drukte op milos
Voor de volgende zomervakantie eind augustus ben ik aan de cycladen aan het denken, mijn idee was Milos en folegandros via santorini.
Nu lees ik dat het op Milos  in de zomer wel druk kan zijn vanwege de cruiseboten iemand daar al geweest in augustus? En wat is druk?
Ben er nog niet geweest eind augustus maar Milos is de afgelopen jaren wel 1 van de topbestemmingen van Amerikaanse toeristen geworden die het dan combineren met Santorini.

Cruiseschepen komen er niet echt veel in Milos. Tot dusver is enkel de Celestyal Crystal gepland 1 x per week in augustus komend jaar. En dat is niet echt een supergrote met maximaal 1450 passagiers.
Je kan de geplande cruiseschepen hier opvolgen: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

(04 December 2023, 20:19)Patrick schreef:

Ben er nog niet geweest eind augustus maar Milos is de afgelopen jaren wel 1 van de topbestemmingen van Amerikaanse toeristen geworden die het dan combineren met Santorini.

Cruiseschepen komen er niet echt veel in Milos. Tot dusver is enkel de Celestyal Crystal gepland 1 x per week in augustus komend jaar. En dat is niet echt een supergrote met maximaal 1450 passagiers.
Je kan de geplande cruiseschepen hier opvolgen: 

toffe site bedankt voor de tip Wink  

eigenlijk valt dat dan nog mee, die mensen zijn savonds ook terug weg , dus de drukte zal dan vnl van "verblijvers"  komen
Geweldige bestemming Milos, roefke! up
(04 December 2023, 19:40)roefke schreef:

Voor de volgende zomervakantie eind augustus ben ik aan de cycladen aan het denken, mijn idee was Milos en folegandros via santorini.
Nu lees ik dat het op Milos  in de zomer wel druk kan zijn vanwege de cruiseboten iemand daar al geweest in augustus? En wat is druk?

Als het te druk  is kun je altijd nog het pontje nemen naar het buureilandje Kimolos of wat veel gedaan wordt
met een Kajak ,
(05 December 2023, 14:28)metaxa schreef:

Als het te druk  is kun je altijd nog het pontje nemen naar het buureilandje Kimolos of wat veel gedaan wordt
met een Kajak ,

ik las via de zoekfunctie dat je er al was , is het de moeite om meerdere dagen op kimolos te blijven of is een dagtrip voldoende?
(05 December 2023, 19:59)roefke schreef:

(05 December 2023, 14:28)metaxa schreef:

met een Kajak ,

ik las via de zoekfunctie dat je er al was , is het de moeite om meerdere dagen op kimolos te blijven of is een dagtrip voldoende?
Wij hebben toe een dagtripje gemaakt ,is wel al lang geleden en was in het vroege voorjaar,het was
toen nog heel stil ,was precies een zaak open waar we een koffie konden drinken ,maar  ten was het
op Milos ook nog heel rustig, maar bijna overal op de Cycladen is het de laatste jaren drukker geworden
Ik ben de laatste vijf jaar in het hoogseizoen (juli/aug) een week (of iets meer) op Kimolos geweest. Ik vind het er heerlijk, zelfs in het hoogseizoen is het er rustig. Weinig (buitenlandse) toeristen, en wel dagjestoeristen vanaf Milos, die vanaf Pollonia met de kleine ferry een dagje Kimolos 'doen', maar dan vooral naar het toeristische Prassa-strand gaan. Op de stranden aan de westkust van Kimolos zie je vooral Grieken. Ik verblijf altijd in Aliki, vanaf daar ben je in een paar minuten met de auto of de (mini)bus in de Chora, het enige echte dorp op Kimolos, waar het vooral 's avonds heerlijk is, met voldoende keuze uit restaurantjes. Op Kimolos kun je er ook prachtig wandelen, of een boottocht maken naar het onbewoonde buureilandje Poliegos of rondom Kimolos zelf. En wil je wat meer reuring, dan kan je altijd een dagje op en neer naar Milos gaan. Met een kajak gebeurt echt niet zo vaak hoor, al kan je wel een kajaktour boeken op Milos. Ik ben ook meerdere keren op Milos geweest, maar daar vind ik het de laatste jaren best druk geworden.
Tot nu toe heb ik geen enkel eiland in Griekenland bezocht dat vergelijkbaar is met de rust en de authenticiteit van Kimolos.

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  ferries Santorini - Folegandros-Milos roefke 3 652 30 December 2023, 18:31
Laatste bericht: roefke
  Tinos,Paros,Milos en Amorgos videopresentatie metaxa 0 1.575 10 November 2020, 08:44
Laatste bericht: metaxa
  Ferry naar Milos kristof 8 4.874 06 July 2017, 22:05
Laatste bericht: Esther Corfu
  Milos El Greco 6 8.672 15 January 2015, 15:25
Laatste bericht: Sjef
  Milos mombie vero 4 5.831 13 June 2014, 15:52
Laatste bericht: mombie vero
  filmpje Milos metaxa 7 7.169 18 November 2013, 20:32
Laatste bericht: Corry

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)