal  zomerseizoen

Er zijn toch weer enkele kleine wijzigingen. Ik vlieg nu vanaf Athene rechtstreeks naar Astypalea, omdat er op zaterdag geen ferry van Kos naar Astypalea schijnt te zijn. Volgens Aegean Airlines kan ik als ik op Athene Airport aankom op vrijdagavond, mijn vlucht naar Kos annuleren en dan krijg ik zelfs m'n geld terug. We gaan het zien.
Vanaf Syros ga ik via een overstap op Tinos naar Rafina. Ik vind Piraeus altijd erg druk en chaotisch, dus ik ga nu maar eens via Rafina terug, nog nooit geweest.

In Syros verblijf ik in Galissas, in Francoise hotel. Ben benieuwd, ziet er leuk uit, met zwembadje. Twee jaar geleden verbleef ik ook in Galissas, drie dagen, maar m'n kamer daar zat boven een café in het 'centrum' en was een beetje luidruchtig soms. Maar ik vond Galissas zelf een leuke plaats, met goede busverbinding en een leuk strandje vlakbij.

Esther, wij vliegen op 30 mei van Brussel, via Athene, naar Rhodos. Op 31 mei gaan we met de Blue Star Patmos naar Tilos. Op 5 juni gaan we met de Dodekanisos Pride naar Astypalea. Op 15 juni vliegen we vanaf Astypalea, via Athene, weer terug naar Brussel. In Tilos verblijven we in Anna’s Studios en in Astypalea in Drouga’s Studios. We hebben er enorm veel zin in.
(26 April 2024, 09:20)Pati schreef:

Enkel vanuit Neapoli (zie bericht van metaxa) en ook 1 maal per week (woensdag) vanuit Gythio.
Patrick's signatuur

SuWe, wat leuk dat je ook naar Tilos gaat, daar ben ik vorige zomer geweest. En ook nog naar Astypalaia,  één van mijn favoriete eilanden. En dan verblijf je ook nog in Drougas Studios,  een fijne accommodatie, daar ga ik komende zomer voor de vijfde keer heen. Doe mijn hartelijke groeten aan Giannis, de super vriendelijke eigenaar. Ik heb ook veel zin om weer naar Astypalaia te gaan in juli. Je zult het er zeker naar je zin hebben. Ik heb ook veel zin om weer naar Astypalaia te gaan. Veel plezier!

Francoise Hotel ken ik.
De eigenaar was vroeger een hele aardige man.
Maar dan heb ik het over 25 jaar geleden ofzo.
Ik denk.dat hij niet meer leeft.

Wij verblijven de laatste 10 jaar in Galissas bij Hotel Benois. Daar voor bij Kamelo Hotel in Vari, omdat mijn schoonouders daar woonden.

Sinds het overlijden van mijn schoonvader, gaan we niet meer ieder jaar naar Syros, maar nog wel geregeld. Afgelopen jaar zijn wij met 16 personen geweest, waaronder 4 kleine kinderen.
Wij gaan volgende maand naar Karpathos.

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Geboekt!! Rolf 273 123.467 09 February 2020, 18:46
Laatste bericht: Pieter
  reis geboekt 2015 Goedas 61 39.443 08 March 2015, 02:18
Laatste bericht: Fyfika
  Vakantie 2014 geboekt Rolf 111 85.567 22 July 2014, 06:35
Laatste bericht: Dirk
  vakantie geboekt hentje 8 7.097 05 December 2013, 00:39
Laatste bericht: JohanV
  Vakantie geboekt Rolf 27 16.642 06 May 2012, 13:14
Laatste bericht: hentje

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)